Menu

تاکنون 4 میلیون هدست‌ واقعیت مجازی کامپیوتر فروخته شده است

به گزارش پردیس‌گیم، به تازگی در جریان رویداد CES 2019، مدیر شرکت Nvidia، جن سن هوانگ (Jensen Huang) میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی برای کامپیوتر را اعلام کرد. بر طبق اعلام Nvidia این هدست‌ها تاکنون 4 میلیون واحد فروش داشته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که حداقل فروش 4 میلیون واحدی هدست‌های PC از زمان عرضه آن‌ها به بازار که در سال 2016 بود، به دست آمده است.

این کمپانی که عمدتا به عنوان تولید کننده‌ی کارت‌های گرافیک شناخته می‌شود، میل زیادی به فعالیت در عرصه‌های دیگر را نیز دارد. به عنوان مثال می‌توان به کنسول دستی Nvidia Shield اشاره کرد که در سال 2013 به بازار عرضه شد که در سال 2014 نیز تبلت آن هم عرضه شد.

Sony در آگوست سال 2018 اعلام کرد که هدست‌های PlayStation VR تا آن زمان 3 میلیون واحد فروش داشته است. همچنین به تازگی نیز Sony اعلام کرد که این هدست‌ها در ماه گذشته 1.3 میلیون واحد فروش داشته است. پرفروش ترین بازی‌های عرضه شده برای برای این هدست VR Worlds، Farpoint و Batman: Arkham VR بوده است در حالی که این بازی‌ها روی Oculus Rift و HTC Vive فروش بسیار کمتری از هدست Sony داشته‌اند. یکی از دلایل این وضعیت به مصاحبه اندرو هاوس (Andrew House) که در شهریور سال گذشته انجام شد برمی‌گردد. در حالی که Sony تا آن موقع 1 میلیون واحد فروخته بود. وی عنوان کرده بود که:

"من از اینکه با این اختلاف فراوان پیشتاز بازار واقعیت مجازی هستیم کاملا راحت نیستم. با چنین بازار کاملا جدیدی، شما انتظار پلتفرم‌های متنوعی دارید که همگی عملکرد خوبی دارند تا به این واسطه جریان و رقابت فراوانی ایجاد شده و ایجاد مخاطب کند."

با وجود این که اطلاعات و آمار دقیقی از فروش Oculus و HTC Vive در دست نیست، از تجزیه و تحلیل داده‌های معتبر مانند داده‌هایی که از فروش هدست‌ها در فروشگاه Amazon به دست آمده، شاهد رشد منفی در فروش VR بوده‌ایم. همچنین SuperData نیز مسئله کاهش فروش نسبت به پارسال را نیز تایید کرده است. به طور کلی نیز به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی فقط کاربرد بازی ندارد و در مراکز آمورشی مانند کلینیک‌ها و مدرسه‌ها از آن استفاده می‌شود.