Menu

گزارش: نسل بعدی کنسول‌ها در سال 2020 منتشر خواهند شد و از Stadia قوی‌تر هستند

تا الان حرف‌های زیادی در رابطه با کنسول‌های نسل بعدی Sony و Microsoft شنیده‌ایم که فعلا آن‌ها را به ترتیب با نام‌های PS5 و Xbox Scarlett می‌شناسیم. شایعات زیادی حاکی از آن هستند که این کنسول‌ها دارای قابلیت ابری خواهند بود و بازی‌ها را استریم می‌کنند. با توجه به اینکه Stadia اخیرا از قدرت سخت‌افزاری 10.7 ترافلاپسی بهره می‌برد، آیا Sony و Microsoft مشتاق ساخت کنسولی قوی‌تر هستند؟

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، طبق گفته جیسون شرایر از Kotaku، آن‌ها در واقع سخت‌افزاری قوی‌تر از آن را هدف قرار داده‌اند. شرایر در انجمن ResetERA گفت "من از مارس 2018 می‌گفتم که نسل بعدی در سال 2020 می‌آید. مقاله سایت Semiaccurate در سال 2018 مردم را برای عرضه نسل بعدی کنسول‌ها در سال 2019 امیدوار کرده بود اما تاکنون امیدوارم که واضح شده باشد PS5 در پاییز امسال در دسترس قرار نخواهد گرفت."

شرایر همچنین افزود تعداد کسانی که به آن‌ها اطلاعاتی از نسل بعدی داده شده، "بسیار محدود" است. وی گفت:

"حتی درون شرکت‌هایی مثل DICE تعداد کمی از مهندسان راجع به مشخصات کنسول‌های نسل بعد اطلاع دارند و بقیه افراد وقتی زمانش برسد، جزئیات را خواهند فهمید. مشخصات نسل بعد برای سازندگان زیادی افشا نشده است.

به بیان دیگر، انتظار لو رفتن اطلاعات زیادی را فعلا نداشته باشید. تنها چیزی که باید از آن مطمئن بود، این است که هردو شرکت Sony و Microsoft هدف‌شان فراتر از سخت‌افزار 10.7 ترافلاپسی پلتفرم گیمینگ گوگل یعنی Stadia است (و طبق گزارشات، Microsoft برروی چند مورد کار می‌کند)."

البته باید تمام این موارد را به عنوان شایعه در نظر بگیرید. فیل اسپنسر چندی پیش گفته بود "گوگل با معرفی STADIA در GDC حرکت بزرگی انجام داد، ما در E3 2019 حرکت بزرگمان را انجام می‌دهیم." به غیر از این، دیگر هیچ جزئیات رسمی خاصی از برنامه‌های آینده Sony و Microsoft نداریم.

ما در E3 2019 از کنسول بعدی Xbox خواهیم شنید و طبق شایعات، Sony هم در اواسط 2019 یک رویداد برای معرفی PS5 در نظر گرفته است.