Menu

رئیس Bethesda در اشاره به کنسول‌های جدید: از برخی جزئیات محرمانه باخبر هستم

ظاهرا سازنده سری Fallout و The Elder Scrolls یعنی Bethesda از جمله شرکت‌هایی است که از موج بعدی کنسول‌های بازی آگاهی پیدا کرده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، مدیر بازاریابی Bethesda یعنی پیت هاینز در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که "چیزهایی" در مورد سیستم‌های گیمینگ جدید می‌داند اما هنوز نمی‌تواند جزئیاتی را منتشر کند.

"کنجکاوم ببینم که [سیستم‌های گیمینگ جدید] چگونه‌اند و چقدر نسبت به گذشته تفاوت دارند. از برخی جزئیات محرمانه باخبر هستم و بدیهی است که نمی‌توانم در این مورد چیزی بگویم، اما در مقابل از خیلی چیزها هم خبر ندارم و نمی‌دانم چطور می‌شوند. و مهم‌تر از همه اینکه تغییری که در راه است تا چه حد بزرگ و تاثیر گذار خواهد بود."

هاینز در ادامه به تحول ملموس گرافیک بازی‌ها در دوران Xbox 360/PS3 نسبت به Xbox/PS2 اشاره و دلیل این تغییر را گذر از نسل قدیمی به نسل HD عنوان کرد.

به گفته هاینز، ارتقا "بسیار چشمگیری " در نسل هفتم کنسول‌ها ایجاد شد و در گذر از Xbox 360/PS3 به Xbox One/PS4 چنین تغییری بوجود نیامد.

"افرادی که در مسائل گرافیکی تخصص دارند بهتر می‌توانند توضیح دهند اما نظر اغلب مصرف کننده‌ها در بهترین حالت این بود که گرافیک بازی‌ها در نسل جدید هنوز هم خوب است."

"اینکه با ورود کنسول‌های بعدی چه تغیری ایجاد خواهد شد را نمی‌دانم. مسائل دیگر برای من اهمیت ندارند چرا که من طرح‌های هنری را نمی‌کشم، کد نویسی نمی‌کنم و طراحی هم انجام نمی‌دهم. مهم این است که سازنده‌ها چطور فکر می‌کنند. اینکه آنها چه نیازهایی دارند و به دنبال چه امکانات و چه میزان قدرتی هستند."

در ادامه از هاینز در مورد احتمال بالاتر رفتن هزینه ساخت بازی برای کنسول‌های جدید پرسیده شد. به گفته هاینز هزینه ساخت بازی‌هایی که مقیاس عظیمی دارند مانند Starfield و The Elder Scrolls VI در نسل آینده افزایش پیدا خواهد کرد اما در هزینه تولید عناوین کوچک‌تر احتمالا تغییر شگرفتی رخ نخواهد داد.

عنوان آینده Bethesda یعنی Starfield به گفته تاد هاوارد ممکن است برای کنسول‌های PlayStation 4 و Xbox One منتشر نشود. از آنجا که عرضه The Elder Scrolls VI پس از Starfield برنامه‌ریزی شده، بنابراین نسخه آینده Elder Scrolls نیز ممکن است از کنسول‌های نسل حاضر گذر کند.

"بازی‌ها اکنون متنوع‌تر از آن هستند که بتوان در مورد تمامشان کلی گویی کرد بنابراین اینکه بگوییم هزینه ساخت همه بازی‌ها افزایش پیدا می‌کند، غلط است. ساخت بازی‌های بسیار عظیمی چون Starfield ارزان نیست. برای ساخت بازی‌های بزرگ بی‌شک به تیم بزرگی هم نیاز است. به گذشته برگردیم، تیمی که Morrowind را ساخت فقط 35 نیرو داشت. این را به هیچ وجه نمی‌توان با تیمی که در حال کار بر روی Fallout 76 است مقایسه کرد. اما در همین شرایط بر روی عنوانی مانند The Elder Scrolls Legends تیم بسیار کوچک‌تری کار می‌کند. بنابراین، این موضوع به هدف بازی، اندازه و مقیاس آن بستگی دارد.

Microsoft قبلا کار بر روی چند کنسول Xbox جدید را تایید کرده و به گفته Sony کنسول PlayStation 5 ممکن است تا سال 2021 و حتی فراتر از آن نیز عرضه نشود. چندی پیش مدیر عامل AMD از همکاری با این دو شرکت در زمینه کنسول‌های گیمینگ خبر داد.

Fallout 76 در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) برروی پلتفرم‌های PS4 و Xbox One و PC منتشر خواهد شد. بتا این بازی نیز در ماه اکتبر برگزار می‌شود و ابتدا برای دارندگان Xbox One در دسترس خواهد بود. به گفته پیت هاینز از Fallout 76 "تا پایان دنیا" پشتیبانی خواهد شد.