Menu

گزارش: به نظر می‌رسد با آپدیت کردن Red Dead Redemption 2 شاهد کاهش گرافیک بازی خواهید بود + به روز رسانی

به روز رسانی؛ بعد از بررسی‌های بیشتر، مشخص شد افت گرافیکی Red Dead Redemption 2 که به تکنیک ambient occlusion مربوط می‌شد قدیمی‌تر از این حرف‌هاست… درواقع، این تغییرات از زمان آپدیت 1.03 که در اواخر سال گذشته‌ی میلادی منتشر شد برمی‌گردد. اما همچنان، با مراجعه به یادداشت‌ها مربوط به این آپدیت هم نمی‌توان توضیحی درمورد افت نورپردازی مشاهده کرد.

جالب است که کاربری تیزبین همان موقع متوجه این تغییر شده بود. فردی با نام کاربری RolfStarGames در انجمن the GTA Forums طی بررسی‌هایی برای مقایسه نسخه‌ی اصلی و تغییرات اعمال شده پس از عرضه‌ی به روز رسانی 1.03 تصاویر زیر را تهیه کرده. می‌توانید این اسکرین‌شات‌ها را در ادامه مشاهده کنید (تصاویر سمت چپ مربوط به Update 1.00 و سمت راست Update 1.03)؛

مقایسه گرافیکی مقایسه گرافیکی

مقایسه گرافیکی مقایسه گرافیکی

مقایسه گرافیکی مقایسه گرافیکی

مقایسه گرافیکی مقایسه گرافیکی

مقایسه گرافیکی مقایسه گرافیکی

مقایسه گرافیکی

از زمان منتشر شدن این خبر، بهبودهایی از جانب توسعه دهنده صورت گرفته. آپدیت 1.07 نیز منتشر شده، اگرچه به نظر تنها matchmaking در Red Dead Online را هدف قرار می‌دهد. با اینکه Rockstar هنوز تأیید نکرده که این حدس و گمان‌ها حقیقت دارد یا خیر، بسیاری از جامعه‌ی بازیکنان دست به کار شده‌اند تا تصاویر مقایسه‌ای از بازی تهیه کنند، چه برای تأیید این افت گرافیکی چه برای نشان دادن مخالفت خود با آن.

متن خبر اصلی که روز گذشته منتشر شد در ادامه مشاهده می‌کنید؛

اگر هنوز فرصت نکرده‌اید تا این حماسه‌ی غرب وحشی که Red Dead Redemption 2 نام دارد را تجربه کنید، ممکن است بخواهید بدون به روزرسانی کردن به همان محتویات اصلی دیسک خود رضایت دهید. به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، بنا بر گفته‌ی چندین و چند بازیکن از جامعه طرفداران Red Dead Redemption، به نظر Rockstar با دستکاری تکنیک ambient occlusion باعث افت گرافیک بازی شده، اگرچه در یادداشت‌های مربوط به این آپدیت حرفی در این باره زده نشده است.

این خبرها ابتدا توسط کاربر توئیتری به نام Darealbandicoot که با دو اسکرین‌شات دست به مقایسه نسخه‌ی 1.00 و 1.06 بازی زده منتشر شده است.

برای متوجه شدن تغییرات احتمالاً مجبور باشید تصاویر را بزرگ کنید، مخصوصاً اگر با تکنیک ambient occlusion آشنایی ندارید. بخواهیم ساده بگوئیم، ambient occlusion یک تکنیک رندرینگ برای نورپردازی واقع‌گرایانه بر اساس جغرافیای محیط است. یعنی اگر به شکلی جلوی منبع نور گرفته شود نمی‌توانید با وضوح کامل تمام گوشه و کنارها ببینید. برای مقایسه و قضاوت، می‌توانید تصاویر زیر را مشاهده کنید؛

مقایسه گرافیکی

همانطور که در تصویر سمت راست می‌بینید، سایه‌ها بیشتر بوده و رنگ‌های تیره غنی‌تر هستند و همه‌چیز بیشتر واقعی به نظر می‌آید.

حالا، می‌توانید همین مقایسه را با این دو عکس انجام دهید؛

مقایسه گرافیکی

سمت راست: نسخه 1.06؛ سمت چپ: نسخه 1.0

چند مورد در این تصویر مقایسه‌ای مشخص می‌شود… می‌توانید ببینید که ژاکت آرتور در تصویر سمت راست که با نصب به روزرسانی 1.06 گرفته شده روشن‌تر بوده و سایه‌های بسیار کمتری دارد. سایه‌های زیر پیشخوان کمتر شده‌اند و نورپردازی کلی روشن‌تر به نظر می‌رسد.

برای اینکه بیشتر متوجه تغییرات شوید، این دو عکس را در کنار هم نگاه کنید؛

مقایسه گرافیکی مقایسه گرافیکی

به طرز تعجب‌آوری، به نظر نمی‌آید که جدیدترین به روزرسانی هیچ اشاره‌ای به دستکاری یا حذف کردن تکنیک‌های نورپردازی بازی کرده باشد. درواقع، جدا از یک سری تغییرات جزئی و مشکلات مربوط به بافت‌ها کوچک‌ترین اشاره‌ای به نورپردازی نشده است.

البته، همیشه فاکتورهایی هستند که روی این تفاوت‌های ایجاده شده تأثیرمی‌گذارند. در شایعه‌های قبلی مربوط به افت گرافیک، تفاوت‌های مطرح شده ممکن بود به دلیل تغییرات آب و هوایی یا تفاوت ساعت‌های روز ایجاد شده باشد. علاوه بر این، اصلاً تعجب‌برانگیز نیست که با گذر زمان توسعه دهندگان بخواهند از منابع خود در جهات دیگر استفاده کنند. با اینحال، اگر این تفاوت‌های گرافیکی واقعی باشند و به صورت اتفاقی در این اسکرین‌شات‌ها بد به نظر نرسیده باشند، واقعاً حیف می‌شود. از نظر خیلی از منتقدین یکی از دلیل‌های گرفتن نمره‌ی کامل توسط بازی به خاطر همین فک‌براندازی جزئیات آن از جمله شیوه‌ی نورپردازی بود.

البته، برای اینکه از این شاهکار همانطور که در ابتدا بوده لذت ببرید کافیست بازی را حذف کرده سپس بدون نصب آپدیت‌ها از ابتدا بازی را روی دستگاه خود اجرا کنید.

Red Dead Redemption 2 هم اکنون برای PS4 و Xbox One در دسترس است. می‌توانید بار دیگر نقد پردیس گیم را اینجا مشاهده کنید.