Menu

مایکروسافت: Google Stadia زیرساخت‌های لازم را دارد اما فاقد محتواست؛ تجربه‌های ابری در حد سخت‌افزارهای سنتی نخواهند بود

در سال 2019 برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان وارد کسب‌وکار استریم ابری برای بازی‌ها خواهند شد. Google از پلتفرم Stadia در GDC 2019 رونمایی کرد که قرار است در پاییز امسال در دسترس قرار گیرد. Microsoft هم می‌خواهد آزمایش پروژه ابری xCloud را تا ماه‌های آینده آغاز کند و حتی شایعه شده آمازون هم در حال آماده‌سازی سرویس استریم ابری خود است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، مایک نیکولز به عنوان مامور ارشد بازاریابی بخش Xbox شرکت Microsoft، در مصاحبه‌ای با Telegraph از گفتن ضعف‌های پلتفرم استریم ابری Stadia دریغ نکرد و هر آنچه که در ذهن داشت را بیان نمود.

در حالی که او گفت گوگل زیرساخت‌های لازم را برای شروع کار دارد، فاقد روابط مستحکم با سازندگان و ناشران بازی‌های ویدیویی برای ارائه محتویات مورد انتظار طرفداران است:

"رقیب‌های در حال ظهور مثل گوگل زیرساخت‌های ابری لازم و ارتباط با یوتیوب را دارند اما فاقد محتوا هستند."

قطعا این موردی است که Microsoft نسبت به اکثر رقیبان خود در آن برتری دارد. در هر صورت آن‌ها از سال 2001 و زمان Xbox اوریجینال توانستند هر نوع رابطه و همکاری را با سازندگان داشته باشند.

با این حال، فیل هریسون قبلا گفته بود گوگل توانسته پشتیبانی قوی از جامعه بازی‌سازان برای Stadia دریافت کند اما با این حال باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم تا ببینیم این روابط تا چه حد عمیق خواهد بود و به محتوای Stadia می‌افزاید.

مایک نیکولز، مدیر مالی Microsoft، همچنین در ادامه گفت خارج از بحث پروژه xCloud و در دسترس بودن آن، تجربه "سنتی" و محلی که کاربران از یک کنسول Xbox یا ویندوز PC خواهند داشت در برابر استریم ابری از نظر کیفیت برتر باقی خواهد ماند.