Menu

راهنمای بازی Warframe: چگونگی خرید و فروش آیتم و نکات آن

راهنمای بازی Warframe: چگونگی خرید و فروش آیتم و نکات آن

یادگیری چگونگی معامله کردن در وارفریم درست مانند انجام هر کار دیگری در این عنوان، یک پروسه‌ی پیچیده است؛ ولی نتایجش واقعا ارزش آن همه پیچیدگی را دارند. اگر بدانید که چگونه می‌بایست معامله کنید، می‌توانید اسلحه‌ها و وارفریم‌هایتان را به بهترین مادها مجهز کنید، Blueprintهای کمیاب را بدست آورید یا حتی پلاتینوم که همان واحد پولی پریمیوم بازی است و برای خرید تقریبا همه چیز (از وارفریم گرفته تا آیتم‌های تزئینی) استفاده می‌شود را دریافت کنید. حتی اگر یک بازیکن Casual هم باشید، دانستن نحوه‌ی معامله کردن می‌تواند گزینه‌های بسیاری را در دسترس شما قرار دهد. درست مثل بسیاری از بازی‌های مشابه، وارفریم نیز هیچ حراج خانه‌ای برای تسهیل مبادلات بازیکنان ندارد؛ ولی نگران نباشید، چون در این راهنما هم به معرفی دو راه ساده‌ی معامله کردن در وارفریم می‌پردازیم و همچنین یک سری منبع کارآمد را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا خودتان تعیین کنید که چه مبلغی برای آیتم‌ها منصفانه است.

دقت داشته باشید که قبل از انتشار این مطلب، به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد نکات اولیه‌ی بازی و همچنین معرفی تجهیزات پیشنهاد شده پرداخته بودیم. پس اگر قصد شروع بازی برای اولین بار را دارید یا مدت اندکی است که به انجام این عنوان پرداخته‌اید، به شدت توصیه می‌کنیم که مقاله راهنمای بازیکنان جدید، مقاله تجهیزات پیشنهادی و همچنین اطلاعات موجود در قسمت راهنمای داخل بازی که حاوی اطلاعات مهمی در مورد سیستم حرکتی، مبارزه و غیره است را مطالعه کنید.

راهنمای بازی Warframe

چگونه امکان معامله‌ی آیتم را آزاد کنیم؟

قبل از این که بتوانید به خرید و فروش آیتم در وارفریم بپردازید، ابتدا می‌بایست با Level Up کردن اسلحه‌ها و وارفریم‌های مختلف به Level 30 و بدست آوردن Affinity لازم، به Mastery Rank 2 برسید. این Mastery Rank نه تنها نشانگر میزان پیشرفت کلی شما در بازی است، بلکه مشخص می‌کند که چند معامله می‌توانید در روز انجام دهید. با بدست آوردن Mastery Rank 2، شما قادر خواهید بود که فقط دو معامله در هر 24 ساعت انجام دهید و با افزایش Mastery Rank، این تعداد افزایش می‌یابد. مثلا افرادی که دارای Mastery Rank 20 باشند، می‌توانند در هر 24 ساعت، 20 بار به خرید و فروش آیتم بپردازند. در هر بار معامله کردن نیز می‌توانید حداکثر 5 آیتم مختلف را برای این کار، انتخاب کنید.

چگونه در وارفریم به معامله کردن بپردازیم؟

معامله کردن در وارفریم تنها در دو مکان قابل انجام است: Dojo موجود در Clanای که به آن ملحق شده‌اید و یا Maroo's Bazaar. در ابتدا به نحوه‌ی معامله در Dojo خواهیم پرداخت، چون که این روش متداول‌ترین نحوه‌ی معامله در وارفریم به شمار می‌رود.

دقت داشته باشید که اکثریت بازیکنان علاقه به مبادله‌ی آیتم‌های خود با پلاتینوم را دارند (اغلب با حرف p نمایش داده می‌شود و مثلا 120p به معنی 120 پلاتینوم است) که همانطور که گفتیم، واحد پولی پریمیوم وارفریم به شمار می‌رود. شما می‌توانید پلاتینوم مورد احتیاجتان را با پول واقعی بخرید و یا آن را با فروش آیتم‌هایتان بدست آورید.

در وارفریم، Clanها در واقع تیم‌هایی هستند که توسط بازیکنان اداره می‌شوند که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید تا دوستان جدیدی پیدا کنید یا به تعداد زیادی از ویژگی‌های کارآمد، دسترسی پیدا کنید که یکی از آن‌ها، دسترسی به یک Trading Post است. این سازه که در Dojoی شما قرار می‌گیرد (اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید، شاید بهتر باشد که مکان آن را از بقیه اعضای Clan بپرسید) به شما اجازه می‌دهد تا با هر بازیکن دیگری که به طور فیزیکی در آن مکان حضور دارد، به معامله کردن بپردازید.

