Menu

Google: توسعه بازی برای Stadia به آسانی توسعه برای PlayStation یا Xbox خواهد بود

بعد از رونمایی دیروز Google از پلتفرم گیمینگ خود به نام Stadia، به تازگی سرپرست بخش توسعه Stadia یعنی "مِید بیکر" در مصاحبه‌ای با Eurogamer درباره توسعه بازی و مقایسه این پلتفرم با Xbox و PlayStation صحبت کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، وی در این مصاحبه در رابطه با توسعه بازی برای Stadia صحبت کرده و گفته که توسعه عناوین برای این پلتفرم به آسانی توسعه بازی برای پلتفرم‌های PlayStation و Xbox خواهد بود.

"ما با تمامی ابزار ممکن به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنیم تا توسعه و ساخت بازی برای Stadia نیز تبدیل به یکی از اهداف آن‌ها شود. با همکاری یکدیگر و توانایی و ابزارهای Visual Studios و دیگر چیزهایی که در مسیر توسعه با آن‌ها ادغام می‌شوند، توسعه بازی برای Stadia به اندازه توسعه برای PlayStation و Xbox آسان خواهد بود."

همان‌طور که می‌دانید، هسته اصلی این تکنولوژی استریمِ مبتنی بر پردازش ابری، بر ارائه‌ی گیم‌پلی‌ـی با کمترین تاخیر ممکم استوار است. "بیکر" در مورد بهبودها و برنامه‌های Google در این مورد نیز صحبت‌ است که در ادامه می‌توانید بخشی از آن‌ را مطالعه نمایید.

"بحث اصلی درمورد فشرده‌سازی و شبکه است. و ما بیشتر این کارها را براساس زیرساخت‌هایی که Google از پیش فراهم کرده، انجام می‌دهیم: BBR ،QUIC و WEBRTC پایه و اساس چیزهایی که ما می‌سازیم هستند، پس می‌توانیم حداقل تاخیر ممکن را فراهم کنیم. پس تکنیک‌هایی که Zenimx استفاده می‌کند در اینجا نیز قابل استفاده هستند و می‌توانند سبب بهبود کیفیت گیم‌پلی شوند. ما می‌توانیم تاخیر را به صورت فریم به فریم پیش‌بینی کنیم و همین به ما اجازه می‌دهد تا تغییرات لازم را به سیستم اضافه کنیم. "

"همان‌طور که "فیل هریسون" پیش از نیز گفت، ما به بهبود این سرویس ادامه خواهیم. استریم اولین نسخه از تکنولوژی ما خواهد بود؛ ما در حال سرمایه‌گذاری برروی بهبود عملکرد و تغییر تاخیر ممکن در بازی‌ها هستیم و مطمئنا زمانی که Stadia را به صورت کامل عرضه کنیم، عملکرد بهتری خواهد داشت. "

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.