Menu

گزارش: در E3 2020 از PS5 و Xbox بعدی رونمایی خواهد شد

صحبت‌های زیادی در مورد نسل بعد گیمینگ در جریان است، هم مباحثی در رابطه با آینده سونی وجود دارد و هم بحث‌هایی پیرامون آینده شرکت مایکروسافت شکل گرفته است. در هر صورت ما متوجه این موضوع هستیم که در حال حاضر هر دو کنسول در دست توسعه قرار دارند و تنها تاریخ رونمایی و عرضه آن‌ها اطلاعی نداریم. بسیاری از گزارشات به رونمایی در سال 2019/اوایل 2020 اشاره دارند اگرچه چیزی هنوز به طور رسمی تایید نشده است، با این حال یکی از آنالیزگران مشهور صنعت بازی‌‌های ویدیویی در پیشبینی اخیر خود مراسم E3 2020 را زمان رونمایی از کنسول‌های نسل بعدی ذکر کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، لوییس وارد"، آنالیزگر مشهور IDC، در مورد نسل آینده صحبت‌های زیادی به میان آورده است. بنابر بیانیه اخیر او، ما تا سال 2021 شاهد عرضه کنسول‌های جدید نخواهیم بود، البته او پیشبینی کرد سال قبل از آن یعنی 2020 و در جریان مراسم E3 از آن‌ها رونمایی شود.

وارد در این باره به GamingBolt گفت:

"با توجه به عرضه انحصاری‌های AAA و بازی‌هایی که در راه است و این که با توجه به پیشبینی من اگر در سال 2019 شاهد یک تازه‌سازی در سخت‌افزارهای کنسولی باشیم، با توجه به این تازه سازی 2 سال تا نسل بعد فاصله داریم چرا که سیستم‌های میانی جدید باید زمان در اختیار داشته باشند، پس از آن، در E3 2020 دو شرکت سونی و مایکروسافت از سیستم‌های کاملاََ جدید خود رونمایی خواهند کرد."

او همچنین به این نکته اشاره کرد، با وجود موفقیت Nintendo Switch، هر دو شرکت مایکروسافت و سونی به مفهوم و علمکرد "سنتی" خود در رابطه با دستگاه‌های بازی ادامه خواهند داد و شاهد رویه هایبردی نخواهیم بود.

تمامی این گفته‌ها تنها پیشبینی هستند و هیچ چیز به طور رسمی تایید نشده است.

ما کم کم شاهد اولین جزئیات و تاییدیه‌های رسمی از سوی سازندگان هستیم، واضح است که شرکت‌های بزرگ سونی و مایکروسافت به سختی برای کنسول‌های نسل بعدی کار می‌کنند. در جریان سخنرانی دکتر "لیزا سو" در مراسم CES، فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox مایکروسافت به صحنه آمد و به دنبال ستایش مدیرعامل AMD تایید کرد، مایکروسافت و AMD برای پلتفرم‌های آینده نیز با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

براساس شایعات منتشرشده توسط منبع داخلی Microsoft یعنی "برد سمز" (Brad Sams، سردبیر ارشد وبسایت Thurrott.com)، کنسول Xbox Scarlett در سال 2020 با استفاده از تکنولوژی Zen 2 و GPUهای نسل‌بعدیِ AMD عرضه خواهد شد. هدف این کنسول اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. این شایعه با شایعات قبلی پیرامون PS5 و استفاده از یک CPU 8هسته‌ایِ Zen تطابق دارد. بنابر این، به نظر می‌رسد که باری دیگر هر 2 شرکت Microsoft و Sony برای کنسول‌های نسل بعدی خود با AMD همکاری خواهند کرد.

چندی پیش نیز در ژاپن شاهد ثبت آگهی‌های شغلی مختلفی در رابطه با ساخت بازی برای PS5 بودیم، که البته یکی از سازندگان منتشر کننده آگهی شغلی Luminous Productions بود که بنابر گزارش بر روی یک بازی AAA نسل بعدی کار می‌کند.

از همین حالا در رابطه با قابلیت Cross-Play و شیوه مطرح شدن آن در نسل آینده مورد بحث قرار گرفته است و از طرف دیگر عده زیادی از طرفداران عدم حضور سونی در مراسم E3 2019 را علتی بر آماده شدن برای رونمایی از کنسول PS5 می‌دانند.

نظر شما در این باره چیست؟