Menu

اطلاعاتی از داستان، سیستم مبارزه و محیط Shenmue 3 منتشر شد

شایدخیلی از بازیکنان عنوان Shenmue 3 را جزو عناوین اصلی 2019 به حساب نیاورند اما به طور حتم برای طرفداران قدیمی این سری یک خرید حتمی به شمار می‌رود، این دسته هر روز به دنبال اطلاعات بیشتر از گیمپلی و داستان این بازی هستند. Shenmue 3 پرونده اصلی آخرین مجله منتشر شده EDGE می‌باشد و به دنبال این موضوع، جزئیات بیشتری از محیط،داستان و سیستم مبارزه بازی در دسترس طرفداران قرار گرفت.

اول از همه کسانی که فکر می‌کنند Shenmue 3 بیش از حد مکانیک‌های مدرن دارد و از المان‌های اصلی و ریشه‌ای خود فاصله گرفته است، نگران نباشند. کارگردان بازی "یو سوزوکی"، در مصاحبه با EDGE تایید کرد، بازی به سمت رویکرد دنیای-باز نمی‌رود چرا که او احساس می‌کند چنین چیزی با Shenmue جور در نمی‌آید. بازی از این نظر رویه‌ای همانند نسخه‌های قبلی در پیش خواهد گرفت و ساختار قدیمی خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و با توجه به توضیحات سوزوکی، بازی به آرامی شروع می‌شود. ریو در یک روستای چینی شروع به کار خواهد کرد که ساکنان آن نسبت به ریو با احتیاط برخورد می‌کند چرا که او شبیه دیگران نیست و ظاهر یک "پسر شهری" دارد. در ابتدا، NPCها ریو را نمی‌پذیرند و جوابگوی او نیستند و بازیکنان باید ابتدا با این افراد رابطه‌ای به وجود آورد و آن را پر و بال دهد تا در طول زمان اعتماد آن‌ها را نسبت به خود جلب کند، به دنبال این موضوع، آن‌ها پاسخگو می‌شوند و در موقعیت‌های مخلتف به او کمک خواهند کرد. تا زمانی که ریو اعتماد این افراد را جلب خود کند، شنهوا به او کمک می‌کند و همراه او خواهد بود چرا که در ابتدا ساکنان روستا به شنهوا بیشتر اعتماد دارند و با او صحبت می‌کنند. همانند بازی‌های قبل، هر یک از این روستاییان شخصیت خاص خود را دارد،برنامه خاص خود را پیروی می‌کند و چرخه شب و روز در کارهای خود تاثیرگذار می‌باشد، همچنین یک سیستم دیالوگ نیز برای بازی تعبیه شده است.

به علاوه اطلاعات بالا، جزئیاتی در رابطه با داستان نیز منتشر شد. "یو سوزوکی" می‌خواهد Shenmue 3 بیشتر از قبل داستانی درونگرا داشته باشد بدان معنا که تمرکز بیشتری بر روی شخصیت ریو دارد و گذشته او را نیز تحت پوش قرار خواهد داد(صداگذار قدیمی برای بازی سوم بازگشته است). همچنین یک سیستم وابستگی و رابطه نیز طراحی شده که به دنبال آن ریو با تمامی NPCها می‌تواند رابطه برقرار کند(همچنین شنهوا). مکانیک‌های مبارزه نیز به طور جدی بازبینی و طراحی دوباره شده‌اند و این بار تمرکز کمتری بر روی یادگیری و تکرار صورت گرفته و بیشتر در مورد قدرت حمله و استامینا(استقامت) می‌باشد. استقامت چیزی است که برای بیشتر فعالیت‌ها از دویدن گرفته تا مبارزه کردن نیاز است که از طریق خوردن غذا برطرف می‌شود(به مانند نسخه‌های قبلی غذا خوردن قبل از مبارزه مهم است).

در بازی بیش از 100 تکنیک مبارزه وجود خواهد داشت که خیلی از آن‌ها برگرفته از بازی‌های قبلی می‌باشند و بازگشته‌اند. همچنین یک باشگاه مبارزه وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن با شخصیت‌های مختلفی مبارزه کنند البته در کنار آن تمرین دوجو نیز وجود دارد که البته از طریق یک سری مینی‌گیم انجام می‌شود.

در مصاحبه‌ی قبلی با تیم سازنده این عنوان، اطلاعات جدید دیگری از بازی مشخص شد، طبق این گزارشات بازی از نسخه‌های پیشین گسترده‌تر است و چند هفته‌‌ای زمان لازم است تا آن‌را تمام و کمال تجربه کرد. همچنین مینی گیم‌های موجود در بازی نسبت‌های به نسخه‌های قبل بهتر سازماندهی شده‌اند و جالب‌‌تر خواهند بود.

طبق اظهارات پیشین "Yu Suzuki"، قرار بود که 30 درصد از محتوی بازی جدید و 70 درصد آن مانند نسخه‌های پیشین باشد. اما اکنون این اعداد دستخوش تغییر شده‌اند و نسبت ویژگی‌های جدید به قدیم 50-50 خواهد بود.

جالب است بدانید این بازی هم اکنون 7 میلیون 179 هزار 510 دلار را از سوی 81 هزار و 87 حامی دریافت کرده است که رقمی خیره کننده و عالی است. سازندگان این بازی یعنی استودیوی Ys Net هم به دلیل این کمک‌ها از حامیان تشکر کردند و قول یک پشتیبانی عالی از بازی را دادند.

این عنوان در تاریخ 5 شهریور 1398 بر‌روی PC و Ps4 عرضه خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