Menu

تعدیل نیروی بزرگ Activision Blizzard؛ نزدیک به 800 نفر از شرکت جدا شدند

همان‌طور که می‌دانید چند روز پیش گزارشی منتشر شد که در آن اعلام شده بود Activision Blizzard در این هفته با عده‌ی بسیاری از کارکنان خود حداحافظی خواهد کرد و اکنون متاسفانه این خبر تایید شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، قبل از برگزاری کنفرانس مالی شرکت Activision Blizzard، اخبار اخراج عده‌ای از کارمندان توسط نامه‌ای از طرف مدیرعامل این شرکت یعنی "جی‌آلن براک" به دست آن‌ها رسیده است. Kotaku موفق شده به این نامه که شامل بیانیه‌ی زیر از طرف "براک" بوده دست پیدا کند:

"در طول چند سال گذشته، بسیاری از تیم‌های ما که ارتباطی با توسعه بازی‌ها نداشتند، برای پوشش نیازهای مختلف ما گسترش پیدا کردند. در حال حاضر مقدار کارکنان در برخی از تیم‌ها از سطح انتظار و نیاز ما بیشتر است. این بدین معناست که ما باید برخی از سازمان‌ها و بخش‌های خود را کوچک کنیم. از دادن چنین خبری متاسفم ولی ما با برخی از همکاران‌مان در آمریکا قطع همکاری خواهیم کرد. در دفاتر بخش‌ها و منطقه‌های مختلف نیز با توجه به نیازمندی‌های خود امکان وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. "

این تعدیل نیروی بزرگ به خاطر عدم دست‌یابی Activision Blizzard به پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های خود در سال 2018 رخ داده است. علیرغم موفقیت‌های فراوان در سراسر شرکت و داشتن سالی مثبت از نظر مالی، فروش بازی‌هایی نظیر Black Ops IIII بسیار زودتر از انتظار Activision دچار افت شده و همین سبب شده تا اوضاع طبق برنامه‌ها و انتظارات آن‌ها پیش نرود.

در طول کنفرانس نیز تایید شد که تقریبا 8 درصد از کارکنان Activision Blizzard به خاطر این تعدیل نیرو از شرکت جدا شده‌اند؛ یعنی چیزی نزدیک به 800 نفر. بیشتر افردی که اخراج شده‌اند نیز در شاخه‌هایی نظیر بازاریابی، انتشار بازی‌ها و مسابقات eSports مشغول به فعالیت بوده‌اند و بخش کمی از افراد اخراج‌شده در بخش توسعه‌ی بازی‌ها مشغول به کار بوده‌اند.

اما تمامی اخبار بد نیستند؛ طبق گزارشات Activision مزایا و بسته‌های حمایتی خاصی را برای افرادی که از شرکت جدا شده‌اند در نظر گرفته است. مخصوصا آن‌هایی که در سمت Blizzard مشغول به فعالیت بوده‌اند. طبق گزارش Kotaku حتی در مزایای جداییِ عده‌ای دریافت سود از فروش بازی‌های نیز گنجانده شده است.

با توجه به تغییرات بزرگ در پست‌های مدیریتی و اجرایی Activision Blizzard در چند ماه گذشته، رخ‌دادن چنین اتفاقی چندان هم سورپرایزکننده نبود و تا حدودی می‌شد وقوع آن را حدس زد. اما خب باز هم خبر اخراج نزدیک به 800 نفر، خبری دردناک و ناراحت کننده است.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.