Menu

پست تبلیغاتی: سامانه ایران بوم گردی انتخابی برای سفرهای متفاوت

همونطور که میدونید سرشت انسان از طبیعت هست و علاقه اون به گشت و گذار توی طبیعت باعث شده این روزها علاقه به مسئله بوم گردی برای دوری از زندگی شلوغ و ماشینی شهری خیلی بیشتر از قبل هم شده.

بوم گردی در اصل نوعی از انواع گردشگریها محسوب میشه که در اون گشت و گذار رو در قاب مسئولیت فردی نشون میده و این موضوع به این معناست که در حین گشت و گذار هیچ‌ آسیبی نباید متوجه طبیعت باشه. در این میون گشت و گذار توی روستاهایی که ویژگی‌ های بکری طبیعت رو در خودشون حفظ کردند، بهترین مکان برای سر کردن و اقامت داشتن در زمان گردشگری در طبیعت خواهد بود. این روز ها استفاده از اقامتگاه های بوم گردی برای مردم حال و هوایی خاص پیدا کرده.

کشور ایران با داشتن ظرفیت ‌های بالای مناطق روستایی خود، مثل وجود مناطق بکر و آب و هوای مطبوع میتونه باعث ایجاد اشتغال و تامین درآمد کافی و پایدار برای روستاییان باشه و اقامتگاه های بوم گردی با توجه به شرایط طبیعی و اقلیمی هر منطقه متفاوت هستند.

خونه های سنتی روستایی با اون تنور و آتیش در گوشه‌ حیاط، حوض فیروزه‌ ای، گل های شمعدونی‌ و درختان سرسبز با میوه‌ های رسیده‌ همگی حس آرامش و برگشت به اصل رو توی وجود آدم تزریق میکنه و این موضوع باعث شده که همه افرادی که وارد این فضا شدند از رد پای حس قدیمی و مردم گذشته حرف های زیادی رو برای گفتن داشتند و این همون زیبایی ای هست که زندگی شهرنشینی از انسان‌ها دریغ کرده.

از این رو در کشور ما دو استان با پتانسیل شمالی که در این رابطه با عنوان اقامتگاه بوم گردی گیلان و اقامتگاه بوم گردی مازندران بهتر شناخته شدند و مشغول به فعالیت هستند، نقش بسزایی رو در موضوع بوم گردی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بازی میکنند.

البته شهر های و استان های دیگری هم مثل یزد و یا حتی جزیره قشم در این حوزه فعال هستند و گردشگران مخصوص خود را دارند.