Menu

گزارش: Sony بهترین سال مالی تاریخ خود را به لطف Playstation پشت سر گذاشت

همه‌ی ما می‌دانیم که Playstation یک موفقیت بی چون و چرا برای کمپانی Sony بوده است و به نظر می‌رسد که سرعت پیشروی آن در 12 ماه گذشته نیز کاهش نیافته است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، کمپانی Sony گزارش و نتایج سال مالی 2018 را به اشتراک گذاشت و متوجه شدیم که از منظر سوددهی، 2018 بهترین سال مالی کمپانی ژاپنی بوده است و این امر بیش از همه، بخاطر عملکرد فوق‌العاده‌ی بخش بازی‌های ویدئویی می‌باشد.

در سال 2018، سود عملیاتی Sony به اندازه‌ی 21.7 درصد نسبت به 2017 رشد داشته و به رقم 849.2 میلیارد ین(حدود 8.06 میلیارد دلار) رسیده است. از این مبلغ، سهم بازی‌ها و و سرویس‌های آنلاین-در حقیقت همان Playstation- عدد 311.1 میلیارد ین (2.81 میلیارد دلار) می‌باشد. این موضوع، Playstation را به بهترین قسمت تجاری Sony تبدیل کرده و آن را بالاتر از زمینه‌های دیگری نظیر موسیقی و موبایل قرار می‌دهد. البته، این مطلب به هیچ عنوان تعجب‌اور نیست، هر چه نباشد، تا کنون 96.8 میلیون واحد PS4 به فروشگاه‌ها ارسال شده است.

هر چند که پیش‌بینی‌های Sony برای سال مالی 2019، کمی ملایم‌تر شده است. به نظر می‌رسد که غول ژاپنی انتظار کاهش سود را در این سال بنا به دلایلی دارد. به خصوص در ارتباط با بخش گیمینگ، شرکت انتظار دارد تا نرم‌افزارها به فروش خوب خود ادامه دهند، اما فروش خود PS4 کاهش پیدا کند. هم‌چنین، Sony اذعان کرد که هزینه‌های شرکت به منظور توسعه‌ی کنسول نسل بعدی خود نیز برای 2019 افزایش پیدا می‌کند؛ موضوعی که کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

با تمام این‌ها، Sony در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و برای آن باید از PS4 تشکر کند! شاید سال 2019 به اندازه‌ی سال گذشته برای شرکت سودآور نباشد، اما با اطمینان و پرقدرت به نسل بعد قدم خواهد گذاشت.