Menu

گیمرهای ایرانی به دلیل تحریم‌ها قادر به تجربه‌ی Apex Legends نمی‌باشند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Playstation Lifestyle، گیمرهای ایرانی گزارش داده‌اند که جدیدترین ساخته‌ی Respawn Entertainment به روی آن‌ها مسدود شده است و دلیل این امر، تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ایالات متحد آمریکا می‌باشد. مشکل به وجود آمده، گیمرها را وادار به برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی EA کرد. با وجود ارسال پیام‌های متعدد، اما تقریبا تمام عوامل پشتیبانی این کمپانی، گفت و گوی آنلاین را بعد از اعلام اینکه "قادر به کمک نیستند" به پایان رسانده‌اند؛ البته یکی از آن‌ها اعلام کرده بود که عدم اتصال کاربرهای ایرانی "دلایل داخلی" دارد.

هنگامی که کاربران به انجمن‌های رسمی EA مراجعه کرده‌اند تا از این ناشر درباره‌ی مشکلات به وجود آمده سوال کنند، به آن‌ها گفته شده که این شرکت مطابق قوانین ایالات متحده عمل می‌کند. جمله‌ی زیر از یکی از مدیران جامعه‌ی کاربری EA به نام EA_Andy نقو و قول شده است:

"در حال حاضر به دلیل پیروی از تحریم‌ و ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا، دسترسی به Apex Legends از ایران امکان‌پذیر نیست."

علاوه بر این بازیِ رایگان بتل رویال، گزارش‌هایی از عدم اتصال به دموی Anthem و The Division 2 دریافت شده اما مشخص نیست که تحریم‌ها بر روی نسخه‌ی کامل این دو عنوان تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. هر چند برای دسترسی به سرورهای این بازی می‌توان از نرم‌افزارهای خاص! استفاده کرد اما آن‌ها ممکن است منجر به افزایش پینگ و لگ شود. باعث تعجب می‌باشد که عناوین قبلی EA نظیر Battlefield V و Fifa 19 مشکلی در این زمینه ندارند و هم‌چنین، بازی‌هایی مانند Fortnie که توسط توسعه‌دهنده‌ی آمریکایی ساخته شده است نیز قابل دسترس هستند.

یکی از کاربران وسایت ResetEra به نام RevengeTaken در مورد این موضوع نوشته است:

" من در تلاش برای جانبداری از هیچ حزب سیاسی و یا ترجیج یک کشور به کشور دیگر نیستم اما لطفا درک کنید که ما مردم ایرانی، انسان می‌باشیم، گیمر هستیم، بازی‌ها را دوست داشته و آن‌ها را می‌سازیم."

هم‌چنین برخی کاربران اطلاع داده‌اند که نمی‌توانند Battlefield 4 را تجربه و به راحتی به سرورهای آن وصل شوند. Apex Legends بخش رایگان و بتل رویال مجموعه‌ی Titanfall می‌باشد که استودیوی سازنده، پشتیبانیِ بلندمدتی برای این بازی در نظر گرفته است؛ توسعه دهندگان APEX LEGENDS: می‌خواهیم این بازی یک عنوان ده ساله باشد. شما می‌توانید مقایسه‌ی عملکرد APEX LEGENDS بر روی کنسول‌ها را از اینجا تماشا کنید.