Menu

پیش‌نمایشی بر بازی Aftercharge؛ نبردی جذاب و سریع برای عاشقان شوترهای فانتزی

بازی Aftercharge، یک عنوان شوتر و اول شخص است که طی آن شما در تیم‌های سه نفری تقسیم می‌شوید و نبردی فانتزی‌گونه را تجربه می‌کنید. با پردیس‌گیم همراه باشید تا به مرور جدیدترین اثر استودیوی مستعد Chainsawesome Games بپردازیم.

پیش‌نمایشی بر بازی بازی Aftercharge؛ به قلم سینا ربیعی

مقدمه

عرضه بازی OverWatch نقطه اوج بازی‌های آنلاین و شوتری بود که در عین ارائه طراحی و دیزاینی فانتزی و رنگارنگ، تجربه‌ای بکر و منسجم از یک بازی شوتر را ارائه می‌دادند. چیزی که این بازی‌ها عمیق‌تر جلوه می‌کرد، دمیدن عناصر استراتزیک به بدنه گیم‌پلی بود. طی دو سال اخیر استودیو Chainsawesome Game تلاش کرده است که با بازی جدید خود، یعنی Aftercharge به سراغ چنین هدفی برود، یعنی یک بازی شوتر و فانتزی را در عین یدک کشیدن عناصر استراتزیک به بازار عرضه کند و اکنون پس از پشت سر گذاشتن نسخه‌های آلفا و بتا، تا چند روز دیگر شاهد عرضه این بازی خواهیم بود.

آشنایی با سازندگان

استودیوی مستقل Chainsawesome Games در سال 2012 توسط بازی‌سازان جوان مستعد در کشور کانادا تاسیس شد. استودیو از بدو تاسیس هدف خود را خلق بازی‌های آنلاین و چندنفره قرار داد. BeatBlasters III اولین بازی این استودیو بود که چندان از لحاظ بازاریابی برای آن هزینه نشد و صرفا به عنوان اولین پروژه این تیم نوپا به بازار عرضه گشت که موفق هم ظاهر نشد. اما تجربه BeatBlasters III موجب خلق بازی موفق Knight Squad شد. Knight Squad تجربه‌ای اکشن را ارائه می‌داد و زاویه دوربین آن به شیوه بازی‌های قدیمی، از بالا بود و همین امر عملا یک دید کلی را از محیط به مخاطب می‌داد و موجب می‌گشت که بار استراتژی بازی افزوده شود. پس از تجربه موفق Knight Squad، این استودیو به سمت جاه‌طلبانه‌ترین پروژه خود یعنی Aftercharge رفت که تا چند روز دیگر به بازار عرضه می‌شود.

داستان

با اینکه Aftercharge یک بازی آنلاین است، اما بستر داستانی جالبی دارد. وقایع بازی در سیاره‌ای به نام Dusk11 رخ می‌دهد که توسط شرکت Aftercharge کشف شده و این شرکت نیروها و تکنولوزی خود را در آن مستقر کرده است. اما بر اثر اتفاقاتی، منابع انرژی سیاره دچار مشکل شده و اکثریت ساکنین آن پا به فرار می‌گذارند. اکنون منابع انرژی قدرتمند باقی‌مانده به هدف اصلی شرکت Aftercharge تبدیل می‌شود و این شرکت برای دفاع از آن‌هاف ربات‌های ویژه‌ای را بکار می‌گیرد. در سوی مقابل نیروهای تهاجمی قرار دارند که لقب شکست‌ناپذیرها را یدک می‌کشند و آن‌ها می‌خواهند با نابودی ربات‌ها، منابع انرژی سیاره را تسخیر کنند.

گیم‌پلی

گیم‌پلی Aftercharge بی‌شباهت به عناوینی نظیر Overwatch و Battleborn نیست؛ در این بازی شما در قالب تیم‌های سه نفره تهاجمی و تدافعی تقسیم می‌شوید و 6 سازه استوانه‌ای درخشان در درون نقشه‌ بازی قرار دارد که هدف اصلی هر دو تیم تسخیر/دفاع از این سازه‌ها است. سبک و شاکله کلی بازی و مبارزات به مانند سایر بازی‌های سبک شوتر است، با این تفاوت که درست مثل Overwatch شما توانایی‌های جادویی دیگری نیز دارید که می‌توانید از طریق آن‌ها تنوع جالبی از اشکال مبارزه را به کار گیرید. علاوه بر 6 بازیکن اصلی بازی، چند ربات نیز در درون نقشه قرار دارد که به شما در رسیدن به هدف خود یعنی پیروزی بر حریفان کمک می‌کنند.

با تماشای ویدئوهای گیم‌پلی بازی، بخوبی متوجه می‌شویم که تمرکز تیم Chainsawesome Games بر روی ارائه تجربه‌ای پرتنش و سریع در بستری کوچک و پرجزئیات بوده است. در بازی فارغ از ربات‌ها تنها 6 بازیکن وجود دارد، نقشه‌ها کوچک هستند و زمان بازی نیز محدود است و این عوامل نشان می‌دهد که سازندگان لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهان را برنداشته‌اند و با درک تیم کوچک خود، سعی کرده‌اند که کیفیت را در وسعتی کوچک ارائه دهند. بازی دارای شخصیت‌هایی متنوع نیز است که هر یک توانایی‌های منحصربفرد خود را دارند.

گالری

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت FULL HD

تماشا بصورت تمام صفحه

و در پایان

Aftercharge با اینکه توسط تیمی کوچک ساخته شده است، اما بسیار جذاب به نظر می‌رسد. شاید هیچ‌یک از عناصر بازی یک نوآوری تمام‌عیار نباشد، اما همین عناصر ساده بدلیل بستر داستانی جالب جهانِ بازی و شخصیت‌ها و البته گیم‌پلی سریع و جذاب و استراتژیک، یک مجموعه منسجم و جذاب را شکل داده‌اند؛ به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که Aftercharge به یکی از اولین پدیده‌های سال 2019 تبدیل شود. بازی Aftercharge در تاریخ پنج شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۷ برای کامپیوتر، اکس باکس وان و نینتندو سوئیچ منتشر خواهد شد.