Menu

عضو سابق ناتی‌داگ: Gears of War به سری Uncharted کمک کرد تا به این سطح از کیفیت دست پیدا کند

Uncharted به طور حتم یکی از بهترین دستاوردهای پلی‌استیشن و سونی است. این سری در سال 2007 با Uncharted: Drake's Fortune آغاز شد و ظاهراََ در آن زمان تیم سازنده پروژه در ناتی‌داگ، هیچ نشانی از چند مکانیک و رویه اصلی آن نداشتند و سردرگم بودند و اگر بخاطر عرضه Gears of War یک سال قبل از بازی نبود، شاید بازی هیچوقت عالی نمی‌شد و به اهمیت و اعتباری که در حال حاضر بین بازیکنان دارد دست پیدا نمی‌کرد.

این اطلاعات توسط "لوکاس پوپ"، سازنده مستقل عناوین تحسین شده‌ای مانند Paper, Please و Return of the Obra Dinn، به اشتراک گذاشته شد. قبل از این که لوکاس یک سازنده مستقل باشد و عناوین جذاب و تحسین شده مذکور را به جامعه بازیکنان هدیه دهد، در صنعت ساخت بازی‌های AAA فعالیت داشت. او قبلاََ عضوی از تیم ناتی‌داگ بود و در ساخت Uncharted: Drake's Fortune و Uncharted 2 نیز سهم داشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، پوپ در مصاحبه‌ای با Ars Technica، پروسه ساخت Uncharted 1 را شرح داد و توضیحات جالبی را ارائه کرد:

"وقتی از Uncharted: Drake's Fortune رونمایی شد، مردم به طور مداوم آن را با Tomb Raider مقایسه می‌کردند که البته الهام از آن واضح است اما وقتی بازی عرضه شد متوجه شدیم مواردی را از Gears of War قرض گرفته‌ایم و شباهت‌هایی وجود دارد که البته سال قبل با مکانیک‌های مبنی بر کاور و اکشن جذاب خود انقلابی برای ژانر شوتر سوم شخص به حساب می‌آمد."


در هر حال به نظر می‌رسد قبل از الهام‌گیری از Gears of War، استودیو ناتی‌داگ با مشکلات زیادی در بحث مبارزه و کامبت بازی دست و پنجه نرم می‌کرد اما بعد از چند ماه ناتی‌داگ با نور و هدایت Gears of War و موفقیتش دوباره به راه بازگشت و همه چیز تغییر کرد.

پوپ در ادامه گفت:

"یکی از نکات جالب در مورد Uncharted 1 این است که ما اصلاََ نمی‌داستیم که چکار می‌کنیم. Uncharted 1 رونمایی شده بود و بعد از آن Gears آمد و Gears شوتر سوم شخص مدرن را اختراع کرد. ناگهان Gears عرضه شد و به آن‌ها نشان داد که دقیقاََ باید در چه مسیری گام بردارند. بنابراین 6 ماه قبل از عرضه همه چیز را تغییر دادیم."

با توجه به گفته‌های پُوپ، مواردی مانند کاورگیری و شوتینگ از کاور، دوربین سوم شخص از شانه و موارد بسیار دیگری در دوره تغییرات شش ماهه اعمال شدند. به بیان دیگر به نظر می‌رسد Uncharted بازی کاملاََ متفاوت و بدتری بوده است که تغییرات نهایی آن را بهبود بخشید. کسی چه می‌داند؟ شاید اگر این تغییرات دقایق آخر نبود شاهد یکی از بهترین فرنچایزهای نسل گذشته نبودیم.

نظر شما در این باره چیست؟