Menu

اطلاعاتی جدید از پروژه xCloud شرکت Microsoft منتشر شد؛ Capcom و چندین توسعه‌دهنده دیگر هم‌اکنون در حال آزمایش این سرویس هستند

همان‌طور که می‌دانید شرکت Microsoft تقریبا از چند ماه پیش از پروژه xCloud و برنامه‌های خود برای آن رونمایی کرده و از همین رو به نظر می‌رسد که در E3 2019 شاهد رونمایی کامل و انتشار اطلاعاتی فراوان از پروژه پردازش ابری Microsoft باشیم. اما با وجود اینکه تنها چند هفته تا E3 باقی مانده، Microsoft اطلاعاتی جدید از روند توسعه این سیتسم استریم به اشتراک گذاشته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، در آپدیتی که توسط "کریم چاودوری"، معوان بخش بازی به کمک پردازش ابری منتشر شده، Microsoft اعلام کرده که تکنولوژی xCloud خود را در 13 منطقه پشتیبانی شده توسط Azure (شاخه پردازش ابریِ شرکت Microsoft) پیاده‌سازی کرده و از این رو اکنون توسعه‌دهندگانی نظیر Capcom و Paradox در حال آزمایش کردن بازی‌ها به کمک پلتفرم xCould هستند.

Microsoft در ادامه خاطر نشان کرد که پروژه xCloud هم‌اکنون توانایی اجرا و استریم بیش از 3500 از 3 نسل Xbox را دارد. هم‌چنین هر آپدیتی که برای نسخه Xbox One هر عنوانی عرضه شود، بدون معطلی و در همان لحظه بدون هیچ‌گونه کار و زحمت اضافه‌ای برای توسعه‌دهندگان، جهت دانلود توسط مشتریان و مصرف‌کنندگان برروی xCloud قرار خواهد گرفت. هم‌چنین به گفته Microsoft در حال حاضر 1900 بازی دیگر برای Xbox One در دست توسعه است که همگی آن‌ها به راحتی برروی xCould نیز پیاده‌سازی خواهند شد.

"امروز شما می‌توانید 3 نسل از بازی‌های فوق‌العاده را برروی Xbox One تجربه کنید. این بدین معناست که پروژه xCloud تواناییِ فنی اجرای بیش از 3500 بازی را دارد؛ آن‌هم بدون اینکه هیچ تغییری از سوی توسعه‌دهنده نیاز باشد. به بیان دیگر، توسعه‌دهندگان می توانند بدون هچ‌گونه کار اضافه‌ای بدون نیاز به تغییردادن کدهای اصلی بازی‌ها و یا انتشار آپدیت، عناوین خود را برروی دستگاه‌های مختلف منتشر کنند. زمانی که یک توسعه‌دهنده نسخه Xbox One بازی خود را آپدیت می‌کند، این آپدیت بدون هیچ‌گونه تلاش اضافه‌ای برروی تمامی نسخه‌های بازی که برروی پروژه xCloud در دسترس هستند نیز اعمال خواهد شد. "


بیشتر این تکنولوژی روندی همانند پلتفرم Stadia دارد؛ هر چند Microsoft به راحتی استفاده از این سرویس تاکید داشته و آن را برمبنای ابزار و معماری Xbox One، توسعه می‌دهد. هم‌چنین در پست منتشرشده اعلام شده که یک API جدید به نام "IsStreaming" در کیت توسعه قرار داده شده که به بازی اجازه می‌دهد در صورت اجراشدن توسط پردازش ابری تغییراتی مشخص و خاص را اعمال کند. برای مثال می‌توان تغییرات فونت بازی برای صفحه نمایش‌های گوشی‌ها و پیدا کردن سرور در بازی‌های آنلاین اشاره کرد.

این خبر که Capcom یکی از اهداف تکنولوژی استریم Microsoft است تا حد زیادی منظقی به نظر می‌رسد چرا که Capcom هم‌اکنون در ژاپن نیز در حال تجربه و کار بازی بازی‌های استریم است. همان‌طور که می‌دانید در هفته پیش نیز Sony و Microsoft خبر از توافق و همکاری در استفاده از سرویس‌های پردازش ابری دادند که البته هنوز مشخص نیست دقیقا باید انتظار جه جیزی را داشته باشیم؛ مخصوصا که کارکنان بخش PlayStation این شرکت ژاپنی از این مذاکرات و توافق تا لحظه اعلام عمومی آن بی‌خبر بودند.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.