Menu

بروس استرلی از بازی Red Dead Redemption 2 انتقاد کرد

بروس استرلی (Bruce Straley) یکی از مهم‌ترین و خلاق‌ترین افراد تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی بوده است و در ساخت بزرگترین بازی‌های استودیوی N@ughty Dog مانند سری Jak and Daxter ،Uncharted و عنوان تحسین شده‌ی The Last of Us مشارکت داشته است. او در ماه سپتامبر سال 2017، این استودیوی بزرگ را ترک کرد و به نظر می‌رسد فعلا از ساخت بازی‌ها فاصله گرفته، اما او هنوز بازی‌های جدید را تجربه می‌کند و به تازگی نظر خود را راجع به بازی Red Dead Redemption 2 به اشتراک گذاشته است.

Red Dead Redepmtion 2 در کنار عنوان God of War، یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته بوده و جایزه‌های زیادی را به دست آورده است، اما تا به حال افرادی نسبت به این موضوع که این بازی مانند نسخه‌ی اول خود آزادی و حق انتخاب را به بازیکن نمی‌دهد، شکایت کرده‌اند. بروس استرلی هم یکی از این افراد است و این کار را نقطه ضعفی برای یک بازی جهان باز وسترن می‌داند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamerant، بروس استرلی در این باره گفت: "در این بازی، قدرت تصمیم گیری و انتخاب بازیکن به منظور دستیابی به یک داستان حماسی حذف شده و این موضوع باعث تضعیف قدرت تعاملی بازی نیز شده است. اما، زمانی که بازی را به اتمام رساندم، نه تنها با یک حماسه روبه رو نشدم، بلکه این احساس ناراحتی به من دست داد که بازی به بازیکن خود اعتماد ندارد. بنابراین من فقط تیک گزینه‌ها را می‌زنم تا کات سین‌های بازی شروع شوند.

مثلا در ماموریتی من سعی داشتم تا از مخفی کاری استفاده کنم، اما بازی به من این اجازه را نمی‌داد؛ درست مانند بسیاری ماموریت‌های داستانی Red Dead Redemption 2. آن‌ها از بازیکن می‌خواهند تا آنچه را که داستان بازی نیاز دارد، انجام دهند و انتخابات به طور مداوم حذف می‌شوند. این عنوان، یک بازی جهان باز است و من هم مهارت لازم را داشتم، اما اگر بخواهم در آن کمی فکر کنم و خلاقیت داشته باشم، به جای پاداش با مجازات روبه رو می‌شوم."


این حرف‌های بروس استرلی، توجه بسیاری را در فضای اینترنت به خود جلب کرده و در گذشته، ما شاهد انتقاداتی نسبت به موضوع خطی بودن بازی‌های او مانند سری Uncharted و The Last of Us بوده‌ایم. او همچنین بعد از این موضوع اعلام کرد که کارهای شرکت Rockstar را دوست دارد و اگر آن‌ها بخواهند، می‌تواند به عنوان مشاور به شرکتشان بپیوندد.

"هی Rockstar، من کارهای شما رو دوست دارم. اگر شما به یک مشاور در بازی جهان باز بعدی خود احتیاج دارید و در حال نوشتن داستان آن هستید، من در خدمت شما هستم. فقط یک 0.01 درصد درآمد آن بازی را به من بده و من در اختیارت هستم."

استرلی اولین منتقد Red Dead Redemption 2 نیست و باید قبول کرد که از دید طرفداران، این بازی یکسری نقاط ضعف در خود دارد؛ آن هم در حالی که این بازی بیشترین امتیاز منتقدان در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. همچنین بخش چندنفره‌ی آن یعنی Red Dead Online به خاطر مشکلاتی باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران سده و این بازی فعلا در حال اصلاح و راه اندازی مجدد است.

البته باید پشتیبانی و انتقاد پذیری Rockstar در بازی Red Dead Online را ستود، زیرا که این شرکت تا به حال به حرف طرفداران به خوبی گوش داده و سعی شده تا مشکلات بازی را برطرف کند. حتی سیستم اقتصادی بازی نیز به دلیل ناعادلانه بودن از دوباره طراحی شد.

طبق چیزی که در Grand Theft Auto Online دیده‌ایم، می‌توان انتظار داشت تا مدت زیادی از Red Dead Online پشتیبانی بشود و با به‌روز رسان‌ها و آپدیت‌های آینده بسیاری دیگر از مشکلات بازی برطرف شوند. این بازی در حالی که فعلا در مرحله‌ی Beta قرار دارد، اما بازهم یکی از پرمحتواترین بازی‌های چندنفره است.

عنوان Red Dead Redemption 2 هم اکنون بر روی کنسول‌های PlayStation 4 و Xbox One در دسترس است و شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی آن بر روی رایانه‌های شخصی به گوش می‌رسد. نظر شما چیست؟ آیا با حرف‌های بروس استرلی موافق هستید؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.