Menu

مدیرعامل Take Two: کراس‌پلتفرم به زودی همه‌گیر خواهد شد؛ استریم از طریق پردازش ابری در یک تا 3 سال آینده اتفاق خواهد افتاد

به نظر می‌رسد مدیرعامل Take-Two، "استراس زلنیک" (Strauss Zelnick) از اینکه درمورد هر موضوعی که در ذهنش دارد صحبت کند، نمی‌ترسد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، دیروز طی کنفرانس Goldman Sachs Communacopia در نیویورک، او باری دیگر گفت که با "از بین رفتن دیوارهای بسته" به زودی در دنیایی با قابلیت کراس‌پلتفرم خواهیم بود و اینکه "شما باید به خواسته‌های مصرف‌کنندگان توجه کنید".

"در نهایت به نظرم کراس‌پلتفرم برای بسیاری از بازی‌ها بین PC وکنسول‌ها در دسترس خواهد بود. Microsoft در حال حاضر در آن جایگاه قرار دارد؛ پس فکر می‌کنم که دیوارها و موانع نیز در حال از بین رفتن هستند. دیوارهای سیستم بسته در حال فروپاشی بوده و خب در واقع مجبور به از بین‌رفتن هستند. استریم‌ نیز به از بین‌رفتن آن‌ها سرعت خواهد بخشید. همگی ما به خاطر مصرف‌کنندگان اینجا هستیم؛ اگر می‌خواهید قانونی وضع کنید که به نفع مصرف‌کنندگان نیست ولی فکر می‌کنید به نوعی به سود شرکت شما است، در اشتباه هستید. مصرف‌کنندگان به سراغ دیگران خواهند رفت. شما مجبورید به خواسته‌های مصرف‌کننده توجه کنید."

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین موانع تحقق کراس‌پلتفرم، مخالفت و سیاست‌های Sony در این مورد است. هنوز مشخص نیست که آیا Sony نظر خود را تغییر خواهد داد یا نه ولی با توجه به گفته‌های "زلنیک" به نظر می‌رسد این شرکت سرانجام با کراس‌پلتفرم موافقت خواهد کرد.

اما جدا از این موضوع، "زلنیک" در صحبت‌هایش به استریم از طریق پردازش ابری نیز اشاره کرد.

"به نظرم استریم اتفاق خواهد افتاد. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که به دنبال آن هستند. بهترین شرکت‌هایی که می توانند به دنبال استریم بروند، شرکت‌های تکنولوژی‌ـی هستند که سابقه و قدرت استفاده از مراکز اطلاعاتی در سراسر دنیا را دارند. و این به یک معناست؛ شرکت‌های این چنینی زیاد نیستند چرا که باید زمان پاسخ‌گویی را به خوبی کنترل کنید و هم‌چنین به این منظور باید به مکان مصرف‌کننده نیز نزدیک باشید. آیا فکر می‌کنم که این اتفاق سرانجام رخ خواهد داد؟ مطمئنا بله. به نظرم حداکثر تا 3 سال آینده شاهد آن خواهیم بود."

"آیا بازار مخاطبین افزایش خواهد یافت؟ طبیعتا بله چرا که مجبور نیستید برای تجربه بازی ما یک جعبه بخرید؛ احتمالا هنوز به کنترلر نیاز خواهید داشت و خب مطمئنا می‌توانید آن را خریداری کنید. سوالی که بدون جواب باقی می‌ماند این است که شما باید هنگام تجزیه و تحلیلی همانند "خب الان 120 میلیون کنسول نسل فعلی در بازار وجود دارد ولی میلیون‌ها PC نیز در سراسر جهان است و اکنون همه آن‌ها می‌توانند بازی‌های ویدئویی را اجرا کنند، پس این کسب‌وکار Take-Two را 2 برابر خواهد کرد" دقت کنید. باید واقعا احتیاط کنید چرا که ممکن است افرادی که واقعا به بازی‌های ویدئویی علاقه دارند جعبه را بخرند. در نتیجه شاید بازار کلی بزرگ‌تر شده باشد ولی بازار واقعی فرقی نکرده است. و نمی‌توانم آن را پیش‌بینی کنم. من می‌دانم کار ما این است که نیاز مصرف‌کنندگان را هرچه بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر – تا زمانی که با کیفیت باشد – برطرف کنیم چرا که برای مصرف‌کننده خوب است. در مجموع، وقتی شما یک محصول را برای جامعه آماری بزرگ‌تری تولید می‌کنید، افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند. دیدگاه من این است که ما باید درباره چیزی که کنترلش در دست ماست، یعنی توسعه و خلق محتویات عالی، صحبت کنیم. و احتملا چیزهایی که نمی‌توانیم کنترل کنیم، نظیر توزیع عظیم سیستم‌ها را به دیگران واگذار کنیم. ولی خب بای بگویم که اگر آن‌ها آن‌جا باشند، ما نیز آن‌جا خواهیم بود. درست همانند اینکه اگر کسی در کنار فروشگاه GameStop (یکی از خرده‌فروشی‌های بزرگ دنیای بازی) یک فروشگاه باز کند، ما از فردا محصولات‌مان را به آن‌ها نیز خواهیم فروخت. "

نظر شما در مورد صحبت‌های "زلنیک" چیست؟ آیا Sony سرانجام با کراس‌پلتفرم موافقت خواهد کرد؟ استریم از طریق پردازش ابری در آینده تا چه حد برروی بازار بازی‌های ویدئویی تاثیر خواهد گذاشت؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.