Menu

کمپانی EA لیست تغییراتی را که FIFA 20 در گیم‌پلی این مجموعه اعمال خواهد کرد به اشتراک گذاشت

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، کمپانی EA پست جدیدی به نام "یادداشت‌های زمین فوتبال"(Pitch Notes) را منتشر کرده است که به بازیکنان می‌گوید تا انتظار چه چیزی از FIFA 20 و تغییرات گیم‌پلی آن داشته باشند. بر اساس گفته‌های EA، این کمپانی با دقت به بازخوردهای بازیکنان نسبت به FIFA 19 گوش کرده است. برخی از بازخوردها برای بهبود FIFA 19 استفاده شدند، اما تغییراتی که بر مبنای دیگر بازخوردها اعمال شده‌اند، تنها در دنباله‌های بعدی این شبیه‌ساز ورزشی دیده خواهند شد. EA به این نکته اشاره می‌کند که بیش از همیشه، در مراحل توسعه‌ی FIFA 20 فیدبک می‌گیرد و به همین دلیل، آن‌ها مجبور نخواهند بود که تا زمان انتشار بازی صبر کرده تا بازخوردهای بازیکنان را در آن لحاظ کنند. این موضوع شامل این می‌شود که نه تنها بازیکنان حرفه‌ای زودتر به بازی دسترسی دارند، بلکه بازیکنان معمولی نیز می‌توانند زودتر از زمان انتشار، FIFA 20 را تجربه کنند. در واقع، EA قصد دارد تا مطمئن شود که نظرات دسته‌های مختلف بازیکنان برای توسعه‌ی FIFA 20 در نظر گرفته می‌شوند.

حال، EA خلاصه‌ای از تغییرات و بهبودهایی که با توجه به بازخوردهای بازیکنان نسبت به نشخه‌های گذشته در FIFA 20 اعمال کرده است را منتشر کرده که در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دفاع هوش منصوعی

سیستم دفاعی تجدید شده: سیستم‌های دفاعی با جای‌گیری اصلاح‌شده‌ و تعدیل و تنطیم نسبت به جریان و ریتم درون بازی، در حال تجدید هستند. اهمیت بیشتری به دفاع دستی(منظور این که خود بازیکن دفاع کند نه هوش مصنوعی) داده شده و منجر به نتایج ارزشمندی برای کسانی می‌شود که اینگونه دفاع می‌کنند.

تکل زمان‌بندی شده (Planned Tackling): سیستم جدیدی است که منجر به آسان‌تر شدن تکل زدن دستی(یعنی توسط بازیکنان) می‌شود. به بیانی بهتر، این سیستم مطمئن می‌شود که بازیکنی که قصد تکل زدن دارد، به گونه‌ای این کار را انجام دهد که به نفع شرایط تیم شما باشد(مانند پس گرفتن توپ پس از تکل زدن یا توپ را به نزدیک‌ترین هم‌تیمی رساندن در هنگام تکل زدن.)

تاثیر دفاع اتوماتیک و فراخواندن بازیکنی دیگر برای دفاع(دکمه‌ی R1 در Playstation) کاهش خواهد یافت. دفاع اتوماتیک در FIFA 20، جایگیری بازیکنان/هوش مصنوعی را در مسافتی دورتر نگه داشته و مدافعان واکنش کندتری نسبت به هدایت مستقیم توپ توسط بازیکن صاحب آن دارند. سیستم دفاع خودکار در FIFA 20 به ندرت منجر به یک تکل اتوماتیک یا بلاک اتوماتیک می‌شود و این موضوع نه تنها تاثیر دفاع دستی را افزایش می‌دهد، بلکه آن را ارزشمندتر نیز می‌کند.

سیستم JOCKEY(دکمه‌ی L2 در Playstation)بهبودیافته و با چابکی و دقت بیشتری انجام می‌شود.

ثبات بهتر در شوت زنی در موقعیت‌های تک به تک

دقت شوت در شرایط تک به تک بهبود خواهد یافت. این موضوع منجر می‌‌شود تا شوت‌های بیشتری به هدف(دروازه) خورده و ثبات بهتری در شرایط آسان در محوطه‌ی جریمه رقم بخورد.

مشکلات مربوط به گل زدن وقتی که دروازه‌ خالی است، برطرف خواهند شد و باعث می‌شود تا بازیکنان میل بیشتری برای ایجاد موقعیت‌های بهتر گلزنی، یعنی هنگامی که در دروازه کسی نیست داشته باشند.

واکنش دروازه‌بان خصوصا در موقعیت‌های تک به تک مجددا تنظیم خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود تا دروازه‌بانان واکنشی ابرقهرمانانه نداشته و حرکات آن‌ها، انسانی‌تر باشد. این مسئله، موقعیت‌های گلزنی بهتری را در اختیار مهاجم تیم مقابل می‌دهد.

شوت‌های خارج از محوطه جریمه بهبود یافته و تنها بازیکنانی قادر به انجام دادن این کار هستند که ویژگی و خصوصیت شوت از راه دور را داشته باشند.

تنظیم قدرت/ارتفاع گرفتن توپ اجازه خواهد داد تا شوت‌های کم‌قدرت‌تر تبدیل به شوت‌های با دقت و زمینی شده و موقعیت‌های گلزنی بهتری ایجاد شود.