Menu

Vivendi در تصاحب Ubisoft شکست خورد؛ شرکت فرانسوی پیروز میدان شد

مدت زمانی زیادی است که درگیری‌ِ بین کمپانی‌های Vivendi و Ubisoft بر سر به دست گرفتن کنترل این شرکت فرانسوی در جریان می‌باشد. در اواخر سال 2018 بود که شایعه‌ای قوت گرفت مبنی بر اینکه Vivendi از تصمیم خود عقب نشیتی کرده و قصد دارد سهام خود در Ubisoft را به فروش برساند.

حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، کمپانی Vivendi اعلام کرده است که بالاخره تصمیم خود را گرفته و دیگر هیچ گونه سهمی در Ubisoft ندارد. این بیانیه، پس از 2 سال درگیری بین دو کمپانی منتشر شده است؛ نبردی که در آن Ubisoft تلاش می‌کرد تا در برابر تصاحب خصومت آمیزِ Vivendi مقاومت کرده و مستقل بماند.

Vivendi مابقی سهم خود را به مبلغ 2.3 میلیارد دلار فروخت و حدود 248 میلیون دلار سود به دست آورد. همچنین، آن‌ها اظهار داشته‌اند که به مدت حداقل 5 سال، برای خرید سهام Ubisoft اقدام نخواهند کرد. در سال 2015، Vivendi مجموعا مبلغ 181 میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاری در کمپانی‌های Gameloft و Ubisoft صرف کرد که مدت کمی بعد از آن، برای تصرف کامل Ubisoft اقدام نمود. ظاهرا Vivendi حدود 27 درصد شرکت Ubisoft را در اختیار داشت که آن را به بزرگترین سهام‌دار ناشر Watch Dogs و Division تبدیل می‌کرد.

پیش از این، Vivendi یکی از سهامداران Activision Blizzard نیز بود، اما در سال 2016، سهام آن را به فروش رساند. در همین سال 2016 بود که سهام خود در Ubisoft را افزایش داد؛ Ubisoft نیز با انتشار بیانیه‌ای که آن‌ها در برابر تصاحب کامل مقاومت خواهند کرد، واکنش نشان داد.

کمپانی چینی Tencent و کانداداییِ Teachers’ Pension در مجموع 8.4 درصد سهامِ Ubisoft را خریداری کرده‌اند؛ عددی که به هیچ عنوان به درصد مالکیت Vivendi نزدیک نیست. البته Vivendi هنوز مالک Gameloft می‌باشد و قصد دارد تا در قسمت بازی‌های ویدئویی، بیشتر رشد کند.

جدیدترین عنوان شرکت Ubisoft بازیِ Division 2 می‌باشد که تریلر زمان انتشار آن را می‌توانید از اینجا تماشا کنید. در پایان، لطفا دیدگاه خود را در مورد جداییِ Vivendi و Ubisoft به اشتراک بگذارید.