Menu

دومین منبع نیز تایید کرد: Xbox بعدی قدرتمندتر از PS5 و احتمالا قدرتمندترین کنسول نسل نهم خواهد بود

پس از آنکه معمار PlayStation 5 یعنی مارک سرنی رسما وجود این کنسول را تایید و مشخصات سخت افزاری آنرا نیز اعلام کرد، یک روزنامه نگار به نام اینسلی بوودن با استناد بر ادعاهای چند منبع داخلی اعلام کرد که کنسول نسل بعدی Xbox می‌تواند حتی قدرتمندتر از PS5 باشد. Microsoft هنوز به صورت رسمی کنسول نسل بعدی Xbox را معرفی نکرده بنابراین فعلا نمی‌توان با قاطعیت در مورد این مسئله صحبت کرد اما امروز یک منبع دیگر نیز صحت ادعای بوودن را تایید کرده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameRant، این ادعای جدید را کاربری به نام Klobrille مطرح کرده است. Klobrille یک منبع داخلی و از کاربران ResetEra که در گذشته برخی از برنامه‌های معرفی نشده Microsoft را لو داده است. Klobrille از ارائه جزئیات در مورد میزان برتری سخت افزاری Xbox بعدی در مقایسه با PS5 خودداری کرده اما ظاهرا توانسته مدیر ارشد ResetEra را بر صحت ادعاهای خود قانع کند.

به گفته Klobrille، نسل بعدی کنسول Xbox با اسم رمز Anaconda قدرتمندتر از PS5 است. این ادعا، جزئیات جالبی را ارائه می‌دهد. شایعه شده که Microsoft در نسل نهم کنسول‌های بازی، سه مدل متفاوت از کنسول Xbox را عرضه خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که همه این مدل‌ها قدرتمندتر از PS5 نباشند.

بر اساس شایعه‌ها، Xbox Anaconda قدرتمندرترین کنسول نسل بعدی Xbox و به نوعی جایگزینی برای Xbox One X در نسل حاضر کنسول‌های بازی است. در مقابل، دیگر کنسول با اسم رمز Xbox Lockhart گفته می‌شود که کنسولی با قیمت پایین‌تر و از نظر سخت افزاری ضعیف‌تر است اما می‌تواند در کنار Anaconda تمامی عناوین نسل بعدی را اجرا کند. سومین کنسول یک Xbox نسل بعدی کاملا دیجیتالی است و با قیمتی اقتصادی‌تر از دو مدل دیگر عرضه خواهد شد.

در نظر داشته باشید که همه این اطلاعات فعلا در حد شایعه است اما انتظار می‌رود که در رویداد E3 2019 بالاخره شاهد جزئیات رسمی باشیم. کنفرانس مطبوعاتی Microsoft در رویداد E3 2019 در تاریخ 20 خرداد ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران برگزار خواهد شد.