Menu

دنیای جهان باز عنوان Days Gone تنها توسط 6 نفر طراحی شده است

بازی انحصاری جدید کنسول PlayStation 4 یعنی Days Gone، ساخته‌ی استودیوی SIE Bend به تازگی بعد از تاخیرهای طولانی عرضه شده و اگرچه شاهد یک عنوان بی نقص و شاهکار نیستیم، اما بازهم ویژگی‌ها و موارد جالب و هیجان انگیزی در آن پیدا می‌شوند ک مطمئنا در هر بازی‌ای حضور ندارند. یکی از ویژگی‌های مثبت این بازی که قطعا منابع زیادی برای ساخت آن صرف شده، دنیای جهان باز این بازی می‌باشد.

دنیای جهان باز Days Gone، بزرگترین دنیای بازی‌ها نیست؛ اما پولیش بهتری دارد و در آن مشکلات فنی کمتری نسبت به برخی بازی‌ها به چشم می‌خورند. مهم‌ترین ویژگی این جهان باز، عناصر سند باکس چشمگیر آن هستند که تنوع بسیار زیادی در آن‌ها دیده می‌شوند و همین نکته باعث ایجاد شدن محیطی می‌شود که در آن گیم پلی به شکلی فوق العاده‌ای شکل می‌گیرد. با اینحال اما باید بدانید که به تازگی اعلام شده، این محیط جهان باز عالی تنها توسط پنج نفر طراحی و توسعه یافته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gaming Bolt، این موضوع به تازگی توسط توسعه دهندگان بازی Days Gone در انجمن Reddit مطرح شده است. اریک جنسن (Eric Jensen)، طراح محیط جهان باز ارشد این بازی در این رابطه نوشته بود:‌"چیزی که من بیشتر از هر چیزی به آن افتخار می‌کنم این است که ما توانستیم یک محیط جهان باز متنوع و پویا را با یک تیم کوچک 5-6 نفره بسازیم. ما به خاطر محدودیتی که داشتیم بیاد بسیار موثر و هوشمندانه فکر می‌کردیم و کار انجام می‌دادیم. دیدن این همه ویدئوها و تصاویر دیوانه کننده‌ای که مردم از این بازی منتشر کرده‌اند برای تیم ما بسیار جالب و فوق العاده بود."

طراحی و ساخت یک محیط جهان باز اصلا کار ساده‌ای نیست، حتی اگر یک تیم بازی سازی بزرگ و کامل را در اختیار داشته باشید. کاری که استودیوی Bend با یک تیم پنج یا شش نفره انجام داده، یک دستاورد بسیار چشمگیر و عالی است. تصور کنید که اگر آن‌ها یک تیم بزرگتر و کاملتر را به همراه منابع بیشتری برای ساخت دنباله‌ی بازی Days Gone داشته باشند، چه بازی‌ای را می‌توانند خلق کنند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم این بازی را تجربه کرده‌اید؟