Menu

فیل اسپنسر: به عنوان یک سازمان فرست پارتی روند گسترش ظرفیت و توانایی هایمان ادامه خواهد داشت

در دوره ای که کمپانی های Nintendo و Sony روز به روز قدرت می‌شوند Microsoft همچنان با مشکل کمبود بازی های انحصاری بر روی پلتفرم های خود مواجه است. اما در سال های اخیر تلاش‌های خوبی از سوی این کمپانی برای برطرف کردن این مشکل انجام گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt در E3 2018 این کمپانی اعلام کرد که 5 استودیو بازی‌ سازی جدید را به تصاحب خود درآورده است. چندین ماه بعد این کمپانی اعلام کرد که استودیو های Obsidian و inXile را نیز تصاحب کرده است تا لیست استودیو های فرست پارتی خود را بیش از پیش بهتر کند. و حالا فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox این کمپانی اعلام کرده است که این روند رشد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

اسپنسر در گفت و گویی که اخیرا با میجر نلسون هرب داشت با ستایش از رویکرد Microsoft اعلام کرد که حالا آنها می‌توانند روند تولید محتوای انحصاری خود را حفظ کنند. در ادامه اسپنسر درباره برنامه های Microsoft برای حفظ این روند روبه رشد صحبت کرد.

"فکر می‌کنم ظرفیت و توانایی های ما به عنوان یک سازمان فرست پارتی گسترش خواهد یافت. با این حال شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم بسیار متفاوت از شرایط‌ مان در 5 سال گذشته است که این موضوع فوق آلعاده است. من پروژه ها و تولیدات آینده Ninja Theory و Playground را دیده‌ام. پروژه هایی که استودیو Rare در راستای ادامه موفقیت بازی Sea of Thieves بر روی آنها کار می کند را نیز مشاهده کرده ام."

مطابق شایعات به نظر می‌رسد که پروژه بعدی استودیو Playground بازی Fable 4 باشد و ظاهرا این پروژه نقش مهمی در تصاحب این شرکت از سوی Microsoft داشته است. استودیو Rare نیز با ارائه به روز رسانی‌ها و حمایت از بازی خود توانست روند نا امید کننده بازی Sea of Thieves در زمان عرضه را به روند رو به رشد و موفقی برساند. اگرچه درباره بازی بعدی استودیو Ninja Theory اطلاعات زیادی وجود ندارد اما با توجه به انتظارات Microsoft از رویکرد این استودیو، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این استودیو با حفظ استقلال و خلاقیت خود بازی هایی مانند عناوینی که به آنها شناخته می‌شود بسازد.

مطابق صحبت های اسپنسر قدرت که کمپانی Microsoft با داشتن این استودیو ها به دست آورده در بلند مدت برای آنها و طرفدارانشان سودمند خوهد بود.

"برای من هدف واقعی این رویکرد، داشتن پایه از استودیو های لازم برای ساخت بازی هایی است که ما و طرفدارانمان را شگفت زده می‌کنند. و حالا با قرار گرفتن این روند در مسیر منظم خود ما به جای اینکه همیشه بگوییم " بسیار خب چه بازی هایی را می‌توانیم معرفی کنیم؟ " می‌توانیم بگوییم که چه عناوینی را باید معرفی کنیم و چه تعدادی از آنها را می‌خواهیم که معرفی کنیم."

دیگر استودیو های Microsoft نیز بر روی پروژه های خود کار می کنند. 343 Industries بر روی Halo Infinite، استودیو Coalition بر روی Gears 5 و استودیو Obsidian بر روی بازی The Outer Worlds کار می‌کنند. البته بازی The Outer Worlds یک عنوان مولتی‌پلتفرم است. Needless نیز بر روی پروژه جدیدی کار می‌کند که هنوز به طور رسمی معرفی نشده است. نیازی نیست که بگوییم در حال حاضر Microsoft وضعیت خوبی دارد با این حال اگر این کمپانی بتواند استودیو‌های دیگری نیز به لیست استودیو‌های خود بیافزاید و بتواند به خوبی آنها را مدیریت کند، شاید سال های آینده سال های موفق و سودمندی برای Xbox باشند.