Menu

10 نکته‌ای که باید پیش از تجربه Total War THREE KINGDOMS بدانید

در جدیدترین عنوان این سری یعنی Three Kingdoms، شما برای نخستین بار در یک بازی توتال وار قادر خواهید بود وارد دنیای پرتنش چین باستان شوید و نبردهای اسطوره‌های این دوران را از نزدیک تجربه کنید. با پردیس‌گیم همراه باشید تا به مرور مهم‌ترین نکاتی که برای تجربه بازی باید آن‌ها را بدانید، بپردازیم.

10 نکته‌ای که باید پیش از تجربه Total War THREE KINGDOMS بدانید

"به قلم شهاب زارعی"

سری بازی‌های Total War از حماسی‌ترین عناوین استراتژی هستند که کنترل یک کشور یا فَکشن را به شما واگذار می‌کنند و فرماندهی ارتش‌های چند هزار نفری آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند. این بازی‌ها از ترکیب و ادغام دو سبک مختلف تشکیل شده‌اند. اولین قسمت بازی نقشه‌ی کَمپین است که در قالب سبک استراتژی نوبتی به شما اجازه می‌دهد شهرها را مدیریت کنید، ارتش‌ها حرکت دهید و به تعاملات سیاسی بپردازید. علاوه بر این، شما هنگام درگیری بین دو ارتش قادر خواهید بود وارد میدان نبرد شوید و در چارچوب سبک تاکتیک همزمان شخصاً کنترل سربازانتان را در اختیار بگیرید. تا بحال این بازی‌ها میزبان دوران‌های تاریخی مختلف مثل قرون وسطی، جنگ‌های ناپلئونی و حتی دنیای خیالی Warhammer بوده‌اند. در جدیدترین عنوان این سری یعنی Three Kingdoms، شما برای نخستین بار در یک بازی توتال وار قادر خواهید بود وارد دنیای پرتنش چین باستان شوید و نبردهای اسطوره‌های این دوران را از نزدیک تجربه کنید.

در بازی سال‌های سقوط امپراطوری هان را تجربه خواهید کرد

این بازی در قرن ۲ و ۳ میلادی واقع است و سال‌ّهای پایانی سلسله‌ی هان را به تصویر می‌کشد. سال‌ها فساد در دربار امپراتوری موجب ضعیف شدن دولت مرکزی شده و کلاه زردان یاقی در شهرهای مختلف دست به شورش زده‌اند. برای مبارزه با این شورش‌ها، دولت هان آزادی عمل و استقلال بیشتری در اختیار فرماندهان نظامی و حاکم‌های محلی قرار داده. یکی از این فرمانده‌ها Dong Zhuo است که به بهانه‌ی مبارزه با درباریان فاسد با سپاهش وارد پایتخت شده و کنترل امپراتور خردسال هان را در اختیار گرفته. این اقدام Dong Zhuo باعث می‌شود که فرماندهان دیگر ائتلافی برای شکست دادن او تشکیل دهند؛ ائتلافی که به دلیل جاه طلبی بسیاری از اعضای آن با شکست مواجه می‌شود. بازی Total War Three Kingdoms از زمان فروپاشی این ائتلاف و آغاز رقابت بین فرمانده‌های مختلف برای تصرف قدرت و اختیار امپراتوری هان شروع می‌شود. شما نیز خواهید بود با هدایت یکی از این مدعیان، شانس خود را برای فتح چین امتحان کنید.

