Menu

تاد هاوارد: Sony و Microsoft نسل بعدی کنسول‌ها را پر قدرت آغاز خواهند کرد

شاید هیچ شرکتی در صنعت گیم به غیر از Bethesda به صورت رسمی اعلام نکرده است که در حال توسعه‌ی عناوینی برای نسل نهم کنسول‌ها می‌باشد. در E3 سال گذشته، Bethesda مشخص کرد که بازی‌های The Elder Scrolls VI و Starfield تا زمان آغاز نسل بعدی کنسول‌ها در دسترس قرار نخواهند گرفت. حال به گزارش پردیس‌گیم، طی مصاحبه‌ای با وبسایت IGN از کارگردان مشهور استودیوی Bethesda Game Studios آقای "تاد هاوارد"(Todd Howard) درباره‌ی پلتفرم‌های بعدی Sony و Microsoft و اینکه در ابتدا او در مورد آن‌ها چه فکر می‌کند، سوال پرسیده شد.

در حالی که مشخصا هاوارد به دلیل پیمان عدم افشای اطلاعات نمی‌توانست در مورد Xbox بعدی و PS5 زیاد صحبت کند، اما او اشاره کرد که هر دوی این کنسول‌ها از زمان آغاز به کار برای موفقیت آماده هستند:

"آن‌ها (منظور مایکروسافت و سونی) در حال انجام کاری‌های درستی هستند. از نظر من، هیچکدام از آن‌ها در زمان آغاز نسل بعدی، گند نخواهند زد. فکر می‌کنم که همه درس‌هایشان را به خوبی و به سختی گرفته‌اند. آن‌ها نسبت به مخاطبان خود و توسعه‌دهندگان، بسیار باملاحظه‌ بوده و فکر شده عمل می‌کنند. به عقیده‌ی من، همه چیز در نسل بعدی شگفت‌انگیز خواهد بود، نه فقط سیستم‌ها، بلکه مدل‌های کسب و کار."

سپس از هاوارد در مورد کنسول بعدی Playstation پرسیده شد که Sony تاکنون، برخی جزئیات را در مورد آن اعلام کرده است. در حالی که هاوارد نمی‌خواست تا اطلاعات زیادی از دانسته‌های خود در مورد PS5 را به اشتراک بگذارد، اما گفت که سخت‌افزار این کنسول به استودیوی Bethesda Game Studios کمک زیادی در توسعه‌ی نوع بازی‌هایی که آن‌ها می‌سازند، می‌کند.

با وجود اینکه در این مصاحبه، اشاره‌ای به قدرت سخت‌افزار Xbox بعدی یا PS5 نشد، اما به نظر می‌رسد که در نسل بعد، شاهد رقابت سنگین‌تری خواهیم بود. مراسم E3 نزدیک بوده و ممکن است در نهایت، Microsoft جزئیاتی را در مورد کنسول نسل نهمی خود در روز دوشنبه 20 خرداد اعلام کند.