Menu

علت توسعه طولانی مدت Halo Infinite توضیح داده شد؛ استودیوی 343 قصد داشته یک Halo 5.5 برای Xbox One بسازد

طرفداران سری Halo از سال 2015 و عنوان Halo 5: Guardians هیچ بازی جدیدی نداشته‌اند و متأسفانه، نسخه‌ی بعدی این سری به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد. مدتی است که از معرفی Halo Infinite می‌گذرد ولی هنوز تاریخی برای عرضه نداریم… به احتمال زیاد در نزدیک‌ترین حالت، تا 2020 خبری از آن نشود. پس، دقیقاً علت این طول دادن چیست؟ بازی‌های Halo سابقاً طبق برنامه‌ای تقریباً "هر سه سال یک‌بار" منتشر می‌شدند.

رئیس 343 Industries یعنی خانم بانی راس (Bonnie Ross) مهمان جدیدترین قسمت برنامه IGN Unfiltered بود و ایشان اشاره‌ای به طولانی شدن زمان توسعه‌ی Halo Infinite نیز داشت. به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، مشخص شد اکثراً موضوع به تکنولوژی برمی‌گرد.

"موتور گرافیکی Halo یک انجین خیلی تکنیکی و مهندسی محور است… سازندگان به سختی با آن کار می‌کنند. بعد از Halo 4 به تیم قول دادیم که با ابزارها و پایپ‌لاین Halo 5 کارها را انجام می‌دهیم تا توسعه در آن چندان چالش برانگیز نباشد. بهترین برنامه‌ی یخته شده همین بود… این کار را انجام ندادیم. و تیم که حق هم داشت، خواست حرفمان را عملی کنیم.

ما تیمی می‌خواهیم که بتواند با انجین ما بهترین چیزهای ممکن را خلق کند، برای همین اینقدر طول کشید… و ما انجین Slipspace را معرفی کردیم… تمام این کارها به خاطر این است که مطمئن شویم سکو را برای آینده‌ی Halo آماده می‌کنیم. بنابراین، سرمایه‌گزاری بسیار بزرگی انجام شد.. بزرگ‌تر از چیزی که تا حالا انجام داده بودیم. لازم بود برای Infinity انجین را دوباره تنظیم کنیم. برای رسیدن به این هدف کارهای زیادی انجام گرفت.

جالب است بدانید، خانم راس اعتراف کرد که 343 و Microsoft در نظر داشتند یک بازی دیگر از Halo به نام Halo 5.5 برای Xbox One بسازند ولی در نهایت، برنامه‌ها لغو شده.

"وقتی Halo 5 را منتشر کردیم، یک سری صحبت‌ها انجام شد، درمورد اینکه می‌توانیم ظرف دو سال یک Halo دیگر عرضه کنیم یا خیر؟ پس، نگاهی به این ایده انداختیم، می‌توان اسم Halo 5.5 را روی آن گذاشت یا یک چیزی مثل Halo 6 ODST. یک بازی کوچک‌تر. تحقیقات لازم را انجام دادیم. فیل (اسپنسر) و من گفتگوی خیلی خوبی در این مورد داشتیم، "می‌خواهیم Halo به کجا برسد؟" اگر می‌خواهیم Halo در 10 تا 20 سال آینده عنوان مهمی باشد، باید کارهای لازم را انجام دهیم. اگر یک بازی دیگر می‌خواهید، می‌توانیم آن کار را هم انجام دهیم، ولی… نگرانی من این بود که اگر چنین کاری می‌کردیم، به نظرم Halo پس از آن نمی‌توانست به موفقیت برسد. نمی‌شود یک بازی نصف و نیمه را منتشر کرد."

پس، کی قرار است اخباری درمورد Halo Infinite بشنویم؟ خب، خانم راس قول داد که قرار است در E3 2019 انجین جدید Slipstream را نمایش دهند. همچنین راس از پاسخ به سوال وجود بخش Battle Royale به نوعی طفره رفت و گفت؛ "همیشه خدا با هم بحث می‌کنیم" درباره اینکه آیا باید گرایش‌های جدید را در بازی خود جای دهیم یا خیر، آن‌ها یک زمین بازی دارند که ایده‌های تازه را در آن آزمایش می‌کنند. اینطور که پیداست E3 میتواند برای طرفداران Halo هیجان‌انگیز باشد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر یک ساعت وقت آزاد دارید مصاحبه کامل IGN با خانم راس را در ویدئویی که طی آن درباره روزهای ابتدایی ورود به این حرفه، مشکلات داستان Halo 5 و نسخه‌ی Master Chief Collection و غیره.. صبحت می‌شود در وب‌سایت رسمی IGN تماشا کنید.

Halo Infinite در تاریخ نامعلومی برای PC و Xbox One برنامه‌ریزی شده.