Menu

Crytek و Improbable قصد ساخت یک بازی جدید در همکاری با یکدیگر دارند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، طبق جدیدترین اخباری که منتشر شده، استودیو Crytek به تازگی قصد ساخت یک بازی جدید با همکاری استودیوی Improbable دارد. Crytek وعده داده است که به‌زودی اطلاعات و جزئیات بیشتری از این بازی را منتشر کند و در اختیار کاربران قرار دهد. این دو استودیو بعد از یکسری تغییراتی که در موتور گرافیکی Unity به‌ وجود آمد همکاری خود را با یکدیگر گسترش دادند و به مرحله جدیدی رساندند. Crytek نیز در این همکاری به دنبال استفاده بیشتر توسعه دهندگان از موتور بازی سازیشان با ادغام آن با پلتفرم ابری SpatialOS است.

SpatialOS یک پلتفرم ابری برای بازی‌های چند نفره است که به‌صورت Real Time اجرا می‌شوند. تا به حال یک بازی که با Cryengine ساحته شده از این پلتفرم استفاده کرده و آن بازی نیز Mavericks: Proving Grounds نام دارد. این بازی توسط استودیوی Automaton در سبک بتل رویال ساخته شده شامل نبرد‌های شلوغ و طولانی است.

"پلتفرم SpatialOS که ساخته Improbable است با بهره‌گیری از قابلیت‌های خود، به دنبال ایجاد راه حلی برای مشکلات و مسائل تکنیکی و فنی، مسائل مربوط به تولید و توسعه بازی‌ها و همچنین فراهم آوردن یک بستر مناسب برای هاست و دامنه‌ی این بازی‌ها است. بازی Mavericks: Proving Grounds را نیز می‌توان تنها بازی بتل رویال پایدار دانست که جهان زنده‌ای دارد و توانسته با بهره‌گیری از این پلتفرم منحصر به فرد، اسم و رسمی برای خود به پا کند. این پلتفرم ابری به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا محدودیت‌هایی را که قبلا داشتند تا حدی کنار بزنند و بتوانند با از میان برداشتن این محدودیت‌ها، بازی‌هایی تولید کنند که که امکان حضور تعداد بسیاری بالایی از بازیکنان و کاربران، شخصیت‌های غیر قابل بازی و گیم پلی متفاوت از سایر بازی‌های چند نفره، در آن‌ها وجود داشته باشد."

ادغام Cryengine با پلتفرم SpatialOS باعث شده تا این استودیو به کسانی که برای ساخت بازی خود از موتور Unity استفاده می‌کنند این اعلان را بدهد که می‌توانند بازی خود را بر روی Cryengine پورت کنند و از ویژگی‌های جدیدی که به این موتور اضافه شده استفاده کنند. به تازگی نیز Crytek که سود حاصل از فروش هر بازی آن از ۵ هزار دلار گذشته، اقدام به دریافت آن از استودیوهایی کرده که بازی‌های خود را با موتور Cryengine توسعه داده‌اند. نکته جالب این است که به تازگی Unity ادعا کرده بود که آن‌ها همچنان پشتیبانی خود را از SpatialOS ادامه خواهند داد و این حمایت را قطع نخواهند کرد.

Crytek نیز اعلام کرده است که از زمان شروع به همکاری این دو شرکت به دنبال ساخت کیت توسعه SpatialOS برای Cryengine هستند و در حال تکمیل این کیت هستند. ساخت این کیت به این دلیل است که تمام استودیو‌هایی که مایل به ساخت بازی با این انجین هستند، بتوانند از پلتفرم SpatialOS در ساخت بازی خود نهایت استفاده را بکنند. این استودیو نیز به تازگی مشغول ساخت و توسعه‌ی بازی Hunt: Showdown است.