Menu

طبق تحلیل‌ها احتمالا کنسول PlayStation 5 با قیمت 400 دلار عرضه خواهد شد

کنسول نسل بعدی شرکت Sony یعنی PlayStation 5 قرار است قطعات سخت افزار قدرتمند و شگفت انگیزی در خود داشته باشد و علاوه بر رزولوشن 8K، شاهد پشتیبانی از تکنولوژی Ray Tracing در آن خواهیم بود؛ همین باعث شده تا عده‌ی زیادی بر این باور باشند این کنسول نسبت به PS4 قیمت بیشتری داشته باشد. همچنین مدتی پیش یک توسعه دهنده‌ی ناشناس اروپایی ادعا کرده بود که PlayStation 5 با قیمت 500 دلار عرضه خواهد شد که رقم عجیب و غریبی نیست و همین باعث شد تا بسیاری این قیمت را واقعی بدانند. با اینحال اما به تازگی یک تحلیلگر اعلام کرده که معتقد است این کنسول همانند PS4 با قیمت 400 دلار عرضه شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، پلهام اسمیترز (Pelham Smithers) مدیر بخش بازاریابی شرکت Pelham Smithers Associates که تخصص و اطلاعات زیادی درباره‌ی محصولات ژاپنی دارد، اعلام کرده است که کنسول PS5 شامل یک پردازنده‌ی AMD Ryzen 3600G می‌باشد. چرا او چنین فکری می‌کند؟ زیرا که طبق اعلام رسمی خود شرکت Sony، این کنسول نیازمند یک پردازنده‌ی 8 هسته‌ای 7 نانومتری Ryzen است که بتواند از تکنولوژی Ray Tracing پشتیبانی کند؛ پس آن‌ها از AMD Ryzen 3600G استفاده خواهند کرد که در جریان رویداد CES 2019 معرفی شد. این پردازنده احتمالا در اواخر سال 2019 و با قیمت بین 180 تا 220 دلار عرضه خواهد شد و احتمالا با این تفاسیر، کنسول PS5 با قیمت 400 دلار عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که مدتی پیش هم معمار ارشد ساخت این کنسول، آقای مارک سرنی (Mark Cerny) اعلام کرده بود که این دستگاه قیمتی جذاب برای گیمرها خواهد داشت و قطعا، پرداخت 400 دلار بسیار جذابتر و رضایت بخش‌تر از پرداخت 500 دلار است.

اگر محاسبات اسمیترز درست باشد، می‌توان گفت که قیمتی بیش از 500 دلار برای این کنسول تعیین نخواهد شد و قیمت حدودی آن بین 400 تا 500 دلار خواهد بود. اگر Sony بخواهد از فروش آن اطمینان خاطر داشته باشد، احتمالا 400 دلار و اگر هزینه‌ی تمام شده بالاتر برود، نهایتا قیمت 500 دلار هزینه‌ی دریافت این کنسول خواهد بود.

هنوز هیچ خبر رسمی‌ای در رابطه با تاریخ انتشار کنسول PlayStation 5 منتشر نشده، اما بسیاری بر این باورند که در سال 2020 شاهد شروع به کار کنسول نسل نهمی Sony خواهیم بود. نظر شما در این رابطه چیست؟ لطفا تحلیل‌ها و دیدگاه‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.