Menu

جدیدترین نسخه از قفل امنیتی Denuvo کرک شد

به‌نظر می‌رسد آخرین نسخه از قفل امنیتی Denuvo که از جدیدترین بازی‌ها برروی PC مثل Yakuza 0 و Monster Hunter World در کنار Dragon Quest XI و Shadow of the Tomb Raider محافظت می‌کرد، کرک شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، یک گروه هکر موفق به کرک کردن F1 2018 شدند که از جدیدترین نسخه Denuvo استفاده می‌کرد. از آنجا که این نسخه یا همان Denuvo 4.9 کرک شده، این گروه هکر شاید کرک بازی‌های AAA دیگر را هم به‌زودی انتشار دهد. این همچین بدان معناست که Denuvo باید در یک نسخه جدید، کد تکنولوژی امنیتی خود را به‌منظور جلوگیری از کرک بقیه عناوین، اصلاح سازد.

تقریبا در یک ماه گذشته، Voksi توانسته بود روشی برای دور زدن این نسخه از Denuvo پیدا کند اما Denuvo از او شکایت کرد. Voksi در ماه جولای گفت Denuvo از طریق مسئولین بلغارستان، پرونده‌ای علیه وی تشکیل داده و پلیس هم سرور و کامپیوتر شخصی او را گرفت. Voksi دیگر به کرک کردن بازی‌ها مشغول نیست اما گروه‌هایی دیگر برای پر کردن جای خالی وی به‌وجود آمده‌اند.

خبر خوب برای Denuvo این است که این کرک‌ها به اندازه‌ای که Voksi خیلی زود آن‌ها را منتشر می‌کرد، در اختیار عموم قرار نگرفت. با این حساب، Denuvo توانسته عناوین ذکر شده را مورد حفاظت قرار دهد گرچه جالب می‌شود ببینیم آیا این گروه هکر قادر است کرک Shadow of The Tomb Raider را زودتر از انتظارات منتشر کند یا خیر.