Menu

احتمال عرضه‌ی Dying Light 2 بر روی کنسول‌های نسل بعد وجود دارد

مدتی است که بازی Dying Light 2 در دست توسعه است و هر چند وقت یکبار نیز اخبار جدیدی در رابطه با این بازی منتشر می‌شود. با توجه به موفقیتی که نسخه‌ی قبلی این بازی به دست آورد و همچنین اطلاعاتی که تا کنون از این بازی منتشر شده است، انتظارات از این بازی بسیار بالا رفته و همچنین هایپ زیادی پیرامون این بازی نیز شکل گرفته است. به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب سایت Comicbook، حال اما به تازگی استودیوی سازنده‌ی این بازی یعنی استودیوی Techland مصاحبه‌ای را با سایت Wccftech انجام داده است و در این مصاحبه نیز احتمال این که این بازی برای کنسول‌های نسل بعدی منتشر شود را مطرح کرده است.

هنگامی که از پاول روهلدر (Pawel Rohleder)، یکی از مدیران این استودیو در رابطه با پشتیبانی این بازی از دو کنسول PS4 Pro و Xbox One X سوال شد، او گفت که کیفیت این بازی در این دو کنسول چیزی ما بیندو کنسول PS4 و Xbox One و کامپیوترهای قدرتمند خواهد بود. اما نکته‌ی جالب در حرف‌های این فرد، اشاره‌ی او به این که Techland به عرضه‌ی این بازی بر روی کنسول‌های نسل بعد نیز فکر می‌کند. روهلدر در این رابطه گفت:

"این یک موضوع بسیار جالب برای ما است. به این دلیل که در حال حاضر فاصله‌ی زیاد و محسوسی میان کنسول‌های بعد، کنسول‌های فعلی و PCهای با عمری در حدود 5 یا 6 سال وجود دارد. حدودا و در هر بازه‌ی 6 ماه، یک نسل جدید از کارت‌های گرافیکی معرفی و عرضه می‌شوند. به طور کلی، ما می‌خواهیم از قابیلت‌های رنج گسترده‌ای از سیستم‌های مختلف شامل PCهای قدرتمند که از تکنینک رهگیری پرتو (RTX) پشتیبانی می‌کنند، بهره ببریم . از طرف دیگر می‌خواهیم تا از کنسول های فعلی نیز پشتیبانی کنیم. در این جا نیز ما دو کنسول PS4 Pro و Xbox One X را داریم و از این رو نیز قطعا گرافیک بازی را در این کنسول‌ها افزایش خواهیم داد، اما خب بازهم این کنسول‌های به پای PCهای قدرتمند نمی‌رسند و در PC‌های قدرتمند گرافیک بازی بیشتر جلوه می‌کند. با تمام این تفاسیر اما ما می‌خواهیم تجربه‌ی یکسانی بر روی تمامی پلتفرم‌ها ارائه دهیم ولی به هر حال اگر کسی سخت‌افرازی با قابلیت‌های بهتر داشته باشد، ممکن است یک نمای بهتری از بازی را مشاهده کند. این موضوع قطعا یکی از بزرگترین و مهمترین چالش‌هایی است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. چگونه بازی را بسازیم تا در همه‌ی پلتفرم‌ها تجربه‌ی مناسبی را برای کاربران فراهم کند و در کنار این موضوع نیز فکر کردن در مورد کنسول‌های آینده."

اگر چه روهلدر به طور قطعی به انتشار این بازی بر روی کنسول‌های بعدی اشاره نکرده اما با این حال احتمال عرضه‌ی این بازی بر روی کنسول‌های نسل بعد وجود دارد. با توجه به نزدیک بودن به تاریخ شروع رویداد E3 و با توجه به این که Techland قبلا حضور این بازی را در E3 2019 تایید کرده بود، شاید در این رابطه نیز خبرهای جدیدی منتشر شود. بازی Dying Light 2 در حال حاضر برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One در دست ساخت است و در سال 2019 عرضه خواهد شد.