Menu

تماشا کنید: مقایسه‌ی عملکرد فنی Far Cry New Dawn بر روی کنسول‌ها

Far Cry New Dawn عنوانی در سبک شوتر اول شخص می‌باشد که توسط Ubisoft Montreal توسعه یافته و شرکت Ubisoft وظیقه‌ی انتشار آن در دنیا را بر عهده داشت. این بازی، یک اسپین آف از مجموعه‌ی Far Cry است که فضایی آخر الزمانی دارد. وقایع این بازی 17 سال پس از پایان Far Cry 5 و تقریبا در نقشه‌ای مشابه، جریان دارد. استودیوی Ubisoft Montreal برای ساخت Far Cry New Dawn از موتور Dunia Engine استفاده کرده که این تصمیم، باعث شده است تا این بازی عملکرد خوبی بر روی کنسول‌های پایه و میان نسلی داشته باشد.

حال وبسایت Digital Foundry که بخاطر تحلیل عملکرد فنی بازی‌ها (گرافیک، نرخ فریم و…) بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته‌ می‌شود، با انتشار ویدئویی به بررسی عملکرد Far Cry New Dawn بر روی ،PS4 Xbox One ،PS4 Pro و Xbox One X پرداخته است؛ بگذارید از مبحث رزولوشن یا دقت تصویر آغاز کنیم. مطابق انتظار، بازی بر روی Xbox One X با رزولوشن 4K Native یعنی 3840X2160 اجرا می‌شود و PS4 Pro نیز قادر به پردازش این عنوان با رزولوشن 2880X1620 می‌باشد. کنسول‌های پایه نیز عملکرد خوبی از خود نشان دادند؛ PS4 بازی را با رزولوشن 1920X1080 اجرا می‌کند، در حالی که این ابعاد برای Xbox One مقدار 1440X1080 می‌باشد.

در مبحث نرخ فریم نیز Far Cry New Dawn عملکرد بسیار مناسبی در مقایسه با سایر عناوینی که این روزها منتشر می‌شوند، از خود نشان می‌دهد. کنسول‌های میان‌نسلی Xbox One X و PS4 Pro تجربه‌ی بسیار روانی را ارائه می‌دهند و تقریبا در تمام طول بازی، افت فریم خاصی را شاهد نیستیم. PS4 نیز قادر می‌باشد که بازی را اکثر مواقع با نرخ فریم 30 اجرا کند، ولی در Xbox One و خصوصا در مواقع درگیری‌ها و نبرهای سنگین، شاهد افت فریم تا 27 فریم بر ثانیه می‌باشیم. شما می‌توانید ویدئوی مربوط به این مقایسه را در پردیس‌گیم مشاهده و یا دانلود کنید.

دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

Far Cry New Dawn توانست میانگین نمرات 72 را از 64 نقد در وبسایت متاکریتیک ثبت کند. هم‌چنین شما می‌توانید نقد این بازی به قلم "علیرضا رزمجویی" را در اینجا مطالعه کنید. هم‌چنین 20 دقیقه ی ابتدایی این بازی را می‌توانید از این خبر مشاهده کنید. Far Cry New Dawn هم‌اکنون بر روی PC ،PS4 و Xbox One در دسترس می‌باشد.