دو منبع تاریخی برای داستان بازی وجود دارد

سازندگان این بازی در Creative Assembly از دو منبع تاریخی برای طراحی آن کمک گرفته‌اند. اولین منبع، تاریخچه‌ی سه پادشاهی است که اندکی پس از حوادث این دوران نوشته شده و شامل حقایق تاریخی است. منبع دیگر یکی از چهار رمان کلاسیک چین یعنی رمانس سه پادشاهی است که این روایت تاریخی را به داستانی حماسی تبدیل کرده و از شخصیت‌های تاریخی، قهرمان‌های خارق العاده ساخته است. تأثیر هر دو این منابع در بازی مشاهده می‌شود، بطوری که شما قبل از شروع هر کَمپین قادر خواهید بود تا از میان حالت تاریخچه و یا حالت رومانس یکی را انتخاب کنید. در حالت تاریخچه، فرماندهان مانند دیگر عناوین تاریخی توتال وار، توسط گروهی سرباز همراهی می‌شوند و می‌توانند با عملکرد تاکتیکی جلوی پیشروی واحدهای دشمن را بگیرند. اما در حالت رومانس، فرمانده‌های شما می‌توانند یک تنه صدها سرباز دشمن را به هلاکت برساند و یا در دوئل‌های حماسی علیه فرماندهان دشمن شرکت کنند. در این حالت فرمانده‌ها به راستی قهرمان‌های داستان شما خواهند بود.

گیم‌پلی بازی بر پایه تعاملات عمیق بین شخصیت‌ها شکل گرفته است

داستان دوران سه پادشاهی برپایه‌ی تعاملات شخصیت‌های مختلف استوار است. سازندگان توتال وار نیز از این مسئله آگاه هستند و از این رو در طراحی و پیاده سازی فرمانده‌ها با دقت عمل کرده‌اند. در این بازی، هر فرمانده قادر است ۶ واحد سرباز را رهبری کند و هر ارتش می‌تواند تا حداکثر ۳ فرمانده را در خود جای دهد. سربازهای هر فرمانده تنها به او وفادار هستند؛ بطوری که اگر این فرمانده‌ها فَکشن شما را ترک کنند، سربازانشان را نیز با خود می‌برند. هر فرمانده با توجه به تجربه‌های شخصی و سلیقه‌های خود ممکن است رابطه‌ی خوب یا بدی با دیگر فرمانده‌ها داشته باشد. اگر فرمانده‌ای با رقیبش در یک ارتش قرار بگیرد نارضایتی بیشتری خواهد داشت؛ در عوض اگر او با دوست خود همراه شود راضی‌تر خواهد بود و در صورت کشته شدن او با خشم به دشمنان حمله‌ور خواهد شد.

هر یک از فرماندهان مهارت و استراتژی خاص خود را دارند

هرکدام از این فرمانده‌ها کلاس مخصوص خود را دارند و نقش خاصی هنگام نبرد ایفا می‌کنند. برای مثال، Championها در دوئل کردن مهارت دارند و Strategistها اهداف و اشکال نبرد خاصی را در اختیار سربازان خود قرار می‌دهند. این خصوصیات نه تنها این اقتباس دوران سه پادشاهی را دقیق‌تر کرده، بلکه لایه‌های جدیدی نیز به سیاست بازی اضافه می‌کند.

مدیریت نکردن آذوقه‌ها و منابع می‌تواند منجر به نابودی ارتش شما شود

نقشه‌ی کَمپین بازی نیز مطابق با داستان‌های دوران سه پادشاهی تغییرهایی یافته است. برای مثال ارتش‌های شما دیگر قادر نیستند برای مدت طولانی خارج از مناطق تحت کنترلتان بمانند چراکه آذوقه‌ی محدودی که با خود حمل می‌کنند به اتمام می‌رسد و سربازان قربانی گرسنگی می‌شوند. روش استخدام سربازها نیز تغییر یافته و از مکانیکی که اولین بار در Thrones of Britannia معرفی شد، استفاده می‌کند. در این روش، سربازان مورد نظر شما فوراً با سلامتی کم استخدام می‌شوند و پس از چند نوبت به حداکثر قدرت می‌رسند.

سیستم دیپلماسی بازی دگرگون شده است

سیستم دیپلوماسی نیز دگرگون شده تا بهتر نمایانگر اوضاع سیاسی این دوران باشد. برای مثال، هنگامی که یکی از فَکشن‌ها قدرت زیادی کسب کند، فَکشن‌های کوچک‌تر علیه او ائتلاف تشکیل می‌دهند و یا زمانی که شما به مقام پادشاهی برسید دو فَکشن قدرتمند دیگر نیز اعلام پادشاهی می‌کنند تا بازی وارد دوران “سه پادشاهی” شود.