قدم‌های ابتدایی انجام یک معامله عبارتند از:

– بازیکنی را بیابید که می‌خواهید آیتمی را از او بخرید یا به او بفروشید.

– تعیین کنید که کدام بازیکن، دیگری را به Dojo دعوت می‌کند و از او بخواهید که یک Invite برای طرف مقابل بفرستد.

– اگر شما می‌خواهید که بازیکن مقابل را به Dojoی خود دعوت کنید، از Star Chart وارد Dojo شوید، نشانگر را بر روی آیکون آن بازیکن نگه دارید و گزینه‌ی Invite را انتخاب کنید تا به شما ملحق شود.

– وقتی که بازیکن مقابل به Dojo وارد شد، به سمت Trading Post بروید و نام او را انتخاب کنید تا پنجره‌ی معامله باز شود.

– معامله را انجام دهید.

راهنمای بازی Warframe

یک معامله ساده. به میزان Trade Tax و Clan Tax توجه کنید (در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم).

چگونه افرادی را برای معامله کردن پیدا کنم؟

این قسمت، پیچیده‌ترین قسمت محسوب می‌شود؛ چون راه‌های بسیاری برای پیدا کردن افراد و انجام معامله با آن‌ها وجود دارد. ولی در کل، سه راه بیشتر از همه استفاده می‌شود:

روش اول پیدا کردن معاملات، استفاده از Trade Chat است؛ یک کانال خاص در قسمت چت‌های وارفریم که بازیکنان به طور مداوم در آن مشغول به اشتراک گذاشتن آیتم‌هایی هستند که قصد خرید یا فروش آن‌ها را دارند. برای دسترسی به Trade Chat، پنجره‌ی چت‌ها را باز کنید، دکمه‌ای که دو فلش را در یک وضعیت دایره‌ای شکل نشان می‌دهد، انتخاب کنید و آماده شوید تا بلافاصله با صدها بازیکنی که در حال تبلیغ برای آیتم‌هایشان هستند، بمباران شوید. بسته به چیزی که به دنبال آن می‌گردید نیز، می‌توانید آیکون ذره بین را که در قسمت بالا و سمت چپ پنجره‌ی چت وجود دارد را انتخاب کنید تا به تعیین یک فیلتر بپردازید؛ موردی که به شما کمک می‌کند تا فقط به دنبال یک آیتم یا فروشنده/خریدار خاص بگردید. حالا بیایید تا نگاهی به اصطلاحات ساده‌ای که می‌بایست بدانید، بیاندازیم:

WTB به معنی "Want to buy" یا همان "می‌خواهم خریداری کنم" است.

WTS به معنی "Want to sell" یا همان "می‌خواهم بفروشم" است.

WTT به معنی "Want to trade" یا همان "می‌خواهم به تبادل بپردازم" است.

PC به معنی "Price Check" است؛ یعنی بازیکن از سایرین می‌خواهد که به او بگویند حاضرند چقدر/چه چیزی در ازای آن آیتم‌ها بپردازند.

پس اگر فقط می‌خواهید که ببینید دیگران، چه آیتم‌هایی برای فروش دارند و همچنین می‌خواهید خواندن Trade Chat را برای خودتان راحت‌تر کنید، شاید بد نباشد که از فیلتر WTS استفاده کنید. نکته‌ای که در این متد ممکن است به چشمتان بخورد، این است که آیتم‌ها داخل براکت‌ها قرار می‌گیرند. این موضوع به این خاطر است که اینگونه می‌توان برای آیتم‌ها، یک لینک به صفحه آن‌ها در مارکت درست کرد تا سایر بازیکنان با انتخاب آن، بتوانند ظاهر و مشخصات آن آیتم را مشاهده کنند. وقتی که آیتم مورد نظرتان را یافتید، می‌توانید به بازیکنی که آن را می‌فروشد، پیام دهید و در مورد قیمت به مذاکره بپردازید. وقتی بر سر همه چیز توافق صورت گرفت، از قدم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید تا معامله را به سرانجام برسانید.

