Menu

گزارش NPD درمورد پلتفرم‌های محبوب بازیکنان آمریکایی و اهمیت روزافرون تلفن‌های هوشمند در صنعت بازی

به نظر می‌رسد استفاده از چندین پلتفرم بازی تنها مخصوص گیمرهای حرفه‌ای نیست. این چیزیست که NPD در یکی از آخرین گزارش‌های خود به آن اشاره کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از MCVUK، بنابر گزارش تقسیم‌بندی NPD، نزدیک به 60 درصد از بازیکنان آمریکایی از بیش از یک پلتفرم، که معمولا یک دستگاه موبایل در کنار یک کنسول یا PC است، برای بازی استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که در صورت استفاده از قابلیت Cross-platform، می‌توان قدرت و محبوبیت یک سری را به شدت بهبود بخشید؛ یا حداقل سبب عرضه عناوین مختلفی از یک سری برروی پلتفرم‌های موبایل و غیرموبایل شد.

البته بااینکه بیش از 40 درصد از بازیکنان تنها توسط یک پلتفرم بازی می‌کنند، 34 درصد از آن‌ها تنها مشغول به انجام بازی‌های موبایل هستند. در آماری جالب‌تر، 33 درصد از آمریکایی‌ها اصلا بازی ویدئویی انجام نمی‌دهند که البته می‌توان علت بخشی از آن را اینکه هنوز 18 درصد از آن‌ها از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند،‌ دانست.

این ‌آمار از پرسش و پاسخ و بررسی 5000 گیمر فعال به دست آمده است: "90 درصد از بازیکنان برروی تلفن‌های هوشمند، تبلت و یا هر دوی این‌ها بازی می‌کنند. PC با اختصاص‌دادن 52 درصد از گیمر‌ها، دومین پلتفرم محبوب برای بازی‌کردن است. کنسول‌ها نیز با جذب 43 درصد از گیمرها، سومین پلتفرم محبوب بوده و پس از آن‌ها نیز سیستم‌های دستی و قابل‌حمل با آمار 9 درصد قرار گرفته‌اند. "

اعضای این نمونه 5000نفری، نزدیک به 16 درصد (12 ساعت در هفته) از اوقات‌فراغت خود را به بازی‌کردن اختصاص می‌دهند. آن‌ها تقریبا همین مقدار را به جستجو و گشت‌و‌گذار در اینترنت و 13 درصد را به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

"در طول 7 سال اخیر،‌ گیمرهای موبایلی تبدیل به بخش و هدفی مهم در صنعت بازی‌شده‌اند. با توحه به دایره عظیم و گوناگونی مخاطبین و هم‌چنین وقتی که افراد صرف این پلتفرم‌ها می‌کنند، این بازار تبدیل به هدفی مهم در صنعت بازی شده است. در حالی که هم‌چنان برای رشد در بازار موبایل موقعیت وجود دارد، پتانسیل اصلی برای رشد و سود در استفاده از پلتفرم‌هایی که در گذشته زیاد برای بازی‌ مورد توجه نبود‌‌اند، نهفته است. "

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.