Menu

گزارش؛ NetherRealm به دنبال قابلیت Cross-Play است + اطلاعاتی درمورد نسخه‌ی Switch

طی کنفرانس مطبوعاتی Mortal Kombat 11 که به تازگی در شهر لندن برگزار شد، یکی از خبرنگاران wccftech توانست قسمت‌هایی از این عنوان را تجربه کرده و با طراح بازی آقای Derek Kirtzic از استودیوی NetherRealm گفتگویی داشته باشد.

به گزارش پردیس گیم، در حین این صحبت‌ها پرسیده شد حالا که عناوین بیشتر و بیشتری از قابلیت cross-play پشتیبانی می‌کنند، آیا این ویژگی را در بازی خواهیم داشت یا خیر. با توجه به گفته‌های آن‌ها در این مراسم، احتمالاً Cross-play در روز 3 اردیبهشت ماه که تاریخ عرضه‌ی بازی است در دسترس نخواهد بود ولی ممکن است بعداً به آن اضافه شود.

در واقع، با توجه به اینکه Mortal Kombat 11 با Unreal Engine 4 توسعه یافته (برخلاف عناوین سابق NetherRealm که با Unreal Engine 3 اجرا میشد)، می‌توان به راحتی تصور کرد که توسعه دهندگان می‌خواهند از برنامه‌ی Epic برای گسترش ویژگی‌های cross-play در 2019 استفاده کنند.

می‌توانید لیست قابلیت‌هایی که Epic روی آن کار می‌کند را در ادامه مشاهده کنید؛

سیستم لاگین بین پلتفرمی، لیست دوستان، پروفایل، حقوق (که ربع دوم یا سوم 2019 برای PC در دسترس خواهد بود و تا پایان 2019 برای سایر پلتفرم‌ها منتشر می‌شود)؛ قابلیت اینکه به شکلی منظم بازیکنان را در دستگاه‌های مختلف تشخیص دهد، دوستان را شناسایی کند و آیتم‌های رایگان و پولی را مدیریت کند فراهم می‌کند. این ویژگی از تمام هفت پلتفرم اصلی (PC، Mac، iOS، Android، PlayStation، Xbox، Switch) تا تعداد بازیکنی که هر پلتفرم قابلیت آن را دارد پشتیبانی می‌کند.

رابط برنامه‌نویسی بین PC و Mac (که ربع سوم 2019 در دسترس قرار می‌گیرد)؛ یک رابط کاربری برای لاگین و دوستان که سایر جنبه‌های گیمینگ را مهیا می‌کند.

برقراری ارتباط صوتی بین پلتفرمی (ربع سوم 2019 برای تمام پلتفرم‌ها عرضه می‌شود)؛ Epic درحال ساخت خدمات برقراری تماس صوتی است که از تمامی پلتفرم‌ها، فروشگاه‌ها و تمام انجین‌ها پشتیبانی می‌کند و به شکل رایگان منتشر می‌شود.

دسته‌های Cross-Platform و Matchmaking(ربع سوم یا چهارم 2019 برای تمام پلتفرم‌ها)

فضای ذخیره‌سازی داده‌ی بین پلتفرمی، بازی‌هایی که به شکل ابری ذخیره‌سازی می‌شوند (عرضه در ربع دوم 2019)

تروفی و اچیومنت‌های بین پلتفرمی (عرضه در ربع سوم 2019)

این ویژگی‌ها باید به توسعه دهندگان کمک کند تا کراس – پلی را در بازی‌های خود فعال کنند. به نظر همه دوست داشته باشند دوستان خود را جدا از پلتفرمی که با آن به تجربه بازی می‌پردازند به مبارزه دعوت کنند.

در کنار این خبر نوید بخش، مطلع شدیم که توسعه‌ی Mortal Kombat 11 روی پلتفرم خاصی تمرکز ندارد و نسخه‌ی Nintendo Switch با یک سری ساده‌سازی‌های جغرافیایی ساخته می‌شود.

Mortal Kombat 11 هم اکنون برای PC و کنسول‌ها در دست توسعه قرار داد ولی به نظر NetherRealm هیچ تمرکز ویژه‌ای روی یک نسخه‌ی به خصوص از بازی ندارد (اینکه بازی روی پلتفرم خاصی ساخته شده و سپس برای بقیه پورت شود).

هنگام صحبت با Game Revolution، تهیه‌کننده‌ی بازی آقای ترور تراب (Trevor Traub) تأیید کرد نه تنها هیچ پلتفرم اصلی‌ای برای توسعه در نظر گرفته نشده بلکه نسخه‌ی Switch با وجود یک سری ساده‌سازی‌‌ها (که به اجرای بازی کمک می‌کند) همچنان فوق‌العاده است. این نسخه‌ی بازی، با اینکه توسط گروه دیگری به نام Shiver ساخته می‌شود، همزمان و به شکل موازی با سایر نسخه‌ها توسعه می‌یابد.

"یک سری ساده‌سازی‌ صورت گرفته تا بازی روی Switch اجرا شود. محصول نهایی واقعاً فوق‌العاده است. در حقیقت، این نسخه از بازی توسط ما ساخته نمی‌شود بلکه تولید آن در دست Shiver Studios است. آن‌ها همزمان با ما کار توسعه را انجام می‌دهند پس می‌توان گفت به نوعی همکاری در توسعه انجام شده. هیچ پلتفرم اصلی‌ای در کار نیست.

نمی‌توانم صبر کنم، خود من روی Xbox بازی خواهم کرد ولی نسخه‌ی Switch را هم برای تمرین تهیه می‌کنم"

به نظر Mortal Kombat 11 قرار است یکی از بهترین نسخه‌های این سری شود و با ویژگی‌های جدید بسیار خود طرفداران را راضی کند.

"Mortal Kombat 11 از الان هم عالی به نظر می‌رسد، چیزهای زیادی برای نمایش داریم و منتظر 3 اردبیهشت هستم تا تجربه‌ی عمیق‌تری روی تمام پلتفرم‌های اصلی از جمله Nintendo Switch که از زمان Nintendo DS اولین کنسول Nintendo می‌شود که یکی از بازی‌های Mortal Kombat را خواهد داشت، داشته باشیم."

Mortal Komabt 11 در سوم اردیبهشت 98 برای PC ،PlayStation 4 ،Xbox One و Nintendo Switch منتشر خواهد شد.