Menu

گزارش؛ Digital Foundry اصرار دارد که PlayStation 5 صد در صد با بازی‌های PS4 سازگاری خواهد داشت

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، نویسنده‌ی ارشد Digital Foundry در توئیتر مطرح کرده "شکی نیست" که کنسول نسل بعدی سونی با عناوین PlayStation 4 سازگار خواهد بود.

وقتی از وی سوال شد، ایشان جواب داد؛ "مطمئناً این ویژگی را خواهد داشت. جای سوالی نیست."

با اینکه این توئیت به هیچ وجه تأییدیه‌ی رسمی‌ای محسوب نمی‌شود، لینمن باور دارد که backwards compatibly بار دیگر عامل مهمی برای فروش کنسول‌ها شده. پشتیبانی از این قابلیت روی PS4 با توجه به معماری PS3 ممکن نبود ولی معماری x86 کنسول PS4 اجازه‌ی عملی شدن این ویژگی رو PS5 را می‌دهد.

وی اظهار کرد؛ "منتظر باشید که بفهمید حق با من بوده. این ویژگی دوباره یک عامل مهم برای فروش شده. به خاطر معماری PS3 قابلیت BC هرگز ممکن نبود ولی سیستم x86 کنسول PS4 کار بسیار راحتی است."

ایشان ادامه داد؛ "فکر می‌کنید چرا x86 را انتخاب کردند؟ برای اینکه مثل PS3 مجبور به استفاده از دو چیپ نشوند."

در توئیتی که بعداً به نظرات قبلی وی اضافه شد توضیحات این طرز فکر آورده شده. "بله، سازگاری PS3 با PS4 هیچوقت قرار نبود اتفاق بیافتد. PS4 اصلاً سخت‌افزار لازم برای اجرای آن را نداشت. جگوار PS4 نمی‌توانست نقش معماری سلولی نسل قبل را تقلید کند و در آن زمان این موضوع را پیش بینی نکرده بودند. دوباره می‌گویم، دلیل انتخاب x86 در نسل هشت همین بوده."

میتوانید سایر توئیت‌های ارسال شده را در ادامه مشاهده کنید؛

"بیشتر کنسول‌هایشان قابلیت backwards compatibility را داشتند و همچنین بازار از 2013 تغییر کرده. نسل قبل غیرممکن بود. حالا در مقایسه، اجرا کردنش بسیار راحت شده.

شروع کار با قیمت 399 دلار کلید ابتدایی پیروزی PS4 بود. اضافه کردن Cell و Nvidia GPU در یک کسنول به طرز فاجعه باری گران از آب در می‌آمد. قرار دادن قسمت‌های سازنده‌ی PS2 روی PS3 گران تمام میشد بنابراین آن را حذف کردند. حالا این وضعیت با Cell که چیپ بزرگی است بدتر هم میشد.

گمان کنم حافظه کفاف نمی‌دهد. PS4 اولین کنسولی است که این ویژگی را ندارد."

همانطور که قبلاً هم گزارش داده شده، درحال حاضر تمرکز اصلی Sony روی PlayStation 5 است و گفته شده که حتی کیت‌های توسعه‌ی PS5 به دستان یک سری از توسعه دهندگان رسیده.

به نظرتان قابلیت سازگاری با نسل قبل در PS5 بازمی‌گردد؟ گفته‌های خود را با ما در میان بگذارید.