Menu

Google؛ بازخوردها درمورد پروژه‌ی استریم “به شدت مثبت” بوده، با دستمزد 30% روی Google Play ادامه می‌دهیم

در سپتامبر 2018، گوگل با Ubisoft دست به همکاری زد تا بازیکنان بتوانند جدیدترین سری Assassin’s Creed یعنی Odyssey را مستقیماً به وسیله مرورگر Chrome تجربه کنند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، در کنفرانس گزارش مالی هفته گذشته، مدیر عامل این شرکت آقای ساندر پیچای (Sundar Pichai) موارد جدیدی درباره‌ی Project Stream ارائه داد. وی اشاره کرد که بازخوردهای اولیه به شدت مثبت بوده و می‌توانیم در طول سال 2019 انتظار تست‌های بیشتری داشته باشیم.

"از آنجا که پروژه استریم می‌تواند بازی‌ها را با یک جور سیستم real-time و تأخیر پائین اجرا کند، مطمئناً پیشرفت قابل توجه‌ای برای همگان محسوب می‌شود. به نظرمان این اتفاق کمک می‌کند پلتفرم‌های کامپیوتری جدیدتری که روی آن‌ها کار می‌کنیم بکار گیریم. همچنین فکر می‌کنم همینطور که اینترنت 5G شروع به گسترده شدن می‌کند استفاده از چنین خدماتی راحت‌تر شود. پس فکر می‌کنم این یک چرخه‌ی مثبت است. خیلی هیجان‌زده هستیم. بازخوردهای ابتدایی درمورد پروژه استریم به شدت مثبت بوده‌اند. بنابراین امیدواریم که ادامه کار را روی همین زیربنا توسعه دهیم و در 2019 شاهد این تلاش‌ها خواهید بود."

سپس پیچای سوالاتی درمورد سهمیه 30% در پلتفرم‌هایی مثل App Store، Steam و Google Play که درحال حاضر توسط توسعه‌دهندگان بزرگی مثل Epic Games به چالش کشیده شده دریافت کرد. از حرف‌های ایشان اینطور به نظر می‌رسد که Google هم بخواهد همین درصد را ادامه دهد، اگرچه در را برای انعطاف پذیری در بازار باز گذاشت.

"در Google Play، واضحاً، این کار را با معیارهای خاصی انجام می‌دهیم. هزاران توسعه دهنده روی آن حساب می‌کنند تا به شکل ایمن و بدون دردسر بازی‌های خود را برای میلیاردها کاربر اندروید در سرتاسر جهان ارائه دهند. و ما هزینه‌ی زیادی را صرف سرمایه‌گذاری در زیربناهای خود می‌کنیم تا به شکلی مداوم مطمئن شویم که تجربه‌ی کلی آن‌ها بی‌خطر بوده و نتیجه آن مشارکت بیشتر توسعه دهنده شود. پس فکر می‌کنم ارزشش را دارد و یکی از استانداردهای این صنعت هم همین بوده. و بنابراین، فکر می‌کنم ما هم بخواهیم همین مسیر را ادامه دهیم ولی مسلماً همیشه خودمان را با وضعیت بازار هماهنگ خواهیم کرد."

آقای تیم سوئینی (Tim Sweeney) از Epic نیز سابقاً گفته بود که احتمال دارد در آینده the Epic Games Store وارد سیستم‌های اندروید شود. اگر عملی شود، جالب است ببینیم واکنش Google به آن چگونه خواهد بود.