Menu

آخرین مهلت ثبت‌نام بازی‌سازان در ساختار حمایتی همگرا ۲۷ شهریور به پایان می‌رسد

فردا سه‌شنبه 27 شهریورماه آخرین مهلت ثبت‌نام در ساختار حمایتی همگرا است. این مهلت پیش از این یک‌بار تمدید شده و در حال حاضر آخرین فرصتی است که برای ثبت‌نام در اختیار بازی‌سازان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدتی است که ساختار حمایتی «همگرا» با هدف ارایه حمایت‌های شفاف، هدفمند و همسو با نیازهای بازی‌سازان، کار خود را آغاز کرده است. حمایت‌های همگرا به تیم‌های فعال (حتی با یک نفر عضو) و شرکت‌های بازی‌سازی تعلق می‌گیرد که در چهارسال گذشته حداقل دو بازی (یا یک بازی و یک نمونه اولیه از بازی) تولید کرده باشند. بازی‌سازان می‌توانند در پورتال همگرا ثبت نام ‌کنند و پس از ارزیابی بر اساس شاخص‌های مختلف و دریافت رتبه بر مبنای این شاخص‌ها حمایت دریافت کنند.
این شاخص‌ها در چهار حوزه توانمندی تیم/شرکت (30% کل امتیاز)، کیفیت و اثرگذاری بازی (49% کل امتیاز)، مولفه‌های فرهنگی بازی (10% کل امتیاز) و مولفه‌های تاثیرگذاری شرکت/تیم در صنعت بازی (همکاری با همگرا) (11% کل امتیاز) دسته‌بندی می‌شوند.

براساس اولین فراخوان ثبت‌نام در این ساختار حمایتی، بازی‌سازان باید تا 17 شهریورماه اقدام به ثبت‌نام در این ساختار می‌کردند. به دلیل استقبال گسترده بازی‌سازان مدت‌زمان ثبت‌نام به مدت 10 روز تمدید شد و آخرین مهلت ثبت‌نام روز سه‌شنبه 27 شهریورماه تعیین شد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام فرایند بررسی و ارزیابی تیم‌ها و شرکت‌ها آغاز می‌شود و بازی‌سازانی که تا فردا 27 شهریور ثبت‌نام نکنند باید تا شروع سال حمایتی آتی منتظر بمانند.

بازی‌سازان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد حمایت‌های همگرا و ثبت‌نام به سایت http://hamgara.org مراجعه کنند.