Menu

معرفی بازی Battlefleet Gothic Armada 2؛ نبرد فضایی در دنیای Warhammer 40K

Battlefleet Gothic Armada 2، یک بازی استراتژی Real-Time است که قرار است نبردهای فضایی عظیم را در دنیای Warhammer 40K به تصویر بکشد. با پردیس گیم همراه باشید تا به مرور ابعاد مختلف این بازی استراتژیک بپردازیم.

معرفی بازی Battlefleet Gothic Armada 2؛ نبرد فضایی در دنیای Warhammer 40K

"به قلم علیرضا محزون"

Battlefleet Gothic Armada 2، یک بازی استراتژی Real-Time است که قرار است نبردهای فضایی عظیم را در دنیای Warhammer 40K به تصویر بکشد. این عنوان که پلتفرم مقصد خود را PC انتخاب کرده تا چندی دیگر در دسترس علاقه‌مندان به ژانر استراتژی قرار می‌گیرد. با پردیس‌گیم همراه باشید تا مروری بر ابعاد مختلف این بازی داشته باشیم.

مقدمه

شايد بتوان دنياي Warhammer 40,000 را يكي از باسابقه‌ترين و محبوب‌ترين جهان‌هاي فانتزي در صنعت بازي‌هاي ويدئويي دانست؛ دنيايي كه آينده‌ي كهكشان ما را به تصوير مي‌كشد. تا كنون ده‌ها بازي در ژانرهاي مختلف از اين دنياي خيالي به عنوان بستري براي روايت داستان خود استفاده كرده‌اند. حالا نوبت به Battlefleet Gothic Armada 2 رسیده است تا نبرد سفینه‌های فضایی را با خود به این دنیای اسرارآمیز بیاورد و تجربه‌ای متفاوت را برای دوستداران Warhammer 40K خلق کند.

سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا از هر نظر یک تجربه‌ی بزرگ‌تر، غنی‌تر و تاثیرگذارتر نسبت به نسخه‌ی اول این عنوان بوجود آورند. شما از همان ابتدا به دوازده گروه موجود در دنیای Warhammer 40K در بخش چندنفره دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، سه بخش تکنفره هم انتظارتان را می‌کشند که به شما اجازه می‌دهند رهبری گروه‌های Imperium of Man، Necrons و Tyranids را بر عهده بگیرید و با تصمیمات خود آینده‌ی کهکشان را در هزاره‌ی چهل و یکم و بعد از آن رقم بزنید.

آشنایی با سازندگان

بازی Battlefleet Gothic Armada 2 توسط استودیوی فرانسوی Tindalos Interactive ساخته شده است که علاوه بر نسخه‌ی اول همین بازی، عناوینی مانند Stellar Impact و Bunker Constructor را هم در کارنامه دارد. با توجه به تجربه‌ی این استودیو در ساخت بازی‌های استراتژی real-time با محوریت نبردهای فضایی باید انتظار بازی بسیار پخته‌تری را در این سبک داشته باشیم. وظیفه‌ی انتشار بازی هم بر عهده‌ی Focus Home Interactive است که سال گذشته بازی‌های بسیار مهمی مانند Farming Simulator 2019 و Vampyr را عرضه کرد.

گیم‌پلی

در Battlefleet Gothic Armada 2 ابتدا شما انتخاب می‌کنید که در نقش کدام یک از دوازده گروه موجود در بازی می‌خواهید به نبرد رقیبانتان بروید. هر کدام از این گروه‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در روند بازی شما تاثیرگذار خواهند بود. سپس باید سفینه‌های خود را بسازید و نیروهای خود را آماده‌ی نبرد کنید. برای مثال ساختن بزرگترین و سنگین‌ترین سفینه‌های فضایی شاید به شما قدرت آتش فوق‌العاده‌ای بدهد اما از سوی دیگر هزینه‌ی ساخت بسیار سنگینی را بر شما تحمیل می‌کند و در صورت مراقبت و هدایت نادرست، سفینه‌ی شما می‌تواند به طعمه‌ای برای سفینه‌های مهاجم تبدیل شود. در مجموع شش کلاس مختلف و صدها سلاح گوناگون برای سفینه‌ها موجود هستند که می‌توانند تنوع بسیار بالایی به سبک بازی شما بدهند.

پیروزی در نبردها کاملا به تاکتیک‌های شما بستگی دارد و همیشه داشتن بزرگترین کشتی به معنی پیروزی قطعی نیست. برای مثال چگونگی ترکیب نیروهای مختلف، استفاده از خرده سیاره‌ها و ابرها برای مخفی کردن نیرو‌ها و انتخاب بهترین زمان برای درگیر شدن با نیروهای دشمن همگی فاکتورهایی هستند که در پیروزی شما بر رقیبتان نقش دارند.

گالری

و در پایان

اگر طرفدار ژانر استراتژی هستید و از نبردهای فضایی هم لذت می‌برید قطعا Battlefleet Gothic Armada 2 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. بازی تمام تلاش خود را کرده است تا از ویژگی‌های دنیای Warhammer 40K برای خلق یک تجربه‌ی متفاوت استفاده کند. با توجه به این موضوع که این بازی یکی از اولین عناوین استراتژی است که در سال جدید عرضه می‌شود امید می‌رود تا بتواند نظر دوستداران این سبک را به خود جلب کند. بازی Battlefleet Gothic Armada 2 امروز پنج‌شنبه، 4 بهمن 1397 برای پلتفرم PC منتشر می‌شود.