Menu

برای مقابله با Review Bombing استیم سیستم بازخورد‌ها و نقد‌های کاربران را تغییر می‌دهد

شرکت Valve، سازنده نرم‌افزار Steam برای مقابله با بازخورد‌های گسترده و غیر‌منصفانه برخی کاربران، در سیستم بررسی و نقد بازی‌های این فروشگاه تغییر ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از comicbook هرساله بازی‌های بسیاری با پدیده Review Bombing مواجه می‌شوند. این اتفاق در واقع زمانی رخ می‌دهد که بازیکنان برای نشان دادن اعتراض و نارضایتی خود به توسعه‌دهندگان یک بازی، در یک بازه زمانی کوتاهی نمرات بسیار کمی به آن بازی می‌دهند تا میانگین نمرات بازی را کاهش دهند. در کنار این‌ها برخی بازخور‌دها نیز هستند که ارتباطی با عناوین مطرح‌ شده ندارند و به افرادی که قصد خرید بازی‌ها را دارند نمی‌توانند کمکی کنند. این پدیده اخیرا برای بازی Metro Exodus رخ داد. بازی که پس از عرضه بر روی Steam، به یکباره اعلام شد که بازی به شکل انحصاری بر روی فروشگاه Epic Games عرضه می‌شود. البته همانطور که گفتیم این اتفاق در طول سال‌های گذشته برای بازی‌های رده بالای بسیاری نظیر NieR: Automata فTomb Raider ،Grand Theft Auto V ،Crusader Kings II و Firewatch نیز رخ داده بود.

البته Reviewing Bombing فقط مختص صنعت بازی‌ها نیست اما با این وجود به نظر می‌رسد که در حال حاضر این پدیده بیشتر از هر صنعت دیگری در صنعت‌ بازی‌های ویدئویی و به ویژه در فروشگاه Steam رخ می‌دهد. از این رو شرکت Valve به دنبال اقداماتی است تا بتواند با این پدیده مبارزه کند. روز گذشته این شرکت از اعمال تغییراتی در سیستم بازخورد‌ها و بررسی بازی برای محدود کردن بازخورد‌های منفی گسترده و غیرمنصفانه خبر داد.

"ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هر کسی که یک بازی را انجام داده بتواند درباره اینکه چرا دیگران باید آن بازی را خریداری کنند یا نکنند نظر بدهد و در نهایت خلاصه این نظرات که با یک نمره مشخص می‌شود دید خوبی را به فردی که می‌خواهد در آینده یک بازی را تهیه کند بدهد. از این رو ما به بررسی بازخورد‌های بازیکنان و توسعه‌دهندگان ادامه دادیم. مشخص است که بازیکنان برای نقدها و بازخوردهای کاربران دیگر برای بازی‌ها ارزش بسیاری قائل هستند و از ما می‌خواهند که از دقت و درستی این نظرات به آنها اطمینان دهیم. توسعه‌دهندگان نیز این موضوع را درک می‌کنند اما آنها نیز می‌خواهند مطمئن شوند که بازی‌هایشان بازخورد‌های منصفانه‌ای دریافت می‌کنند.

ما همچنین زمان بسیاری را برای طراحی ابزار‌های تحلیلگری صرف کردیم که به ما برای درک بهتر بازخورد‌های عناوین Steam کمک می‌کنند. با توجه به اطلاعات به دست آمده و بازخورد‌هایی که داشتیم، آماده هستیم که یک تغییر جدید را ایجاد کنیم. تعریف این تغییر ساده است؛ می‌خواهیم بازخورد‌های گسترده غیر‌منصفانه (review bombs) را شناسایی کنیم و آنها را از نمرات بررسی و نقد‌ها حذف کنیم."

در حال حاضر این تغییرات با بازخورد‌های مختلف کاربران همراه بوده است. برخی معتقدند که تغییرات اعمال شده بر ضد مصرف‌کنندگان و کاربران هستند. با این وجود باید دید که آیا اقدامات Valve برای مقابله با پدیده Reviewing Bombing موثر واقع می‌شوند یا خیر.