Menu

کنسول PS5 از پردازنده گرافیکی سری Radeon Navi شرکت AMD با طراحی جدید RDNA استفاده خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید شرکت Sony امسال پس از مدت‌ها در رویداد E3 حضور نخواهد داشت اما این دلیل نمی‌شود تا معرفی‌ها و رونمایی‌ها از تکنولوژی PlayStation 5 متوقف شوند. به گزارش پردیس‌گیمو به نقل از GamingBolt، به تازگی در طول سخنرانی اصلی AMD در Cpmputex، این شرکت تایید کرده که کنسول PlayStation نسل‌بعدیِ Sony از پردازنده گرافیکی AMD Radeon Navi با طراحی 7نانومتری جدید به نام RDNA استفاده خواهد کرد.

در کنار بهبود 1.5 برابری در هر وات و هم‌چنین بهبود 1.25 برابری عملکرد در هر کلاک GCN، تکنولوژی RDNA شامل یک واحد محاسبه جدید نیز می‌شود؛ و این به معنای بهبود و افزایش بهره‌وری و تعداد دستورالعمل‌های انجام‌شده در هر چرخه است.

تاخیر و مصرف انرژی نیز کمتر شده در حالی که پهنای‌باند به خاطر سلسله مراتب ذخیره‌سازی چندسطحی افزایش داشته است. بخش گرافیک نیز برای کلاک‌هایی با سرعت بالا بهینه شده و عملکرد در هر کلاک بهتر شده است.

در حالی که PlayStation 5 هنوز فاصله زیادی تا عرضه دارد (به احتمال زیاد تعطیلات 2020)، تکنولوژی آن از الان دیوانه‌وار به نظر می‌رسد. باید صبر کرد و دید که Sony چه زمانی به صورت کامل از این کنسول رونمایی خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.