Menu

تماشا کنید: ماد جالب دوربین ثابت برای عنوان Resident Evil 2 Remake

آیا عنوان Resident Evil 2 Remake برای ذائقه شما بیش از حد مدرن است؟‌ آیا دلتان برای تکنیک نوستالژیک دوربین ثابت از بازی اصلی تنگ شده است؟ طرفداران بازی یقنیاً این چنین فکر می‌کنند و چندین کانال‌ یوتوب با بازسازی گیم‌پلی بازی با دوربین ثابت، امیدوارند تا شرکت کپکام این زاویه دید را طی بروزرسانی بعدی به بازی اضافه کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، برای آن دسته از طرفدارانی که اخیراً به سری Resident Evil معرفی شده‌اند، در جدیدترین بازنگری Resident Evil 2 از شرکت کپکام زاویه دید دوربین ثابت که یکی از بحث‌برانگیزترین مکانیک‌های این سری محسوب می‌شد، با دوربین روی شانه جایگزین شده است. به عبارت دیگر، همانند اکثر بازی‌های کنسول PS1 در آن زمان، بازیکنان نمی‌توانستند دوربین را همانند بازی‌های امروزی کنترل کنند.

بنابراین در بازی اصلی Resident Evil 2، هر زمان که "لیان" از صفحه خارج می‌شد، مکان دوربین هم تغییر می‌کرد. این نوع دوربین، هم برای توسعه‌دهندگان در نقش تکنیکی ظاهر شد که به آنها کمک می‌کرد تا در فضای سه‌بعدی بازی بسازند و هم به گیمرهایی که با چنین بازی‌هایی بزرگ شده‌اند، حس نوستالژیکی تلقین می‌کند.

یکی از بهبودهایی که شرکت کپکام در بازی Resident Evil 2 Remake اعمال کرده است، وفق دادن بازی با استانداردهای مدرن، از جمله دوربین قابل کنترل است. برای اعمال این این تغییر که با ذائقه گیمرهای امروزی بیشتر خوش می‌آید، حس و حال نوستالژیک بازی می‌بایست فدای مکانیکی کاربردی‌تر و دلنشین‌تر می‌شد.

با این حال، همچنان برخی گیمرها از حالت دوربین ثابت رسمی یا ماد غیر رسمی آن استقبال خواهند کرد. برای به تصویر کشیدن این ایده، یوتوبری به نام "Enveloping Sounds" از حالت دوربین آزاد که زاویه و مکان دوربین را از پشت بازیکن آزاد می‌کند، استفاده کرده است. در ادامه می‌توانید ویدئویی از بخش ابتدایی سناریوی "لیان" با زاویه دید دوربین ثابت را تماشا کنید.

تماشا به صورت تمام‌صفحه

دانلود با کیفیت 480p | دانلود با کیفیت 720p

اگر طرفدار "کلیر"‌ هستید، می‌توانید ویدئوی گیم‌پلی او با دوربین ثابت که شاید بهتر باشد را مشاهده کنید:

تماشا به صورت تمام‌صفحه

دانلود با کیفیت 480p | دانلود با کیفیت 720p

صادقانه بخواهیم بگوییم، بسیار خوب می‌شود اگر بتوان اینگونه بازی کرد. درست است که امکان دارد بعضی از ناحیه‌های بازسازی شده بازی دست و پا گیر شوند، اما حس و حالی نوستالژیک شدید در این ماد ارزش این دردسرها را دارد. امیدواریم توسعه‌دهندگان در شرکت کپکام قبل از اینکه مادکننده‌های حرفه‌ای دست به کار شوند، به این ایده توجه کنند.

عنوان Resident Evil 2 Remake با فروش 3 میلیون واحدی در هفتۀ نخست عرضه خود، توانسته است به یکی از موفق‌ترین عناوین شرکت کپکام تبدیل شود. همچنین طبق آمار منتشر شده توسط شرکت کپکام، %80 از این 3 میلیون بازیکن، بازی خود را با "لیان" آغاز کرده‌اند.

عنوان Resident Evil 2 هم‌اکنون برای پلتفورم‌های PC ،PS4 و Xbox One در دسترس است.