Menu

Sony: درایو SSD پرسرعت کلید اصلی کنسول نسل بعدی ما است؛ صفحه‌های بارگذاری را پشت سر خواهیم گذاشت

چندی پیش بود که اطلاعات اولیه از کنسول نسل بعدی سونی منتشر شد، اگرچه شاهد جزئیات زیادی نبودیم اما متوجه شدیم مشخصات سخت افزاری و کیفیتی که باید انتظارش را داشته باشیم در چه سطحی قرار دارد و اهداف اصلی سونی در نسل آینده چه چیزی خواهد بود. با توجه به مصاحبه سرنی با Wired، این کنسول حاوی یک تراشه AMD و یک CPU براساس نسل سوم Ryzen خواهد بود. این CPU هشت هسته‌ای دارای میکروچیپ 7 نانومتری Zen 2 بوده و به کنسول کمک می‌کند تا از روزولوشن 8K پشتیبانی کند. البته تصویر نهایی بسته به تلوزیون‌های مختلف کاربران متفاوت خواهد بود. گرافیک نیز توسط مدلی سفارشی از خط Navi پردازنده‌های Readon پردازش خواهد شد. چیپ گرافیکی این کنسول از ویژگی‌هایی نظیر Ray Tracing که کم‌ کم در فیلم‌ها و بازی‌های ویدئویی در حال محبوب‌شدن است نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین صدا یکی زمینه‌هایی است که "سرنی" مشتاقانه درباره آن صحبت کرده است. چیپ AMD به کار رفته قابلیت صداگذاری 3بعدی را فراهم خواهد کرد که یکی از فاکتورهای اصلی ارائه‌ی تجربه‌ای جذاب و غرق‌کننده در هر بازی است.

با وجود این پیشرفت‌ها، به نظر می‌رسد سازندگان کنسول نسل بعدی سونی از همه بیشتر بر روی درایوهای SSD فوق سریع تاکید دارند چرا که به نظر می‌رسد تفاوت اصلی را این قطعه ایجاد خواهد کرد. "سرنی" تغییری را که هاردهای SSD به صنعت بازی خواهند آورد را با صحنه‌ای از بارگذاریِ بازی Spider-Man در PS4 Pro و کیت توسعه PlayStation بعدی، به خوبی نشان داد. در PS4 Pro، این کار نزدیک به 15 ثانیه به طول انجامید در حالی که کیت توسعه PlayStation 5 تنها در 0.8 ثانیه بازی را بازگذاری کرد. "سرنی" اضافه کرد که این سرعت و ویژگی بر پردازشِ کلی دنیای بازی نیز تاثیر خواهد گذاشت و برای مثال سبب می‌شود تا اسپایدرمن سریع‌تر از گذشته در دنیای بازی حرکت کند. در سخت‌افزار جدید، دوربین در سطح شهر بسیار سریع‌تر حرکت می‌کند چرا که سخت‌افزار می‌توانید نیازمندی‌های لازم جهت پردازش سریع‌تر دنیای بازی را به راحتی فراهم کند.

حال به نظر می‌رسد برخی ویراستاران و نویسندگان مجله OPM توانسته‌اند با یکی از سخنگویان سونی صحبت کنند و اطلاعاتی جدید به دست بیاورند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، سخنگوی سونی در رابطه با درایوهای SSD و اهمیت آن‌ها گفت:

"یک درایو SSD فوق سریع کلید اصلی ما برای نسل بعد است. چشم‌انداز ما این است که صفحه‌های بارگذاری را پشت سر بگذاریم و به سازندگان اجازه دهیم تجربیات گیمپلی منحصر به فرد و جدیدی را به وجود آورند."

به طور حتم درایوهای SSD تنها به پشت سر گذاشتن صفحه‌های بارگذاری کمک نمی‌کنند بلکه ممکن است به سازندگان اجازه دهند تجربیات تازه‌ای را از نظر گیمپلی به ارمغان بیاورند. به طور حتم این درایوها باعث می‌شوند بازی‌های جهان-باز پیشرفت شگرفی داشته باشند و همچنین شاهد دورنماهای پرجزئیات‌تر باشیم که در کنار جزئیات، سریع‌تر از نسل حاضر بارگذاری می‌شوند.

شرکت سونی چندی پیش اعلام کرده بود کنسول PS5 تا 12 ماه آینده عرضه نخواهد شد، بنابراین به این زودی منتظر اطلاعات اصلی و یا رونمایی از این کنسول نباشید.

نظر شما در این باره چیست؟ ورود درایوهای SSD به کنسول‌های بازی می‌تواند چه مزایایی داشته باشد؟