Menu

رئیس Xbox: گوگل با معرفی Stadia در GDC حرکت بزرگی انجام داد، ما در E3 2019 حرکت بزرگمان را انجام می‌دهیم


فیل اسپنسر، رئیس اجرایی بخش گیمینگ Microsoft، قول داده در جواب پرده‌برداری گوگل از Stadia در GDC 2019 طی مراسم E3 که در ژوئن برگزار می‌شود نمایش بزرگی به اجرا بگذارد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از vg247، به دنبال سخنرانی Google، ایملیی به کارمندان Xbox ارسال شده که پروژه Stadia را به عنوان «یک تأییدیه» برای مسیری که آن‌ها دو سال پیش شروع به پیمودن آن کردند می‌نامد.

در این ایمیل که توسط وب‌سایت Thurrott به دست آمده، اسپنسر اظهار کرده که هیچ چیز تعجب‌آوری در این معرفی Google وجود نداشته ولی اعتراف کرده که تحت تأثیر همکاری YouTube و Google و همچنین کنترلر وایفای آن‌ها قرار گرفته.

در متن این نامه الکترونیک، به نظر نمی‌آید که اسپنسر ترسی از ورود این رقیب بزرگ به بازار گیمینگ داشته باشد. احتمالاً این امر به خاطر این است که Microsoft روی پروژه‌ی ابری نوآورانه‌ی خود کار می‌کرده که در میان چیزهای دیگر، Xbox Game Pass و Xbox Live را در دسترس کاربران بیشتری قرار می‌دهد.

و ظاهراً Microsoft برنامه‌های ویژه‌ی خود بری گیمینگ ابری را در ماه ژوئن معرفی می‌کند.

اسپنسر در پاسخ گفت؛ "Google حرکت بزرگی انجام داده و فعلاً چند ماه تا E3 که خودمان قرار است حرکت بزرگی انجام دهیم فاصله داریم. باید فرز و چابک بمانیم و به تولید کردن با مرکز قرار دادن کاربران ادامه دهیم."

"ما محتویات، جامعه طرفداران، تیم تکنولوژی ابری و استراتژی لازم را در اختیار داریم و همانطور که مدتی است می‌گویم، تنها قدم باقی مانده اجرایی شدن این‌هاست. این موضوع امروز حتی بیش از پیش حقیقت دارد."

وقتی اسپنسر می‌خواست مراسم Xbox در E3 سال گذشته را تمام کند به تعهد شرکت برای عملی کردن سرویس cloud و اینکه چطور می‌خواهند مردم بتوانند بازی‌های خود را "هرجا که می‌خواهند، هر وقت که می‌خواهند، روی هر دستگاهی که می‌خواهند" تجربه کنند تکرار کرد.

گیمینگ بر اساس سیستم ابری چیزی است که Ubisoft و EA نیز به دنبال آن هستند و سابقاً آن را آینده گیمینگ خوانده‌اند. با توجه به این که پروژه Stadia در سال جاری میلادی شروع به کار می‌کند و Microsoft هم بندهای کفش خود را سفت کرده، به نظر «آینده» از حالا درحال شروع شدن است.

مایکروسافت هنوز اعلام نکرده در چه تاریخی مراسم E3 امسال خود را میزبانی می‌کند ولی به در نظر گرفتن سال‌های 2017 و 2018، انتظار داریم این تاریخ یکشنبه، 19 خرداد ماه باشد. حتی ممکن است حین این مراسم، رونمایی‌هایی درمورد نسل بعدی کنسول‌های Xbox در کنار برنامه‌های آنان برای cloud gaming داشته باشیم.