Menu

مدیرعامل Epic Games: اگر Valve قبول کند که 88 درصد از سهم فروش بازی‌ها را به توسعه‌دهندگان بدهد، دیگر قرارداد انحصاری نخواهیم بست

همان‌طور که می‌دانید در چند ماه گذشته با تاسیس فروشگاه Epic Games و بستن قراردادهایی برای عرضه انحصاری بازی‌ها برروی این فروشگاه، حواشی و جنجال‌های زیادی در صنعت بازی به وجود آمده است. باز‌ی‌های بزرگی نظیر Metro Exodus تاکنون برروی این فروسگاه عرضه‌ شده‌اند و در آینده نیز قرار است عناوینی نظیر Borderlands 3 و Control به صورت انحصاری از طریق این فروشگاه برروی PC عرضه شوند.

عده‌ای عقیده دارند که این کار به ضرر PC Gaming خواهد بود و عده‌ای نیز بر این باورند که این قراردادها و اقدام‌ها سبب عوض‌شدن و تغییر سیاست‌های Valve خواهد شد.اما به تازگی "تیم سویینی"، مدیرعامل Epic Games در رشته تویتت‌هایی به همین موضوعات اشاره کرده که دوباره سبب به وجود‌آمدن بحث‌هایی جالب شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DSOGaming، "سویینی" به تازگی گفته که اگر Valve قول دهد بدون هیچ گونه بند اضافه‌ای 88 درصد از فروش بازی‌ها را به توسعه‌دهندگان و ناشران دهد، آن‌ها دیگر به سراغ بستن قراردادهای انحصاری نخواهند رفت و حتی امکان عرضه بازی‌های خود برروی Steam را نیز در نظر خواهند گرفت.

"اگر Steam وعده دهد که بدون هیچ‌گونه قانون اضافه‌ای 88 درصد از فروش بازی‌ها را به توسعه‌دهندگان و ناشران دهد، Epic نیز دیگر به سراغ عقد قراردادهای انحصاری نخواهد رفت (البته به شرکا و قراردادهای فعلی خود با هماکاران‌مان پایبند هستیم) و حتی عرضه بازی‌های خود برروی Steam را در نظر خواهد گرفت. "

"چنین اقدامی لحظه‌ای مهم در تاریخ PC Gaming خواهد بود و برروی دیگر پلتفرم‌ها در نسل‌های آینده نیز تاثیر خواهد گذاشت."

"گرفتن 30 درصد از حق فروش بازی‌ها مشکل شماره یک توسعه‌دهندگان و ناشران PC و تمامی افرادیست که زندگی‌شان به این کسب‌وکار وابسته است. ما قصد داریم این موضوع را درست کرده و این تنها رویکردیست که می‌تواند سبب ایجاد تغییری بزرگ و بنیادین شود. "

" بگذارید منظورم از عبارت "قانون و بند اضافه" را توضیح دهم: بازی‌ها می‌توانند از هر سیستم آنلاین و حسابی که می‌خواهند استفاده کنند. هم‌چنین همکاری و ارتباط بازی‌ها برروی هر فروشگاه و پلتفرمی به صورت رایگان خواهد بود و فروشگاه به خاطر عرضه یک بازی برروی پلتفرم یا فروشگاه دیگر مالیات دریافت نخواهد کرد. اگر شما یک بازی را برروی چندین پلتفرم تجربه کنید، چیزهایی که می‌خرید می‌توانند برروی هر پلتفرم در دسترس باشند. اساسا یک پلتفرم باز به این معناست که فروشگاه فقط جایی برای پیداکردن بازی‌ها و خرید آن‌ها باشد."

دیدن اینکه آیا در صورت تغییر سیاست Valve، "سویینی" و Epic به حرف‌های خود پایبند خواهند بود یا نه بدون شک جالب خواهد بود. جدا از این، برخی از ایده‌های مطرح‌ شده در توییت‌های بالا نیز جذاب به نظر می‌رسند و در صورت عملی شدن احتمالا تاثیری خوب برروی PC Gaming خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.