Menu

مدیر استودیو سازنده Path of Exile: توسعه‌دهندگان را به اضافه‌کاری اجباری مجبور نخواهیم کرد

کریس ویلسون، مدیرعامل استودیو Grinding Gear Games، توسعه‌دهنده بازی Path of Exile با پدیده کرانچ مخالف است و اجازه نمی‌دهد چنین اتفاقی برای تیم توسعه‌دهنده‌اش رخ دهد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot کرانچ یا همان اضافه‌کاری اجباری توسعه‌دهندگان برای ساخت یک بازی یکی از موضوعات بحث‌برانگیز صنعت بازی است. در حال حاضر گزارشاتی منتشر شده است که از فشار کاری بسیار زیاد بر روی توسعه‌دهندگان در هنگام ساخت بازی‌های Fortnite در Epic، بازی Mortal Kombat 11 در NetherRealm و Red Dead Redemption 2 در Rockstar Games خبر می‌دهند. موضوعی که به نظر می‌رسد در استودیو Grinding Gear Games جایی ندارد. ویلسون مدیر عامل این استودیو درباره این موضوع می‌گوید:

"کرانچ اخیرا یک بحث بسیار گسترده در صنعت بازی بوده است. برخی استودیو‌ها اعضای تیم خود را مجبور می‌کنند که 14 ساعت در روز کار کنند و تا جایی که امکان دارد همه موارد را انجام دهند. من شرکت را به این روش اداره نخواهم کرد."

ویلسون با اشاره به پرسش و پاسخی که در وبسایت Reddit برای این هفته برنامه‌ریزی شده بود گفت:

"در پرسش و پاسخ نمی‌توان درباره اینکه چگونه به اینجا رسیدیم صحبت کرد. قصد دارم شخصا درباره اتفاقات پشت صحنه‌ای که ما را به این شرایط رساند توضیح بدم."

ویلسون در پستی که در این سایت به اشتراک گذاشته بود درباره مشکلات بازی Path of Exile پس از عرضه بسته الحاقی Synthesis نیز صحبت کرد:

"Synthesis بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم به توسعه نیاز داشت. در حالی که بهبود‌های ما پس از عرضه بسته، به افزایش کیفیت بازی و لذت تجربه آن بسیار کمک کردند اما کاملا می‌دانیم که این نه بهترین عملکرد ماست و نه آن کیفیتی که بازیکنان Path of Exile از ما انتظار دارند. از نسخه 3.7.0 تا نسخه نهایی 4.0.0 قصد داریم پیشرفت‌های اساسی و بزرگی را در بازی ایجاد کنیم. در حالی انجام چنین عملی به کار بسیار زیاد نیاز دارد، کمپانی واقع در نیوزلند هرگز قصد ندارد کارمندانش را به کار بیشتر مجبور کند. گاهی اوقات وقتی پچ نوت‌های خود و نظرات بازیکنان را می‌خوانیم، احساس می‌کنیم که از استودیو خواسته می‌شود که ما هم چنین رویکردی را در پیش بگیریم. هرچند که در زمانی که به تاریخ عرضه نزدیک می‌شویم کمی اضافه‌کاری اختیاری نیز وجود دارد اما بیشتر توسعه‌دهندگان Path of Exile تعادل خوبی میان زندگی و کارشان دارند. موردی که برای خوشحال و سالم نگه داشتن تیم برای مدت زمان طولانی بسیار مورد نیاز است. هرچند که در برخی بازی‌ها پیشرفت ساخت بازی را طولانی‌تر می‌کند."

ویلسون درباره نسخه کنسولی بازی نیز گفت:

"قول می‌دهم که کار ما هنوز تمام نشده است و در ویژگی‌های نسخه کنسولی بازی پیشرفت ایجاد خواهیم کرد. وقتی که نسخه 3.7.0 را منتشر کردیم خواهید دید که لیگ بر روی سرگرمی با قدرت تکرار بالا تمرکز دارد و مبارزات جدید تمرکز بسیار زیادی بر روی بهبود گیم‌پلی بازی خواهد داشت."

بازی Path of Exile در سال 2013 عرضه شده و در حال حاضر بر روی Xbox One، PC و PS4 در دسترس است.