Menu

بازی‌هایی که با Dreams ساخته شده‌اند روزی می‌توانند به فروش برسند

Dreams که انحصاری جاه طلبانه‌ی PlayStation 4 و یک ابزار بازی‌سازی پیشرفته نیز می‌باشد چندی پیش به صورت Early Access (دسترسی سریع) عرضه شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech در مصاحبه‌ای با GamesBeat سازندگان Dreams در شرکت Media Molecule در مورد موضوع‌های مختلفی حرف زدند، یکی از این موضوع‌ها در مورد فروش بازی‌های شگفت انگیزی بود که به وسیله‌ی Dreams ساخته شده‌اند. سوال این بود که آیا این احتمال وجود دارد که این بازی‌ها بر روی PlayStation Store به فروش برسند؟

"ابی هپ"(Abbie Heppe) مدیر ارتباطی Media Molecule در جواب گفت:

"این مسئله که ما اجازه دهیم مردم خارج از Dreams این کار را انجام دهند یکی از اهداف بزرگ شرکت ما است. ما خیلی دوست داریم که این کار را انجام دهیم اما باید توان حمایت کردن از این اتفاق را پیدا کنیم. واضح است که ما اگر بخواهیم بازی‌ها را در فروشگاه PS Store بگذاریم دوست داریم به صورت QA'd یعنی دارای تروفی باشند. پس المان‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیریم و خیلی دوست داریم این اتفاق بیافتد اما هنوز هیچ روشی پیدا نکرده‌ایم."

در ادامه افزود:

"اجازه دادن به فروش بازی‌ها چیزی است که مدت زیادی است به آن فکر می‌کنیم. تا حالا هیچ روش جدیدی برای کسب درآمد از Dreams اعلام نکرده‌ایم برای مثال از طریق خرید و فروش محتوا توسط مردم سود کنیم. ما می‌خواهیم مردم را به اشتراک گذاشتن محتواهایشان تشویق کنیم. ما یک پلتفرم برای خلاقان و سازندگان آماتور و مبتدی به وجود آورده‌ایم. من مطمئنم که افراد حرفه‌ای نیز بر روی آن کار می‌کنند و در حال حاضر ما فقط به این‌ها فکر می‌کنیم."

با توجه به این که مدت زیادی است که Dreams در حالت Early Access قرار دارد ولی هنوز از این حالت بیرون نیامده‌ است اما "هپ" می‌گوید که نمی‌خواهند مدت زیادی به صورت Early Access باشند:

"ما هنوز زیاد مطمئن نیستیم. هدف ما این است که مدت زیادی در حالت Early Access نمانیم. ما می‌خواهیم Dreams را از این حالت بیرون بیاوریم اما برای این کار باید بخش‌های مربوط به سیستم‌های اجتماعی را بهتر کنیم و چیز‌های جدیدی برای ساختن محتوا در دسترس مردم قرار دهیم. ما در حال حاضر از مردم بازخورد می‌گیریم و از جایی که در آن هستیم خوشحالیم.

ما می‌خواهیم وقتی که ورژن اصلی را عرضه می‌کنیم کاملا آماده باشیم یعنی آموزش‌های کامل یا تمپلت‌های مناسب و آیتم‌های لازم برای ساخت محتواها را به صورت کامل مهیا کرده باشیم تا بازیکن‌ها بتوانند به راحتی چیز‌هایی را که می‌خواهند درست کنند.

هم اکنون می‌توانید وارد Dreams شوید و ساعت‌های زیادی را در آنجا صرف کنید ولی ما دوست داریم افرادی که با آن کار می‌کنند چیزهای خلاقانه‌ای درست کنند و ما در حال حاضر بر روی آن کار می‌کنیم."

برای دیدن تریلر این بازی اینجا را کلیک کنید.