راهنمای بازی وارفریم

روش دوم پیدا کردن معاملات، وب سایت Warframe.Market است؛ یک حراج خانه‌ی ترد پارتی که در آن می‌توانید به جستجوی آیتم‌ها بپردازید و لیستی از بازیکنانی که آن‌ها را می‌فروشند، مشاهده کنید. بعد از آن هم می‌توانید یک پیام را تایپ کرده و کپی کنید تا آن را در داخل بازی برای طرف مقابل Paste و ارسال کنید. اگر هم به ساختن یک اکانت اقدام کنید، می‌توانید این کار را توسط خود سایت انجام دهید. شما همچنین می‌توانید آیتم‌های خودتان را به معرض فروش بگذارید و سایر بازیکنان نیز می‌توانند از طریق بازی یا سایت، به شما پیام دهند. با این حال، یک نکته‌ی منفی بزرگ Warframe.Market این است که با این که راهی برای دیدن وضعیت آنلاین بودن یک کاربر وجود دارد، ولی هیچ وقت دقیق نیست. پس ممکن است بعضی وقت‌ها به بازیکنانی پیام دهید که در حقیقت آفلاین یا AFK هستند و یا اصلا در محدوده‌ی زمانی شما بازی نمی‌کنند. البته این موضوع چندان هم بد نیست، چون همیشه بازیکنان دیگری هم پیدا می‌شوند که آیتم‌های مشابه را به فروش برسانند.

روش سوم پیدا کردن معاملات، استفاده از انجمن‌های رسمی وارفریم است. بازیکنان در این انجمن به ایجاد Thread برای تبلیغ آیتم‌هایی که می‌خواهند بخرند یا بفروشند، می‌پردازند و شما می‌توانید با پاسخ دادن و معرفی پیشنهاد خودتان برای انجام معامله، زمانی را تعیین کنید تا یکدیگر را در بازی ملاقات کنید و معامله را به انجام برسانید.

راهنمای بازی Warframe

این Trade Tax دیگه چه کوفتیه؟

با تنها نکته‌ی اعصاب خرد کن معامله کردن در وارفریم آشنا شوید. هر بار که یک آیتم توسط معامله کردن دریافت کنید، مجبورید که میزانی مالیات توسط Credits که واحد پولی معمولی بازی به شمار می‌رود، پرداخت کنید که بسته به میزان کمیاب بودن آیتم دریافتی، میزان آن متغیر خواهد بود.

در اکثر معاملات، هر دو بازیکن می‌بایست میزانی Trade Tax برای آیتم‌هایی که دریافت می‌کنند، بپردازند. حتی اگر آن آیتم، پلاتینوم باشد.

خوشبختانه این مالیات، میزان کمی دارد و برای اکثر آیتم‌ها بین 500 تا 8000 واحد Credits، متغیر است. با این حال، مادهای Legendary و Arcaneهای رنک 3 به میزان مالیات کمرشکنی که برابر با یک میلیون Credits است، نیاز دارند. این چارت در ویکی وارفریم، میزان مالیات هر نوع از آیتم را مشخص می‌کند تا بدانید برای هر آیتم، چه مقدار مالیات باید پرداخت کنید. اضافه بر این، بعضی از Clanها ممکن است میزان اضافه‌ای از مالیات را بر روی معاملات اعمال کنند. خوشبختانه، این مسئله به ندرت پیش می‌آید؛ ولی با این حال، اگر به Dojoی شخصی دعوت شدید که Clan Tax داشت، شاید بخواهید که آن‌ها را به Dojoی خودتان دعوت کنید یا این که کلا معامله را لغو کنید.

چگونه با استفاده از Maroo's Bazaar به معامله کردن بپردازیم؟

اگر به یک Dojo برای میزبانی معامله‌هایتان دسترسی ندارید، در این صورت یکی از انتخاب‌هایتان Maroo's Bazaar است. این ایستگاه فضایی در حال حاضر در نزدیکی سیاره‌ی مریخ "Mars" قرار دارد. بعضی اوقات ممکن است هنگام ورود به این ایستگاه فضایی، توانایی انتخاب بین چندین وضعیت شلوغی مختلف به شما داده شود و در این شرایط، همیشه آن وضعیتی که در حالت شلوغ "Busy" قرار دارد را انتخاب کنید تا همراه بازیکن‌های بیشتری باشید.

Maroo's Bazaar یک مکان منحصر به فرد در وارفریم به شمار می‌رود و بازیکنان می‌توانند در آن به معامله کردن به صورت حضوری بپردازند. بعد از Spawn شدن در محل نشستن سفینه‌ها و وارد شدن به محیط بازار، می‌توانید خود Maroo و همچنین سایر بازیکنان را ببینید که منتظر معامله کردن با سایرین هستند. اگر کمی در محیط بگردید، می‌توانید وارفریم‌هایی را ببینید که دست خود را بالا گرفته‌اند و این موضوع به این معنی است که آن‌ها آیتم‌هایی برای فروش دارند که می‌توانید لیستی از این آیتم‌ها را در بالای سر آن‌ها ببینید. اگر هم به یکی از آن آیتم‌ها نیاز داشتید، می‌توانید با آن بازیکن وارد یک معامله شوید و بر سر قیمت، با او چانه بزنید.

راهنمای بازی وارفریم

فروشندگان حاضر در Maroo's Bazaar اغلب با چانه زنی بر سر قیمت، مشکلی ندارند. پس خجالت نکشید و بر سر دسترسی به یک قیمت مناسب و منصفانه، با طرف مقابلتان صحبت کنید.

