Menu

گزارش: PlayStation VR 2 همراه با PS5 عرضه نخواهد شد

آیا سونی دستگاه واقعیت مجازی بعدی خود را به همراه PS5 عرضه خواهد کرد؟ اینطور به نظر نمی‌رسد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، "دامنیک مالینسون"، رئیس بخش تحقیقات و توسعه جهانی شرکت سونی، در گفت و گویی با CNet به این نکته اشاره کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد سونی دستگاه جدید PS VR خود را در کنار PS5 عرضه کند چرا که عرضه دو محصول در کنار یکدیگر تنها مشتریان را گیج می‌کند و این چیزی است که سونی قصد دارد به هر قیمتی که شده از آن جلوگیری کند.

مالینسون در این باره توضیح داد:

"ما نمی‌خواهیم پیامی را برسانیم که در آن مشتری مجبور به خرید این و آن است. این خوب است که آزادی مورد نیاز را به مشتری بدهیم و حق انتخاب داشته باشد."

مالینسون همچنین به این موضوع اشاره کرد که تنها مدت کوتاهی می‌شود توسعه و سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های دستگاه‌های واقعیت مجازی منطقی شده است. حتی امروزه سودآوری از بازی‌های واقعیت مجازی آسان نیست.

او در این رابطه گفت:

"حقیقت آن است که شما در رابطه با تبلیغ عناوین VR محدود هستید و دست شما در این مورد باز نیست. ما تازه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که سازنده می‌تواند به خود بگوید که 'خب من می‌توانم مقداری پول در بیاورم.' این آسان نیست اما امکانش وجود دارد."

وقتی موضوع Ocolus Quest، دستگاه واقعیت مجازی مستقل که نیاز به هیچ سیم یا کامپیوتری ندارد، مطرح شد، مالینسون در این باره گفت:

"فیسبوک دستاورد بزرگی داشته است اما سونی مطمئن نیست که یک VR موبایل مسیری می‌باشد که باید در آن قرار گیرد اگرچه به دنبال یک تجربه بی‌سیم هستیم چرا که خواسته بسیاری از مخاطبین است."

به طور حتم در آینده شاهد PS VR 2 خواهیم بود اما به نظر می‌رسد سونی قصد ندارد این دستگاه را در کنار PS5 و یا همزمان با این کنسول عرضه کند.

نظر شما در این باره چیست؟