Menu

شرکت Activision Blizzard با صدها کارمند خود قطع همکاری می‌کند

شرکت Activision Blizzard به عنوان یکی از بزرگترین ناشرهای صنعت گیم شناخته می‌شود و از مهم‌ترین شرکت‌های این حوزه شناخته می‌شود اما طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده به نظر می‌رسد این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و مجبور است با تعدادی از نیروهای خود قطع همکاری کند. تعدیل نیرو، بست استودیوهای بازیسازی و کاهش هزینه‌های یک شرکت امری عادی در این صنعت محسوب می‌شود و این قضیه تا کنون برای بسیاری از شرکت‌ها نیز پیش آمده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب سایت dualshockers، با توجه به گزارشاتی که سایت Bloomberg منتشر کرده، قرار است در روز‌های آتی (به احتمال زیاد سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری) مسئولین این شرکت اطلاعیه‌ای را منتشر کنند و در آن خبر از تعدیل نیرو و قطع همکاری با برخی از نیروهای خود را بدهند. آن‌ها قصد دارند تا شرکت را بازسازی کنند و مشکلاتی که برای شرکت به وجود آمده را با این روش رفع کنند.

خبرها حاکی از آن است که احتمالا قرار است با صدها نفر قطع همکاری صورت گیرد در حالی که این شرکت تا پایان سال 2017 حدود 9800 نفر کارمند در اختیار داشت. در سوی دیگر نیز در هفته‌های گذشته سهام Activision Blizzard با سقوط مواجه شده و هر سهم به 42.88 دلار رسیده است.

شرکت Activision Blizzard در حال ایجاد تغییرات ساختاری در درون خود است و دلایل زیادی برای این کار نیز مطرح شده است. دلایلی مانند کاهش کاربران بازی‌هایی مانند Overwatch و Hearthstone که ریزش کاربر زیادی را تجربه کردند. همچنین فروش بازی Destiny 2: Forsaken که بسته‌ی الحاقی Destiny 2 حساب می‌شود، کمتر از حد انتظار شرکت Activision بوده است و همین امر نیز باعث شد تا در ماه گذشته Activision با استودیوی Bungie قطع همکاری کند.

البته این خبر به طور رسمی از سوی Activision Blizzard تایید نشده است ولی طبق گزارشات منتشر شده از این شرکت و اخراج اسپنسر نیومن، مدیر ارشد مالی Activision Blizzard که به Netflix پیوست و همچنین پایان همکاری با Bungie سازنده‌ی بازی Destiny، نشان دهنده‌ی مشکلات فراوان موجود در این شرکت است و به نظر می‌رسد خبرهای مهمی نیز در راه باشد.