Menu

سونی: محتوای انحصاری عامل موفقیت PS4 بوده است

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث شده است تا PS4 نسبت به کنسول‌های دیگر فروش بیشتری داشته باشد، مربوط به بازی‌های انحصاری که دارد است. بازی‌هایی که در هیچ پلتفرم دیگری قابل بازی کردن نمی‌باشد مانند God of War ،Horizon: Zero Dawn ،Uncharted 4: A Thief's End، Bloodborne ،Until Dawn ،Marvel's Spider-Man ،Detroit: Become Human. قطعا دلیل‌های زیادی برای خریدن این کنسول وجود دارد، اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تا این کنسول طرفداران زیادی را به دست بیاورد، داشتن بازی‌های انحصاری است که در صورت نداشتن این کنسول قادر به تجربه‌ی این بازی‌ها نخواهید بود. به همین دلیل نیز Sony قطعا به اهمیتی که بازی‌های انحصاری دارند، واقف است و می‌داند که وجود همین بازی‌ها باعث شده است تا به موفقیت نسبی در این نسل دست پیدا کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از وب سایت Comicbook، حال به تازگی مارکو سالتا، رئیس شعبه‌ی ایتالیایی PlayStation در گفت و گویی که داشته است، عنوان کرد که این بازی‌های انحصاری بودند که باعث شدند تا PlayStation به موفقیت برسد و قطعا این رویه نیز از سوی PlayStation در آینده ادامه خواهد داشت.

"چند مورد وجود دارد که باعث شده است تا این پلتفرم در طول سال‌ها به موفقیت برسد. یکی از این موارد مربوط به بازی‌های انحصاری بود که برای ما خوب جواب داد و ادامه‌ی راه را نیز به ما نشان داد. محتواهای انخصاری همچنان در حال پیشرفت هستند. من بر این باور هستم که PS4 هنوز چند سال دیگر را در پیش دارد و ما همچنان به پشتیبانی از کسانی که تا به امروز کنسول را خریداری کردند ادامه خواهیم داد و همچنین نیز ‌می‌خواهیم افراد بیشتری را متقاعد کنیم تا به مجموعه‌ی دارندگان این کنسول بپیوندند."

در ادامه‌ی مصاحبه نیز از وی پرسیده شد که بازی‌های تک نفره موفقیت بیشتری را بر روی PS4 کسب کردند یا بازی‌های چند نفره که او در پاسخ به این سوال گفت: "باز هم تکرار می‌کنم که تنها چیزی که این وسط اهمیت دارد محتوا است. ما بازی‌های تک نفره‌‌ای که عالی عمل کردند زیاد داشتیم مانند God of War و Spider-Man که هردو بازی‌های تک نفره‌‌ای بودند. همچنین بازی‌های چندنفره‌ای مانند FIFA و Fortnite نیز بسیار خوب عمل کردند و کاربران بسیاری را به خود جذب کردند."

با توجه به این که بازی‌های چند نفره این روزها طرفداران بسیاری را پیدا کرده‌اند، باید دید که آیا Sony قصد دارد تا بازی چند نفره‌ی انحصاری خود را در آینده عرضه کند یا خیر. در بیشتر بازی‌های انحصاری که تا به امروز برای PS4 عرضه شده، بخش تک نفره‌ی بازی در اولویت قرار داشته است و باید منتظر ماند و دید که در آینده Sony جه برنامه‌ای در این زمینه دارد.