Menu

سیستم استریم Play Station 5 می‌تواند رقیبی برای Stadia باشد

با توجه به جزئیاتی که در مورد سیستم استریم PS5 منتشر شده‌است سونی نشان داده‌ است که PS5 می‌تواند رقیبی برای Stadia شرکت Google باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PSU شرکت سونی ۵ سال پیش برنامه‌ی مربوط به سیستم استریم PS5 را در یک فایل ۷۹ صفحه‌ای نوشته بوده‌ است. آن‌ها فاش ساخته‌اند که سازنده‌های کنسول در حال آماده کردن "سیستمی برای تلفیق برنامه‌ی ضبط کیفیت با برنامه‌ی تعاملی پخش ویدیو" هستند.

این خبر نشان می‌دهد که سونی می‌خواهد یک سیستم خیلی قوی استریم برای بازی‌ها درست کند، مشابه آن کاری که شرکت Google می‌خواهد بر روی Stadia انجام دهد. با این اوصاف احتمال دارد وصل شدن به یک سرور میزبان باعث اجرای بهتر بازی‌ها نسبت به استفاده از سخت افزار‌های قوی شود.

جزیات دیگر نشان می‌دهند که این سیستم شامل هزینه‌هایی برای حق اشتراک می‌باشد که برای سرویس‌های استریم مسله‌ای طبیعی است. دو نوع دیدگاه در مورد این هزینه‌ها وجود دارد. اولین دیدگاه این است که سونی به طور مستقیم هزینه‌ را پرداخت کرده‌ است (پیش از توسعه دهندگان)، یا شرکت‌های بازی سازی خودشان هزینه را پرداخت می‌کنند سپس برای استفاده از این سرویس‌ها پول را به شرکت سونی پرداخت می‌کنند.

این احتمال وجود دارد که سونی دو نوع PS5 درست کند. اولی به سبک قدیم و سخت افزاری و دومی به سبک سیستم ابری باشد چیزی که شایعه شده‌ است مایکروسافت برای Xbox جدید از آن استفاده می‌کند. صرف نظر از این خبر شرکت سونی به وسیله‌ی PS Now تجربه‌ی استریم را داشته است پس آن‌ها می‌خواهند این تکنولوژی را ارتقا بدهند. سونی می‌خواهد این ماه به طور مفصل در مورد سیستم استریم بازی‌ها صحبت کند.

در آخر خبری در مورد PSVR 2 آمده است که در مورد "عینکی تجویز شده با توانایی ردیابی چشم و سیگنال الکتریکی نوری به HMD" صحبت کرده‌ است. HMD مخفف بخش اصلی دستگاه‌های نصب شده است. این یک ویژگی کاملا جدید برای PSVR است. علاوه بر این، اطلاعات جدیدی به دست آمده است که سونی بر روی یک تکنولوژی جدید برای نسل بعد VR کار می‌کند.

سونی تایید کرده است که PS5 در ۱۲ ماه آینده عرضه نخواهد شد.