شما هم می‌توانید دستتان را بالا ببرید و به فروش آیتم بپردازید. برای این کار، دکمه‌ی Gearها را نگه دارید (Q در نسخه‌ی PC) و سپس گزینه‌ی جدید Set up Shop که ظاهر می‌شود را انتخاب کنید. این گزینه، شما را به صفحه‌ی معامله هدایت می‌کند؛ جایی که می‌توانید تا پنج آیتم را برای نمایش به بقیه انتخاب کنید. با تایید آیتم‌های انتخابی، وارفریم شما دستش را بالا می‌گیرد و سپس می‌بایست یک مکان خوب برای دیده شدن پیدا کنید تا بقیه بازیکنان بتوانند آیتم‌های شما را بررسی کنند. چه به فروش آیتم در Maroo's Bazaar بپردازید و چه قصد خرید داشته باشید، ظاهر صفحه‌ی معامله تغییری نمی‌کند. پس از این بابت، خیالتان راحت باشد.

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در Maroo's Bazaar، مجبور به پرداخت 10 درصد Trade Tax بیشتر هستید.

چه آیتم‌هایی قابل معامله هستند؟

هر چیزی که در اختیار شماست، قابل معامله با سایر بازیکنان نیست. پس قبل از این که به تلاش برای خرید یا فروش یک آیتم بپردازید، بهتر است این لیست را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که آن آیتم قابل معامله شدن است. این‌ها یک سری از آیتم‌هایی هستند که نمی‌توانید آن‌ها را معامله کنید:

– منابع لازم برای ساخت ساز: مثل Endo و Ferrite و Nitain و غیره

– قطعات معمولی وارفریم‌ها (آن‌هایی که Prime نیستند)

– Forma و Orokin Calalyst و Orokin Reactor به همراه Blueprintهای ساخت آن‌ها

– فروش/خرید پلاتینوم در ازای خرید/فروش پلاتینوم

– پلاتینومی که در رویدادهای تبلیغاتی خاص و یا به عنوان هدیه به اکانت‌های جدید، اعطا شده است

چگونه مطمئن شوم که بهترین معامله را انجام می‌دهم؟

چون وارفریم از یک اقتصاد متمرکز بهره نمی‌برد، همواره ریسک پرداخت‌های بیش از اندازه و یا دریافت‌های کمتر از ارزش اصلی وجود دارد. برای جلوگیری از این که سرتان کلاه گذاشته شود، یک سری ابزار وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا نرخ متداول آیتم‌های به خصوصی را پیدا کنید.

اول از همه، قیمت‌های موجود در Warframe.Market را چندین بار و به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که در بازه‌ی منطقی‌ای نسبت به سایر قیمت گذاری‌ها قرار گرفته‌اند. ابزار مفید دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، سایت Nexus-Stats است که Trade Chat وارفریم را برای یافتن قیمت‌های فعلی‌ای که بازیکنان برای آیتم‌هایشان در حال تعیین کردن هستند، زیر و رو می‌کند. ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم که به یک Clan بزرگ و پرجمعیت ملحق شوید تا برای مشورت کردن، از اعضای آن کمک بگیرید. اگر نمی‌دانید که یک معامله، منصفانه است یا نه، سایر اعضای Clan می‌توانند به شما کمک کنند. از بابت واکنش آن‌ها نیز نگران نباشید، چون وارفریم یکی از سالم‌ترین و Non-Toxicترین جامعه‌های کاربری را در بین بازی‌های آنلاین دارد.

راهنمای بازی وارفریم

اینجاست که راهنمایی‌های ما در مورد خرید و فروش آیتم‌ها به پایان می‌رسد. اگر به مطالعه‌ی دقیق این راهنما پرداخته باشید، اکنون قادر هستید که آیتم‌های خودتان را به فروش برسانید و پلاتینوم مورد نیازتان را بدون خرید آن‌ها با پول واقعی، بدست بیاورید. البته کار ما به پایان نرسیده است و به دلیل این که هنوز موضوعات بسیاری وجود دارند که به آن‌ها پرداخته نشده است، می‌توانید منتظر راهنماهای بیشتری از این بازی برای توضیح موارد مختلف باشید. اگر هم تمایل داشته باشید، می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی مختلف پردیس گیم و مخصوصا سرور دیسکورد پردیس گیم به یافتن دوستان جدید بپردازید و آن‌ها را به لیست دوستانتان اضافه کنید، سوالات خودتان را مطرح کنید یا به دنبال هم تیمی‌ها بگردید تا ماموریت‌هایتان را سریع‌تر به اتمام برسانید. تا آن موقع، از بازی کردن لذت ببرید.

نویسنده و مترجم: پرهام آقاخانی