هدف مشخص است: تبدیل شدن به امپراطور کل چین

بدون توجه به دسته و خاندان انتخابی، هدف مشخص است: تبدیل شدن به امپراطور کل چین. انتظار داریم که روایت اصلی بازی مشابه Shogun 2 پیش رود و احتمالا چیزی مشابه مکانیک تقسیم مملکت هم در آن قرار می‌گیرد تا در نهایت با دست‌یابی به مقدار مشخصی از سرزمین‌ها وارد جنگ نهایی شویم. از منظر تاریخ چین هم این بازی می‌تواند شرایط و شکاف میان سائو وی و سان وو را نمونه قرار دهد. فقط آن چهار دهه ارتباط ثابت در میان خاندان‌ها چیزی بوده که در توتال وارهای قبلی سابقه نداشته است و از آنجایی که ماموریت اصلی بازی را بصورت سندباکس فرض می‌کنیم، هیچ تضمینی برای رسیدن به 3 پادشاهی وجود ندارد. می‌توانیم در نهایت به 4 یا 7 پادشاهی برسیم و یا اصلا دونگ ژو تمامی ژنرال‌ها را شکست داده و بر سر جنازه‌های درحال سوختنشان بخندد.

برخلاف Warhammer، امکان آرایش و چیدمان نیروها در میدان نبرد وجود دارد

برخلاف دو بازی Total War: Warhammer و Total War: Warhammer II، یکی از ویژگی‌های جذاب و کلاسیک این فرانچایز یعنی امکان چیدمان نیروهای ارتش در میدان نبرد بار دیگر در نسخه THREE KINGDOMS بازگشته است. این قابلیت ارتباط مستقیمی با فرماندهان و کلاس و مهارت آن‌ها دارد و به طور مثال شما با در اختیار داشتن یک فرمانده از کلاس Strategist شما قابلیت آرایش نیروهای نظامی خود در حین نبرد را خواهید داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این بازی که در نسخه‌های Total War: Warhammer و Total War: Warhammer II حذف شده بود، امکان آرایش و چیدمان نیروها در میدان نبرد است که مجددا به بازی بازگردانده شده و البته توسط قهرمانان قابل انجام است و نیز باید در طول بازی و گذر زمان، آن را فعال کنید. به عنوان مثال می‌توان گفت اگر شما یک قهرمان از کلاس استراتژیست را وارد میدان نبرد کنید، سواره‌نظام شما قادر خواهد بود با آرایش الماس به دشمن حمله کند و این چیدمان برای آن‌ها باز خواهد شد.

برای اجرای بازی حداقل به یک GTX 650 نیاز دارید

Total War THREE KINGDOMS با اینکه یک بازی استراتژیک است اما جزئیات فراوانی دارد که برای اجرای آن‌ها به سیستم نسبتا قدرتمندی نیاز دارید. به طور دقیق حداقل و بهترین سیستم موردنیاز برای اجرای بازی به این شکل هستند:

حداقل سیستم موردنیاز

  • سیستم عامل: نسخه 64 بیت از ویندوز 7
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo با سرعت 3.00 گیگاهرتز
  • حافظه رم موردنیاز: چهار گیگابایت
  • کارت گرافیک: GTX 650 Ti یا HD 7850 با یک گیگابایت حافظه اختصاصی

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: نسخه 64 بیت از ویندوز 10
  • پردازنده: Core i7-8700K
  • حافظه رم موردنیاز: هشت گیگابایت
  • کارت گرافیک: GeForce GTX 1080 یا GeForce RTX 2060

24 ساعت دیگر، می‌توانید لذت نبرد در چین باستان را تجربه کنید

پنجشنبه 02 خرداد 1398 زمان عرضه Total War THREE KINGDOMS است، اثری که می‌تواند برای دوست‌داران Total War که چندان با نسخه‌های فانتزی این مجموعه ارتباط برقرار نکردند، یک تجدید دیدار حماسی و خاطره‌انگیز باشد. مدتی است که ما نیز در پردیس‌گیم به سراغ این اثر رفته و در حال تجربه آن هستیم و نقد آنرا بزودی برای شما قرار می‌دهیم.

در انتها دیدگاه شما در مورد Total War THREE KINGDOMS چیست؟ آیا شما قصد تجربه بازی را دارید و چه انتظاراتی از آن دارید؟