Menu

لیست پرفروش‌ترین سخت‌افزارها و بازی‌های سال 2018 در آمریکای شمالی: صدرنشینی Red Dead Redemption 2 و Nintendo Switch

گزارش ماهانه فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت بازی در آمریکای‌شمالی به تازگی در کنار گزارشی کلی از فروش بازی‌ها در سال 2018 توسط NPD منتشر شده است؛ به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، بر اساس این گزارش صنعت بازی در آمریکا با رکوردشکنی در سال 2018 به فروشی نزدیک به 43.4 میلیارد دلار دست پیدا کرده است. درآمد بخش سخت‌افزاری با افزایشی 15 درصدی نسبت به سال قبل به رقم 7.5 میلیارد و درآمد نرم‌افزاری نیز نسبت با افزایشی 18 درصدی به رقم 35.5 میلیارد دلار رسیده است.

تمامی آمارهای ذکرشده در بالا براساس مبلغ هزینه‌شده در تمامی زمینه‌ها تخمین زده شده است. آمار ارائه شده در ادامه خبر نیز با توجه به فروش فیزیکی بازی‌ها و بخشی از فروش دیجیتالی آن‌ها محاسبه شده است.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط NPD، در ماه گذشته مبلغ 3.4 میلیارد دلار در صنعت بازی برروی محصولاتی نظیر بازی‌ها، کارت‌های بازی، لوازم جانبی و کنسول‌ها هزینه شده است. با اینکه فروش در هر 2 زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کاهش داشته اما به لطف فروش خوب لوازم جانبی و کارت‌های بازی‌ها در ماه دسامبر، این ماه با رشدی 2 درصدی نسبت به قبل همراه بوده است.

در ادامه با هم فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بررسی می‌کنیم.

در زمینه سخت‌افزار کنسول Switch برنده ماه دسامبر بوده و هم از نظر دلاری و هم از نظر تعداد واحد کنسول فروخته‌شده، بیشترین فروش را داشته به صورتی که از سال 2009 و از زمان کنسول Wii این بیشترین فروشی بوده که یک کنسول از نظر دلاری در این ماه داشته است. این آمار خوب سبب شده تا کنسول Nintendo Switch هم از نظر فروش دلاری و هم از نظر تعداد واحد فروخته شده پرفروش‌ترین کنسول سال 2018 نام بگیرد.

در مجموع با توجه به افزایش 8 درصدی مبلغ هزینه شده برای کنسول‌ها و رسیدن آن به رقم 5.1 میلیارد دلار، می‌توان گفت 2018 سال بسیار خوبی از نظر فروش کنسول‌ها بوده است. تمامی کنسول‌ها اعم از کنسول‌ها کوچک و دستی Sony و Nintendo در این آمار حساب شده‌اند.

اما در زمینه نرم‌افزاری و در زمینه پرفروش‌ترین بازی‌ها مطابق انتظارات عنوان Red Dead Redemption 2 پرفروش‌ترین بازی سال 2018 بوده و پس از آن به ترتیب 2 بازی Call of Duty: Black Ops IIII و NBA 2K19 قرار دارند.

اما بیشترین سود را نیز در زمینه نرم‌افزاری باز هم Nintendo داشته و بیشتر از هر شرکت دیگر موفق به درآمدزایی شده است؛ اتفاقی که از سال 2009 تا کنون رخ نداده بود. این شرکت به لطف فروش عالی Super Smash Bros. Ultimate در ماه دسامبر و هم‌چنین عملکرد خوب دیگر باز‌ی‌هایش در طول سال به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است.

شایان ذکر است آمار به دست آمده از بازی Super Smash Bros. Ultimate تنها با توجه به فروش بازی در خرده فروشی‌ها محاسبه شده چرا که Nintendo آمار فروش دیجیتالی بازی‌هایش را اعلام نمی‌کند. در واقع این بازی به حدی موفق بوده که رکورد Halo: Reach را در زمینه بیشترین فروش دلاری یک بازی انحصاری جابجا کرده است.

از دیگر نکات جالب جدول می‌توان به عملکرد عالی Marvel’s Spider-Man و تبدیل‌شدن این بازی به پرفروش‌ترین عنوان ابرقهرمانی در 15 سال گذشته از زمان بازی Spider-Man: The Movie 2 در سال 2004 اشاره کرد.

در ادامه لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها در ماه دسامبر و در سال 2018 در آمریکای‌شمالی را مشاهده می کنید.

پرفروش‌ترین بازی‌های ماه دسامبر

  1. Super Smash Bros. Ultimate
  2. Red Dead Redemption 2
  3. Call of Duty: Black Ops 4
  4. Battlefield V
  5. NBA 2K19
  6. Mario Kart 8
  7. Madden NFL 19
  8. Super Mario Party
  9. Pokemon: Lets Go Pikachu
  10. Spider-Man

پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2018

  1. Red Dead Redemption 2
  2. Call of Duty: Black Ops 4
  3. NBA 2K19
  4. Madden NFL 19
  5. Super Smash Bros. Ultimate
  6. Spider-Man
  7. Far Cry 5
  8. God of War
  9. Monster Hunter: World
  10. Assassin’s Creed: Odyssey

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.